fallback

Каква е разумната продължителност на живота на съвременен автомобил?

Цените на превозните средства растат през годините, но също и тяхната надеждност

Имаше период от време, при който достигането на пробег от 150 000-200 000 км от един автомобил означаваше, че собственикът му трябва да започне да мисли за неговата замяна. С правилна поддръжка и благодарение на напредъка в автомобилната технология, в наши дни автомобилите би трябвало да изкарат дори повече, сочи проучване на организацията за подпомагане на потребителите Consumer Reports.

Според нейните експерти нещата се свеждат до правилна поддръжка. Ако се спазват препоръките и най-вече сервизните интервали на производители, съвременен автомобил на марката, известна със своята надеждност, би трябвало да изкара дори 300 000 км или повече.

„Факт е, че всичко зависи от конкретната марка или модел. Има коли на старо на повече от 250 000 км, които се продават за много пари, тъй като са произведени от марки като Toyota и Lexus, например. А те са известни със своята висока надеждност", категоричен е Джо Веселък от Consumer Reports.

Експертът допълва, че с модерните автомобили могат да се объркат повече неща, тъй като те са оборудвани с повече системи и технологии спрямо предишните поколения на същите модели. От друга страна обаче, като цяло те са по-добре конструирани. Дори металите им са по-устойчиви на ръжда, отколкото в миналото, така че корозията и целостта на каросерията са по-малък проблем в днешно време.

„За да изберете кола, която трябва да ви служи добре за дълго време, винаги избягвайте да купувате първата година на нов модел. Това дава време на производителя да отстрани всички проблеми, които могат да възникнат с новата технология. На втората или третата година има достатъчно данни от реалния свят, които ще ви дадат обща представа за неговата надеждност", съветват експертите.

Когато става въпрос за употребяван автомобил, трябва да се направи проучване на конкретния модел, за да се установи какви известни проблеми може да има той. Задължително трябва да се провери сервизната история, както и да бъде прегледан в сервиз, който кандидат-купувачът посочи.

Когато става въпрос за издръжливост на колата ви, ето няколко съвета, за да може да да се задържите на пътя възможно най-дълго:

• Карайте колата си редовно. Вашият автомобил е машина и машините работят по-добре, когато се използват. Течностите циркулират, а гумените уплътнения и уплътнения се разширяват и свиват, когато колата се кара редовно.

• Обслужвайте я редовно и качествено. Спазвайте интервалите за поддръжка на вашия автомобил, особено когато става въпрос за смяна на масло и други консумативи. Накарайте механиците в сервиза да проверяват ежегодно спирачки, гуми, филтри и други жизненоважни части и да ги заменят, ако е необходимо. Много пъти собственици на автомобили отлагат тези дейности и в крайна сметка са принудени да правят скъпи ремонти.

• Не отлагайте решаването на проблемите. С напредване на възрастта една кола започва да издава непознати до момента шумове. По-добре е веднага да се провери причината за тях, вместо те да се превърна в по-големи проблеми по-късно.

• Поддържайте колата си чиста. С течение на времето солта и мръсотията по пътя ще изцапат боята и ще допринесат за ръжда по дъното. Не забравяйте периодично да измивате колата си.

fallback
  • #35
    анонимен ( преди 9 месеца )
    До 32,давам ти директно пример с такъв "гаражен майстор",трябваще да смени гарнитурата на главата,заради пропускане на масло извън двигателя.Та тоз индивид уж приятел,ми "смени" гарнитурата така,че след 4 месеца взеха да ми гърмят водните съединения,докато след поредното гръмнало закарах колата във фирменият сервиз и там оооо чудо,гаражния плъх вместо да смени гарнитурата я е намазал с херметик за няколко лева,а аз си му платих дори и бонус му оставих да се почерпи. от тогава само във фирмения.
  • #34
    анонимен ( преди 9 месеца )
    До 31,ако си мислиш,че Лукас-а дет си го взел е топ си в грешка. Минал е край Лукас,дори не е правен и в Китай,а в някой индйски заден двор.
  • #33
    Помислете ( преди 9 месеца )
    Тойота дават 10 години гаранция. Това са 10 години спокойствие на днешния изнервен живот. Няма да се чудиш ще запали, или няма да запали, защо свети чека, от къде идва странния шум. Знайни и незнайни майстори се учат, как да ремонтират на твойта кола. Не на последно място, автомобила трябва да е сигурен а, как да е сигурен, когато е ремонтиран с най евтините части в най евтиния сервиз?
  • #32
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Комплекта накладки и дискове в сервиза над 2000 лв, а в гаража 600 лв за ТГР (най-добрите за модела) + смяна на спирачна течност, почистване и смазване на супортите, водачите, цилиндрите и смяна на маншоните и водачите. Тези неща в официалния сервиз няма да ти ги направят и много е вероятно да си оставят ръцете и някой нов да се учи на твоята кола. Гаражния майстор го познаваш и няма да направи простотия, а и можеш да си до него и да гледаш как ги прави нещата. Та кажи ми какво точно те е страх?
  • #31
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Какво е страшното? Даже е много по-добре в повечето случаи, защото не само в пъти по-малко плащаш, но и можеш да си избереш най-качествените резервни части. Последно смених съединител. Оригинален само логото е оригинално естествено, но самият е китайски предполагам ми искат 1200 лв в сервиза на марката, а аз го смених с Лукас най-доброто на пазара. Дадох 150 лв за труд и 270 лв за съединителя. Така, че сам си направи извода кое е по-добре. Смяна на свещи Бош ми искат 200 лв.Смених ги с НЖК 60 лв
  • #30
    анонимен ( преди 9 месеца )
    до #29 - "някой гаражен майстор да ти я поправи бързо, елементарно и евтино" е от това най- ме е страх :)
  • #29
    до#26 ( преди 9 месеца )
    Старата можеш да я ремонтираш сам или с някой приятел или някой гаражен майстор да ти я поправи бързо, елементарно и евтино. Части колкото искаш дори и от употребявани коли 2-ра употреба. Новите, така ги правят, че да не може неоторизиран сервиз да я ремонтира, а сам да правиш нещо по нея е абсурд. Толкова електроника и глупости има, че не е истина. Някои неща са направени така, че само със специални фирмени инструменти се разглобяват. Хайде сега помисли кое по-евтино се ремонтира и кажи!
  • #28
    б ( преди 9 месеца )
    Това го е писал някой пълен некадърник
  • #27
    анонимен ( преди 9 месеца )
    #19 именно! прав си! БЯХА :) това е в минало-свършено време. Сега колко голф единички или двойки се движат? Единици се срещат, но това е по-скоро изключение (гаражни, некарани и т.н). Всяка кола си има ресурс и живот в години. Дори на някои са е по-дълъг, не е вечен. Няма вечни двигатели, коли или хора ;)
  • #26
    анонимен ( преди 9 месеца )
    #22 - първо има инфлация много сериозна - от там цените няма как да са като преди в левове. Поддръжка на нова кола не е по-скъпа от на стара. Освен ако старата не си я ремонтираш сам.
fallback
Последни