fallback

Toyota с радикално решение за Land Cruiser, за да се справи с Defender

Японците залагат на два нови електромобила в битката срещу Land Rover

Toyota се готви да разшири и електрифицира гамата на Land Cruiser през следващите години, включвайки в нея два нови модела. Единият ще бъда градски ориентиран SUV, а вторият - луксозен модел от най-висок клас, като целта е те да превърнат Land Cruiser в самостоятелна марка, съобщава Autocar.

Двата електрически автомобила ще последват новия „основен“ Land Cruiser. Този модел ще пристига по-късно тази година, като ще се предлага с опции за чисто дизелов двигател и мек хибрид и вероятно ще бъде последната версия с ДВГ на легендарния всъдеход, който беше пуснат през 1951 г.

Позиционирани от двете страни на този нов модел „J250“, двата нови електрически Land Cruiser-а ще разширят привлекателността на моделната гама, като ще я направят по-атрактивна за потребителите. Тези с по-скромни възможности ще могат да се насочат към достъпната версия, а по-богатите - към луксозната.

Toyota вече представи концептуалния Compact Cruiser, който изглежда много близо до серийно производство. От компанията посочват, че това е „здрав семеен SUV, който се опитва да предложи духа на Land Cruiser в по-малка и по-достъпна форма". С него японците са амбицирани да покажат как легендарният модел може да се адаптира към изцяло електрическа и ултрамодерна среда с акцент върху младите градски купувачи, които водят активен начин на живот.

В случая основната идея е Land Crusier да стане по-достъпен за повече хора, като едновременно с това се електрифицира. Новият компактен модел ще служи като по-фокусирана върху стила, утилитарна алтернатива на Toyota bZ4X, като в същото време ще бъде по-технологичен и по-богато оборудван, за да може да се конкурира с предстоящите „baby“ Land Rover Defender и малката G-Class на Mercedes.

Известно е, че новият модел е проектиран в развойния център ED2 на Toyota в Ница (Франция) от същия екип, отговорен за радикално стилизираните концепции Toyota Aygo X и Toyota C-HR. Тези две концепции се превърнаха в почти идентични производствени автомобили, което предполага, че серийният Compact Cruiser ще остане верен на концепцията.

Визуалната връзка с новия Land Cruiser с двигател с вътрешно горене е ясна. При нея основополагащо е влиянието на поколението J40 от 60-те години на миналия век, като това обяснява и информациите, че името FJ Cruiser, използвано от 2006 г. до 2022 г. за подобно замислен ретро офроудър, ще бъде възродено.

Пропорциите и квадратните арки на Compact Cruiser са ясни намеци както към неговия предшественик от 60-те години, така и към по-късния FJ. Гамата от аксесоари, включително багажник на покрива, допълнителни светлини и кабели за дефлектор, подсказва степен на сравнима проходимост извън пътя.

Очаква се новият модел да бъде изграден на вариация на платформата E-TNGA. Тя е в основата на електрическия bZ4X, който развива до 218 к.с. и има батерия с капацитет 71,4 кВт/ч, осигуряваща пробег от 416 км. bZ4X се предлага както с един, така и с два мотора, но от Toyota обявиха, че концепцията е със задвижване на четирите колела, което означава, че серийният вариант ще бъде с два.

В същото време нова батерия, подготвяна от японците, ще бъде с 20% по-евтина от сегашния пакет, използван за bZ4X, като същевременно ще удвои пробега при значително по-малки размери. През 2028 г. трябва да бъде готова и революционна, високопроизводителна батерия, която ще намали разхода с още 10% и ще увеличи пробега до 1000 км.

Снимки: Autocar

fallback
  • #8
    Греда ( преди 9 месеца )
    И Тойота стана електически вибратор за дупе...
  • #7
    анонимен ( преди 9 месеца )
    харесвам ги по принцип, но това прилича на сглобено от LEGO.
  • #6
    анонимен ( преди 9 месеца )
    тези въжета опънати от предната част на калника да горнята част на А колона каква функция имат да закачаш молитвени флагчета или да не се откъсне предницата като я вдигат на четириточков подемник
  • #5
    Popa ot razgrad ( преди 9 месеца )
    Противници са по-скоро Бронко и Вранглер...
  • #4
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Един негражданин веднага се припозна и се обиди.
  • #3
    анонимен ( преди 9 месеца )
    ЛК е мечтата на негражданина. Само че той няма пари и трябва да чака гражданинът да си купи, да го кара 10 г и да го продаде. Поздрави и на негражданите, и на гражданите с ЛК, които по душа са си чисти неграждани. Уонабита им се вика на английски. Мишки. Хора без собствена идентичност. Преструванковци. Загорялото на дъното на тенджерата.
  • #2
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Проблемът им е, че марката Тойота се превърна в символ на остаряла, 20-годишна технология, лобиране срещу екологията, инат, отричане на реалностите, инженерно безсилие, грешни стратегии, последно място по екологичност, а напоследък - и на лошо качество. Марката ЛК, пък, срава все по-трудна за продаване, защото е символ на свят, който вече не съществува и е неекологична. Затова вероятно ще се опитат да я наложат на пазарите от третия свят, където обаче сегашната цена не върви.
  • #1
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Не разбирам, защо трбява да се "справя" с Дефендър. Крузър си е хубава кола и ми харесва,както е. Писна ми, всеки "сегмент" в един моемтн да почне, да копира всичко от конглокенцията, докато станат почти неразличими и да са като коне с капаци ... Питър Тийл пише за вредите от подобна "конглокенция" ...
fallback
Последни