fallback

Кой продаде най-много коли в Европа през 2023?

Регистрациите са се увеличили с 13,7%, най-голям ръст отчитат пазарите в България и Хърватия

През цялата 2023 г. в Европа (ЕС+Великобритания+ЕАСТ) са продадени 12 847 481 нови автомобила, което представлява ръст от 13,7% спрямо резултата от 2022 г., който беше 11 294 502 единици. Последният месец от миналата година пък влиза в статистиката като първият със спад на продажбите след 16 поредни месеци на растеж. Резултатът за декември е общо 1 048 727 регистрирани автомобила (-3,8%).

Българският пазар е с най-голям ръст

Основните пазари, движещи растеж за цялата минала година, са Италия (+18,9%), Великобритания (+17,9%), Испания (+16,7%) и Франция (+16,1%), докато Германия отбелязва +7,3 %.

На континентално ниво най-силен ръст, отчетен от Асоциацията на производителите на автомобили (ACEA), е отчетен от някои по-малки пазари като България и Хърватия - съответно +31,5% и +31,3%, но също така Белгия (+30,1%), Гърция (+27,7%), Португалия (+26,9%) и Кипър (+26,8%). Само Норвегия (-27,2%) и Унгария (-3,4%) отбелязват спад. 

Електромобилите изпревариха дизелите

През 2023 г. електрическите автомобили заемат 15,7% от пазарния дял (те бяха 13,9% през 2022 г.) и за първа година изпреварват дизеловите автомобили, които имат 11,9% (те бяха с 14,5% миналата година). Така електрическото задвижване вече отстъпва само на бензиновото и хибридното.

Резултатите за 2023 г. показват, че автомобилите с бензиново задвижване отбелязват лек ръст като продажби, но спад в пазарния дял - от 36,6% през 2022 г. на 35,7% през миналата година. В същото време леките и пълните хибриди отчитат растеж - от 23,4% през 2022 г. на 26,4% през 2023 г.

Пазарни дялове според задвижването за 2023 г:

Бензин: 35,7%

Хибрид (MHEV+HEV): 26,4%

Електричество (BEV): 15,7%

Дизел: 11,9%

Plug-in Hybrid (PHEV): 7,7%

Други (LPG, метан, етанол, водород): 2,5%

Коя марка записва най-голям растеж?

Марката с най-постоянен растеж през цялата 2023 г. е Tesla със забележителните +56,9%, следвана плътно от Lexus (+53,6%), Alfa Romeo (+52,1%), Suzuki (+41,6%) и Cupra (+40,9%) ). Добре се представят още Smart (+30,8%), Mazda (+30,2%), Land Rover (+27,1%) и Skoda (+26,3%).

От друга страна, Mitsubishi (-25,1%), Honda (-9,8%), Fiat (-3,4%), DS (-3,1%), Citroen (-1,5%) и Jaguar (-0,4%) отбелязват спад на продажбите.

Ако се разглеждат пазарните дялове по групи, се вижда, че Volkswagen остава начело с 25,9% от европейските регистрации, следван от Stellantis (16,6%), Renault Group (9,7%), Hyundai Group (8,6%) ) и BMW Group със 7,1%. Следват Toyota Group (6,9%), Mercedes-Benz (5,5%), Ford (4,0%) и Tesla (2,9%).

Кой производител продаде най-много автомобили в Европа през 2023 г?

Лидер по продажби на нови автомобили в Европа е VW Group с 3 324 705 единици, следван от Stellantis - 2 128 625, Renault Group - 1 242 293, Hyundai Group - 1 106 467, и BMW Group - 913 955. След тях се нареждат Toyota - 888 770, Mercedes-Benz - 710 433, Ford - 518 371 и Tesla - 366 326 бройки.

fallback
  • #9
    Гост ( преди 9 месеца )
    Да видим 2024 година дали продажбите на Тесла няма да спаднат.Няма субсидии,няма продажби.
  • #8
    браво ( преди 9 месеца )
    Чета и не мога да повярвам Га.нь.о колко е про.ст - та този ръст се дължи само на многото НОВИ кредити.Това "умно" пле.ме настоява да е вечен РОБ на банките.Явно така трябва!
  • #7
    Пророк ( преди 9 месеца )
    Бъдещето е във водорода
  • #6
    До Алекс ( преди 9 месеца )
    Абе *** мити4ен. Не разбра ли че модата на електромобилите отминава. Който веднъж си е купил повече не повтаря. Температурите паднаха под нулата и тостерите станаха неизползваеми.
  • #5
    Лудория ( преди 9 месеца )
    Не разбрахте ли, че сайта го блокира по акаунт и не може да пише с неговия си акаунт. Той човека си показа даже във видео...
  • #4
    до номер 2 ( преди 9 месеца )
    Според мен Митичният е чул за виаграта!
  • #3
    Алекс ( преди 9 месеца )
    Пазарният дял на електричките се увеличава.Изглежда това е бъдещето.
  • #2
    РУК ( преди 9 месеца )
    Колеги, дали да не съобщим в полицията за изчезването на митичния? Притеснително е! Има вероятност някоя психиатрична клиника да се самосезирала и най накрая да са го прибрали, но ми се струва твърде оптимистичен вариант. Да не го ударил ток от неговите високопродуктивни солари или от някоя хиперчардж да се е объркал да мушне кабела у резервоара на дизела ...
  • #1
    Гост ( преди 9 месеца )
    Не върви бизнеса, електричари
fallback
Последни