fallback

Как да „съживим“ AGM акумулатор

Вижте какво най-често причинява смъртта на този вид батерии

Все повече руски собственици на премиум употребявани автомобили се сблъскват с необходимостта да заменят „умиращите“ гел батерии. Това са т.нар. „AGM акумулатори“, на които електролита им е под формата на гел. Те са значително по-скъпи и когато колата откаже да запали заради липсата на ток, ситуацията става неприятна, особено от финансова гледна точка. Има обаче един трик, с който можете да съживите AGM акумулатора. Kакъв е той, ви разказваме сега.

Първо обаче ще трябва да се задълбочим малко в дизайна на AGM батериите. Принципът на тяхното действие не се различава от този на конвенционалните автомобилни оловно-киселинни акумулатори. Има електролит, който обаче е под формата на гел и в него са потопени оловни плочи. Единствената разлика е, че в батерията AGM електролитът не е течен, а се превръща в гел с помощта на специален сгъстител. Това е цялата тайна.

Какво причинява смъртта на акумулатора най-често? Техните пластични електроди могат да бъдат унищожени, когато няма течност или гел. Този проблем е фатален както за обикновените, така и за гел батериите. В AGM устройствата гелът не позволява на отделеното олово да падне на дъното, но това не го улеснява. И в двата случая батерията отказва дори да срабо

Друг бич е сулфатирането на плочите, появата на слабо разтворим оловен сулфат върху тях. Този проблем може да бъде отстранен чрез организиране на многобройни цикли на зареждане и разреждане на батерията според определен алгоритъм. По този начин устройството за съхранение на енергия може да бъде съживено но това не може да се направи в домашни условия.

Една от най-честите причини за повредата на гел батериите обаче, колкото и странно да звучи, е изсъхването на гела, който в резултат на това се свива. AGM акумулаторите, разбира се, са направени запечатани и се водят необслужваеми. Но е невъзможно да се постигне идеална изолация на съдържанието на „консервата“. И влагата от гела бавно изчезва с годините. Плочите се оказват сухи - батерията изглежда „мъртва“.

Но има начин да се съживи такъв AGM. Тук дори не се нуждаете от специално оборудване. Отстранете пластмасовия капак на батерията, за да стигнете до гърлата на акумулатора, отворете ги и след това с помощта на обикновена медицинска спринцовка постепенно инжектирайте дестилирана вода в изсушената гелова маса. Водата трябва да покрие клетките. След това, в обратен ред, батерията се запечатва и я слагате на зарядното устройство. След като се зареди, тя е готова да ви служи още дълго.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Пълни глупости е написал автора на статията. Както са писали по-горе коментиралите, гелови и агм акумулатори са две много различни технологии.
  • #13
    Svetlin ( преди 8 месеца )
    Varta AGM си има капачки за доливане. Вчера попаднах на тази статия и реших да експериментирам с един 10годишен акумулатор. Капачетата се развиват малко трудно, защото не са със стандартиня прорез за отверка, но става. С любителски тестер замерих 12,11в напрежение и 11% процента живот... т.е за изхвърляне. След като налях чиста дейонизирана вода показанията станага 12,33в и 43%. Сложих го на заряд с "умно" зарядно бош С7 и днес ще видим какво ще се получи
  • #12
    Дизела ( преди 9 месеца )
    Така и така е сдал багажа нищо не пречи на умния българин да пробва и да види какво ще стане .Експеримент.
  • #11
    Plamsl ( преди 9 месеца )
    VRLA . AGM е вентилорегулирана батерия. Загубим ли херметичността , електролита се стича на дъното на батерията. И ..спира да работи.
  • #10
    Plamsl ( преди 9 месеца )
    Нищо от написаното не е вярно. AGM е от абсорбираща стъклена вата. Нарязана е на листи разположени между отделните електродни плочи. Тези листи са напоени с течен електролит. Задържат го микроскопичните стъклени тръбички от които е направена абсорбираща вата. Но...За да не изтече от нея е нужно налягането в батерията да е по-ниско от атмосферното. Често пластмасовите стени на кутията на такава батерия са хлътнали навътре. Така - имаме VRLA батерия. В превод : вентило регулирана с течна киселина.
  • #9
    Не точно ( преди 9 месеца )
    AGM са обслужваеми, имат си капачета отгоре и не е гел, а си е обикновена течност за акумулатори. Водата не се налива да покрие клетките. Налива се да се увлажнят ако са сухи. Нищо сложно.
  • #8
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Аз моя го смених на 9тата година. За кога да го съживявам. И между другото, на 9тата година все още имаше 30% от силата си. Не исках да рискувам да отида на зимна почивка и да не мога да запаля. Иначе още си палеше
  • #7
    хммм ( преди 9 месеца )
    статия за ......щом караш с agm акумулатор следователно трябва да имаш пари да си купиш нов , ако това не е така .. то значи този автомобил не е за теб !!!
  • #6
    Аспух ( преди 9 месеца )
    Имам за продаване цитроен C5Ел стъкла ... пълно екстри
  • #5
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Тези акумулатори са необслужваеми и си изкарват 7 години, че и повече кой ще се занимава с такива глупости да нови са по-скъпи ама колко, за моята Киа е 250 кинта.
fallback
Последни