fallback

Китайски електромобил се оказа най-ефективен в зимните тестове на ADAC

Изпитанията показаха още един недостатък на колите на ток в големите студове (ВИДЕО)

Германският автомобилен клуб (ADAC) провери пробега на китайските електрически автомобили през зимата. Експертите тестваха общо 15 автомобили без двигатели с вътрешно горене при -7 градуса по Целзий, като целта им беше да разберат колко се увеличава потреблението на енергия при студено време и дали интериорите могат да се затоплят до комфортна температура.

Резултатите от тестовете разочароващи - през зимата потреблението на енергия се увеличава с един и половина до два пъти, а на шофьора и пътниците в някои от предлаганите на пазара електрически автомобили ще бъде доста студено, тъй като салонът не се затопля достатъчно.

По критерия за най-малка разлика в консумацията на енергия при температури от +23°C и -7°C най-добри резултатите показаха BYD Atto 3 и Dacia Spring, а третото място си поделят Ora Funky Cat и Audi Q4 e-tron. При тях потреблението на електроенергия се е увеличило съответно с 38, 39 и 46%. На другия полюс са Renault Kangoo E-Tech Electric и Volkswagen ID.5, които в студа харчат два пъти повече.

Лидерството на BYD Atto 3 беше засенчено от факта, че интериорът на китайския електрически автомобил е и най-студеният. Температурата в него отказа да се повиши над +16,6 °C. Малко по-топло е в Renault Kangoo E-Tech Electric (+16,9 °C), а също така е доста хладно и в кросоувъра Xpeng G9 - максимум +19,0 °C.

Резултатите от теста на ADAC се обясняват отчасти с техния размер - компактните електрически автомобили се загряват по-лесно, така че консумацията на енергия нараства по-бавно. Въпреки това от анализа на германските експерти могат да се направят полезни изводи - дори при слаб студ автономността намалява значително! Важно е да се има предвид, че ADAC оцени загубите на кратко разстояние (23 километра), което е еквивалентно на половин час шофиране. При дълго пътуване пробегът може да намалее още повече.

Ето и резултатите (първо е посочен пробега при +23 градуса, след това пробега при -7 градуса, а накрая - достигнатата температура на салона):

fallback
  • #45
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Добре че не спрели да работят бензиноколонките, че ток можеш да заредиш от кметството, но бензин не.
  • #44
    От село в Испания ( преди 10 месеца )
    Оня ден говорим с един приятел случило му се да остане без ток и на близката бензиностанция зарядното развалено, пратили го на кметството - безплатно на 10кв.ч, ама като няма на къде чакал почти час
  • #43
    анонимен ( преди 10 месеца )
    И какво излиза Атто 3 хаби най-малко батерия ама на практика няма парно, 16 градуса е абсурдна температура.
  • #42
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Само 47 % от българите живеят в апартаменти според статистиката, значи електромобилите са подходящи за останалите 53 %. Има от тях и едни 14% който нямат тоалетна в къщата ама ток си имат :)
  • #41
    До 39 ( преди 10 месеца )
    А ти какво се напъваш, да обясняваш, че електромобилите не стават и за останалите 5% и да се грижиш за проблемите на хората, които живеят в къща с гараж и са тръгнали със 100-200 хиляди лв да си купуват нов автомобил?
  • #40
    анонимен ( преди 10 месеца )
    LFP батериите си имат други проблеми, но другото предимство е че са евтини, но не и за купувача.
  • #39
    До 34 ( преди 10 месеца )
    Тогава какво се напъваш да обясняваш колко са хубави ел. автомобилите като очевидно са по-обременени с проблеми и от самотна многодетна майка?
  • #38
    До 36 ( преди 10 месеца )
    Иха всяка пета кола електрическа? Че ние направо надминахме Норвегия!! А що ли статистиката за регистрираните нови коли показва нещо съвсем различно от това което твърдиш? С измислени стагмистики ли ще си защитаваш тезите? Какво общо има това има ли няма ли зима в България с ефективността на ел. колите? Ами като няма зима купувайте само кабриолети. Но то пък електрически кабрилети няма ...
  • #37
    анонимен ( преди 10 месеца )
    В БГ има регистрирани 2 800 000 леки коли, от които 12000 електрически. Автомобил с ДВГ има живот над 20г. и пробег над 300 000. Електричката нито може да мине толкова км нито ще доживее такива години. Тока от 2026 става на борсови цени. Това, както и малкия пробег и деградиращата батерия всяка година обезсмисля притежаването на електромобил.
  • #36
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Абе вие от някоя пешера ли излизате? Преди 5-6 години в Лондон имаше на всеки стълб къде да си включиш задядното. Тука, в България, дори мутрите от заложните къщи си накупиха електрички, за да паркират отпред и да цъкат евтино. Нагоре към кварталите в полите на Витоша всяка пета кола е електрическа. В България каква зима има, че да се притесняваме? Има 10-15 дена годишно с температури под нулата и това е. Колко ще ти струва това? По-малко, отколкото да си смениш маслото на ДВГ-то...
fallback
Последни