fallback

Експерти предричат 10% ръст на електромобилите за тази година

Очакванията са за 12 месеца да бъдат продадени около 12 милиона коли

След скромен ръст от 3% през миналата година, глобалният пазар на електрически превозни средства като че ли се връща на правилния път и достигна нов рекорд. Глобалните продажби на електрически превозни средства се очаква да достигнат близо 12 милиона автомобила през 2024 година.

Въпреки че данъчните облекчения направиха електрическите автомобили малко по-достъпни, те все още струват много повече от колите с ДВГ. Миналата година нов електрически автомобил е струвал средно около 52 000 евро, а през 2024 г. не трябва да се очаква значително поевтиняване.

Проучване на Statista показва, че глобалните продажби на електрически превозни средства са се утроили от 2020 г. насам, от 3.1 милиона на 10.64 милиона продадени автомобила. Само през 2021 г. продажбите са се увеличили драстично със 107%, спрямо предходната година, а през 2022 г. - с 55%. Сега, след скромно увеличение от 3% миналата година, годишният темп на растеж на продажбите на електрически превозни средства се очаква да се утрои до 10% през 2024 година.

Тъй като електрическите превозни средства играят централна роля в постигането на амбициозните цели за нулеви емисии, поставени за 2050 г., Statista очаква глобалните продажби на електрически превозни средства да продължат да се ускоряват през следващите години. Очаква се пазарът на електромобили да надхвърли 17 милиона продадени единици до 2028 г., което е 40% увеличение спрямо тази година.

Приходите на пазара на електромобили също ще нараснат драстично през този период. Глобалната EV индустрия ще струва повече от $623 милиарда до края 2024 г., което е с 11% повече от миналата година. Очаква се тази цифра да расте средно с 10% всяка година и да надхвърли 900 милиарда долара до 2028 г.

Прогнозите са Китай да представлява 57% от общите продажби на EV през 2024 г. с 6.8 милиона продадени бройки. До 2028 г. този брой ще се увеличи, но пазарният дял на Китай ще намалее до 51%. Освен това се очаква американците да купят около 1.3 милиона електрически коли тази година, или 10% от глобалните продажби. В Европа този процент е по-малък - 7.

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Не си ме разбрал. Точно за тировете които въртят по много километри говоря, а не за камионите в града. Един дизелов ТИР който върти по няколкостотин хиляди километра на година отделя много повече вредни емисии от няколко стотин градски автомобилчета, които въртят по 5 шест хиляди километра годишно из града до детската градина училището и местоработата. Много по логично е първо да разкарат възможно най-много тирове от пътищата, А да завършат с градските минита
  • #12
    анонимен ( преди 9 месеца )
    11... абе те камионите в градовете са толкова малко спрямо колите, та е спорно колко е ефективно. А за ТИР-ове мисля са много далече от електрификация.
  • #11
    Няма смисъл ( преди 9 месеца )
    "Голяма остава разликата само при малките малолитражки, но и там скоро ще се доближат" точно при тях няма особен екологичен или икономически смисъл да се минава на ток за толкова малко километри на година. Примерно един камион на година отделя въглеродни емисии приблизително колкото стотици и дори хиляди малки градски автомобилчета. При него има и икономически смисъл, защото от ток се пести само при изминаване на много километри. Бонус е само по-чистия въздух в градовете.
  • #10
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Чак много повече не струват вече поне на големите пазари, а не в БГ където примерно Тесла няма официално представителство дори за сега. Голяма остава разликата само при малките малолитражки, но и там скоро ще се доближат
  • #9
    Малко аритметика ( преди 9 месеца )
    "Миналата година нов електрически автомобил е струвал средно около 52 000 евро, а през 2024 г. не трябва да се очаква значително поевтиняване." Ако Тесла модел У в началото на миналата година струваше 52 000, и стана най-продавания автомобил на планетата за годината, Какво ще се случи тази година при положение, че цените на останалите се очаква да са пак около 52 000, но Тесла модел У започва тази година с цена 42 000 с тенденция да я намалява и да изкара нов модел? Все питам, а отговори няма.
  • #8
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Разбира се гост ще каже че не е писал такива неща и някой друг е писал от негово име. Цяла година ще пише подобни неща но накрая на годината ще се окаже че не ги е писал той и за първи път влиза в коментарите. Давай гостенино, имаш още 10 Ника за да може да казваш после това аз не съм го писал. Обикновено говориш много но все празни приказки и нищо конкретно. Кажи сега с колко смяташ че ще паднат продажбите за да си го запиша и да ти го припомня? Ще ти го напомням месец два, да не стане грешка!
  • #7
    Записано в папката ( преди 9 месеца )
    Имам една папка наречена "прогнози на антиелектриците" в нея съм започнал да си записвам Какво трябва да ви припомням, в края на годината. Това също влиза в нея:Гост ( преди 10 минути )Няма субсидии,няма продажби.Много ентусиасти си купиха електрокари и се опариха.Ще има ръст на продажби на електрокари след 2035 г, когато няма да се продават автомобили с ДВГ.
  • #6
    Гост ( преди 9 месеца )
    Няма субсидии,няма продажби.Много ентусиасти си купиха електрокари и се опариха.Ще има ръст на продажби на електрокари след 2035 г, когато няма да се продават автомобили с ДВГ.
  • #5
    До 1 ( преди 9 месеца )
    Субсидиите може и да намаляват, но от тази година масово навлизат сериозни "глоби" за всеки продаден ДВГ (напр. във Великобритания и Франция), така че щеш не щеш ще трябва да си купиш електричка, както е в любимата на всички електрофили Норвегия.
  • #4
    анонимен ( преди 9 месеца )
    И ето и пример като за тебе: Миналата година митчния имаше скромните 30% коментари из форума, но се връща на на правилния път и достигна нови рекорди (да средата на януари) и се очква да напише ХХХ коментара.
fallback
Последни