fallback

Германски съд нанесе нов удар на Volkswagen

Софтуерът, който трябваше да коригира измамите с емисиите на дизелите, също се оказа незаконен

Германски съд нанесе нов удар на концерна Volkswagen, след като постанови, че актуализациите на софтуера, предназначени да коригират измамите с емисиите на дизеловите двигатели на производителя, също е незаконен, съобщава AFP.

Решението се счита да победа за германската екологична група DUH, която заведе дело срещу федералния транспортен орган KBA. Административният съд на Шлезвиг-Холщайн се съгласи с DUH, че регулаторът (в случая KBA) не е трябвало да одобрява софтуерните корекции в 62 дизелови модела с двигатели EA-189, поставяни в модели от марките VW, Seat и Audi. Сега KBA трябва да предприеме „подходящи мерки, за да поправи ситуацията“, заяви говорител на съда.

На свой ред, Volkswagen заяви, че ще обжалва решението заедно с KBA, добавяйки, че няма риск превозните средства да бъдат изтеглени от пътищата, както и че не са необходими хардуерни модернизации.

Скандалът с манипулираните двигатели на германския производител избухна през 2015 г., когато се оказа, че неговите модели са оборудвани с незаконни устройства, намаляващи вредните емисии по време на тестове в лаборатория. Концернът плати редица глоби и обезщетения, като едновременно с това подложи засегнатите коли на софтуерни корекции. Една от тях е така наречената програма за „термичен прозорец“, която намалява или дори деактивира филтрирането на емисиите при много ниски температури.

Съдът обаче приема, че софтуерът на „термичния прозорец“ само по себе си също представлява устройство за измама, докато от Volkswagen са категорични той служи за защита на двигателя на автомобила от повреда при екстремни температури.

Неправителствената организация DUH обяви решението на съда за „победа за чист въздух в Германия". Тя призова призовава „милиони дизелови автомобили на Volkswagen, Seat и Audi да бъдат изведени от експлоатация или оборудвани с нова система за контрол на емисиите за сметка на производителя“.

DUH вече спечели подобно дело в същия съд в Шлезвиг-Холщайн миналата година, като VW и KBA обжалват и решението по него. Неправителствената организация започна процедури и срещу други производители на автомобили, включително Mercedes-Benz, BMW и Fiat, като също ги обвинява в нарушаване на разпоредбите за емисиите.

fallback
  • #11
    бачо Кольо ( преди 4 месеца )
    Фаувето най големи измамници излязоха,но *** си знае неговото-ВАГ,та ВАГ!
  • #10
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Знаеш ли какво става като го блокират по всички ip та? Блокират всички мобилни оператори И никой не може да пише коментари от мобилните си телефони. Но точно това правят заради "мързела"(не е) да чистят, дори когато мнението е докладвано като спам. Стоят си по цял ден докладвани ( сигнализираХТЕ за неуместен коментар), но никой не ги трие. Но пък се трият мнения които не проповядват ПРАВАТА ВЯРА и уронват престижа на автомобилни марки рекламодатели. Допускам, че и виаграта е рекламодател.
  • #9
    VAYK ( преди 10 месеца )
    Този с виаграта няма ли как да се блокира, едва ли пише от 100 IP-та :))))По същество, ФВ производител на автомобили с двигатели с вътрешно горене заедно с Ауди, Порше, Шкода и т.н. продължава да рие дъното, докато EV флагмана му ID 7 е подложен на масирана критика в тубата....
  • #8
    до Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    Не ти ли омръзна вече 10 години да пишеш срещу немското автомобилостроене?! Нямаш ли социален живот, приятели, жена, деца?! Някакво удоволствие и удовлетворение ли ти доставя това?! Жалко е, пич, жалко е! По бутафорните пътища на България се движат най-много Фолксвагени, Мерцедеси, БМВ-та, Ауди и Опели! Това е по статистика на КАТ! А от това по-голям показател за качество няма!
  • #7
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    Не знам, но китайски-батерии-с-голям-въглероден-отпечатък гейт и повече-финни-частици гейт със сигурност предстоят с Евро 7.
  • #6
    Пожарникар ( преди 10 месеца )
    А самозапалване гейт?
  • #5
    Гост ( преди 10 месеца )
    А Теслагейт, батериягейт,автономно шофиране гейт, пробег с едно зареждане гейт,кога?
  • #4
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Да бе, всички били лъжели, ама незнайно защо хващат само Фолксваген, дето лобират най-много.
  • #3
    Илиян ( преди 10 месеца )
    Всички производители лъжат. Ако започнат проверка по (био)храните и техните съставки по етикет да не мислите, че ще съответстват с реалността?
  • #2
    Хвалипръц ( преди 10 месеца )
    Какви са тия "норми за хибриди", бе Лъжлив Тесльо? Кажи да се посмеем колко си неграмотен, ха-ха!
fallback
Последни