fallback

Каква е разумната продължителност на живота на съвременен автомобил?

Цените на превозните средства растат през годините, но също и тяхната надеждност

Имаше период от време, при който достигането на пробег от 150 000-200 000 км от един автомобил означаваше, че собственикът му трябва да започне да мисли за неговата замяна. С правилна поддръжка и благодарение на напредъка в автомобилната технология, в наши дни автомобилите би трябвало да изкарат дори повече, сочи проучване на организацията за подпомагане на потребителите Consumer Reports.

Според нейните експерти нещата се свеждат до правилна поддръжка. Ако се спазват препоръките и най-вече сервизните интервали на производители, съвременен автомобил на марката, известна със своята надеждност, би трябвало да изкара дори 300 000 км или повече.

„Факт е, че всичко зависи от конкретната марка или модел. Има коли на старо на повече от 250 000 км, които се продават за много пари, тъй като са произведени от марки като Toyota и Lexus, например. А те са известни със своята висока надеждност", категоричен е Джо Веселък от Consumer Reports.

Експертът допълва, че с модерните автомобили могат да се объркат повече неща, тъй като те са оборудвани с повече системи и технологии спрямо предишните поколения на същите модели. От друга страна обаче, като цяло те са по-добре конструирани. Дори металите им са по-устойчиви на ръжда, отколкото в миналото, така че корозията и целостта на каросерията са по-малък проблем в днешно време.

„За да изберете кола, която трябва да ви служи добре за дълго време, винаги избягвайте да купувате първата година на нов модел. Това дава време на производителя да отстрани всички проблеми, които могат да възникнат с новата технология. На втората или третата година има достатъчно данни от реалния свят, които ще ви дадат обща представа за неговата надеждност", съветват експертите.

Когато става въпрос за употребяван автомобил, трябва да се направи проучване на конкретния модел, за да се установи какви известни проблеми може да има той. Задължително трябва да се провери сервизната история, както и да бъде прегледан в сервиз, който кандидат-купувачът посочи.

Когато става въпрос за издръжливост на колата ви, ето няколко съвета, за да може да да се задържите на пътя възможно най-дълго:

• Карайте колата си редовно. Вашият автомобил е машина и машините работят по-добре, когато се използват. Течностите циркулират, а гумените уплътнения и уплътнения се разширяват и свиват, когато колата се кара редовно.

• Обслужвайте я редовно и качествено. Спазвайте интервалите за поддръжка на вашия автомобил, особено когато става въпрос за смяна на масло и други консумативи. Накарайте механиците в сервиза да проверяват ежегодно спирачки, гуми, филтри и други жизненоважни части и да ги заменят, ако е необходимо. Много пъти собственици на автомобили отлагат тези дейности и в крайна сметка са принудени да правят скъпи ремонти.

• Не отлагайте решаването на проблемите. С напредване на възрастта една кола започва да издава непознати до момента шумове. По-добре е веднага да се провери причината за тях, вместо те да се превърна в по-големи проблеми по-късно.

• Поддържайте колата си чиста. С течение на времето солта и мръсотията по пътя ще изцапат боята и ще допринесат за ръжда по дъното. Не забравяйте периодично да измивате колата си.

fallback
  • #25
    Лекар ( преди 10 месеца )
    Нищо подобно. Липсата на ходене пеш 2-3 км на ден води до намалено оросяване на малкия таз, вследствие на което долуподписания увесва нос и благоверната почва да се оглежда в гащите на комшията. Не помага и шкембето и яденето на захар. Захарта прави от мъжа жена като сваля тестостерона. Воля за трениране всеки Божи ден и упражнения както Jelq (челик) - щастливо семейство. Да се карало всеки ден. М.йната им на тея тенекии. Ако нямаш кола на ток, даже не трябва да караш в града и да смърдиш
  • #24
    Мнение ( преди 10 месеца )
    Аз за това си карам кола в гаранция и като свърши гаранцията я продавам. Предпочитам Тойота и Кия, че са им най-дълги гаранциите.
  • #23
    Глас от тъдява ( преди 10 месеца )
    Имам кола от края на 2015-та и като гледам цените на модели от рода на "корола" дето втора употреба им търсят над 20 хил Евро ще я стискам и ако се наложи ще наливам пари за ремонти.
  • #22
    До 17 ( преди 10 месеца )
    Зависи от ремонта естествено, но 2-3хил лв вече не ги броят за пари за ремонт. Разни съединители и ангренажи са по толкова, а те се водят "консумативи". Това имам предвид, че новите коли били много надеждни спрямо старите, но ремонтите на старите се мереха в десетки и стотици левове, а сегашните в хиляди.
  • #21
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Тука некви се наели, да обясняват на друите, кви са пости и загубени ... бг работа, батка ...
  • #20
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 16 - Леджит, бръ! Братчеда има един дърт Нисан 95-а мисля. Ползва го, като трбява да прави дъгли проходи или да носи някаква стока. Тва нещо е седан, може да тегли тежко ремарка и ако си сам в него и не бързаш за никъде, 4 нафта си ги тананъжи и двигателят е на 525 000 км, без основен ремонт, само един път е разглобен, да се почисти, смаже и провери всичко... Скоростната още е в перфектан кондиция. Частите за тая кола са шега, напараво ... ама от хубавите, а не като на Ауди ...
  • #19
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 18 - Каква Лада, бе - w-126 и голфчетата от тоя период бяха машника. Ммака му още се мяркат чат 2-ки на пътя, а 1-чката са а правили до 2009-та. Да, че е глокник, глокни е, ама ако искаш кола, за да преживееш апокалипсиса, тва е ...
  • #18
    анонимен ( преди 10 месеца )
    #8 автомобилите от 80-90те ххахах - ладата трябваше да й се прави основен ремонт на 100 000км да каква надеждност говориш... много глупости се сипят за старите автомобили. Колко лади вървят още? И двете са гаражни и не карани по над 10години :D
  • #17
    анонимен ( преди 10 месеца )
    до #16 - "и поне 2-3000лв" как па ги сумаризира ремонтите на "новите" коли по 2-3 хилки.. не е ли в зависимост от конкретния проблем. Това че трябва компютър не е драма.
  • #16
    до РУК ( преди 10 месеца )
    Не знам в каква "автомобилна" среда се движиш, но аз досега не съм чул някой да ми обяснява, че кола от новото хилядолетие е много хубава. Бърза да, удобна да, но харчеща по-малко гориво или по-евтина за ремонт, не. По-скоро се нормализира практиката, че за ремонт или обслужване ти трябват "компютър" и поне 2-3000лв, както и да ти свети постоянно "чек енджин"-а.
fallback
Последни