fallback

Каква е разумната продължителност на живота на съвременен автомобил?

Цените на превозните средства растат през годините, но също и тяхната надеждност

Имаше период от време, при който достигането на пробег от 150 000-200 000 км от един автомобил означаваше, че собственикът му трябва да започне да мисли за неговата замяна. С правилна поддръжка и благодарение на напредъка в автомобилната технология, в наши дни автомобилите би трябвало да изкарат дори повече, сочи проучване на организацията за подпомагане на потребителите Consumer Reports.

Според нейните експерти нещата се свеждат до правилна поддръжка. Ако се спазват препоръките и най-вече сервизните интервали на производители, съвременен автомобил на марката, известна със своята надеждност, би трябвало да изкара дори 300 000 км или повече.

„Факт е, че всичко зависи от конкретната марка или модел. Има коли на старо на повече от 250 000 км, които се продават за много пари, тъй като са произведени от марки като Toyota и Lexus, например. А те са известни със своята висока надеждност", категоричен е Джо Веселък от Consumer Reports.

Експертът допълва, че с модерните автомобили могат да се объркат повече неща, тъй като те са оборудвани с повече системи и технологии спрямо предишните поколения на същите модели. От друга страна обаче, като цяло те са по-добре конструирани. Дори металите им са по-устойчиви на ръжда, отколкото в миналото, така че корозията и целостта на каросерията са по-малък проблем в днешно време.

„За да изберете кола, която трябва да ви служи добре за дълго време, винаги избягвайте да купувате първата година на нов модел. Това дава време на производителя да отстрани всички проблеми, които могат да възникнат с новата технология. На втората или третата година има достатъчно данни от реалния свят, които ще ви дадат обща представа за неговата надеждност", съветват експертите.

Когато става въпрос за употребяван автомобил, трябва да се направи проучване на конкретния модел, за да се установи какви известни проблеми може да има той. Задължително трябва да се провери сервизната история, както и да бъде прегледан в сервиз, който кандидат-купувачът посочи.

Когато става въпрос за издръжливост на колата ви, ето няколко съвета, за да може да да се задържите на пътя възможно най-дълго:

• Карайте колата си редовно. Вашият автомобил е машина и машините работят по-добре, когато се използват. Течностите циркулират, а гумените уплътнения и уплътнения се разширяват и свиват, когато колата се кара редовно.

• Обслужвайте я редовно и качествено. Спазвайте интервалите за поддръжка на вашия автомобил, особено когато става въпрос за смяна на масло и други консумативи. Накарайте механиците в сервиза да проверяват ежегодно спирачки, гуми, филтри и други жизненоважни части и да ги заменят, ако е необходимо. Много пъти собственици на автомобили отлагат тези дейности и в крайна сметка са принудени да правят скъпи ремонти.

• Не отлагайте решаването на проблемите. С напредване на възрастта една кола започва да издава непознати до момента шумове. По-добре е веднага да се провери причината за тях, вместо те да се превърна в по-големи проблеми по-късно.

• Поддържайте колата си чиста. С течение на времето солта и мръсотията по пътя ще изцапат боята и ще допринесат за ръжда по дъното. Не забравяйте периодично да измивате колата си.

fallback
  • #5
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    В БГ колите които пристигат нов внос са масово на по 300 хил км+ при правилна поддръжка има коли да карат по 5-600 хил без драматични проблеми, но натрупат ли се годините се натрупват и дребни досадни ремонтчета. Бих казал, че до 12-15 години и 350-400 хил км ще имаш пренебрежимо малко проблеми с колата, до 20тина години може да я крепиш с нерви доста пари и от там нататък вече са единици, които са били с фанатична поддръжка и които си струват усилието.
  • #4
    анонимен ( преди 10 месеца )
    При джиповете готиното е че са на рама, имат здраво окачване и като цяло всичко е много по удобно и лесно за поддръжка. Ръждите се изкърпват, боядисва се, сменят се всички консумативи, ремонтира се където трябва, интериора също може лесно да се освежи, нови мокети, нови седалки и си имаш сериозна машина за зимата, за гората или да ходиш за риба др хобита. При колите от нисък клас тия упражнения не си струват времето и парите.
  • #3
    Както винаги ( преди 10 месеца )
    С две думи, отговорът, както винаги е, "Според зависи", което никога нямаше да се достя сам.
  • #2
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Стандартен автомобил от среден клас издържа 25 години и около 300 000км. После вече почват по сериозните ремонти за обикновена кола не си струва да се държи. Ако е нещо по специално или рядък модел тогава е посред настроението собственика. Като цяло единствено на джиповете има смисъл да се правят сериозни ремонти и да се държат дълго време. И в момента доста хора си карат стари джипове от 80-те и 90-те години щото са и по добри от новите. И не ти е жал да го караш в гората.
  • #1
    Приятно изненадан ( преди 10 месеца )
    Тъкмо очаквах поредния бълвоч след колко години трябва да се смени автомобила. Бях психически подготвен, че ще пиша че не само годините са важни, а пробегът е по-важен. Сега се налага да пиша обратното на това което бях решил и да допълня, че освен пробега и годините са важни. Един 30 годишен автомобил може да е на малко километри, но е спорно дали е по сигурен, надежден и не на последно място удобен за ползване от 10-годишен автомобил с два пъти повече пробег
fallback
Последни