fallback

Кой продаде най-много коли в Европа през 2023?

Регистрациите са се увеличили с 13,7%, най-голям ръст отчитат пазарите в България и Хърватия

През цялата 2023 г. в Европа (ЕС+Великобритания+ЕАСТ) са продадени 12 847 481 нови автомобила, което представлява ръст от 13,7% спрямо резултата от 2022 г., който беше 11 294 502 единици. Последният месец от миналата година пък влиза в статистиката като първият със спад на продажбите след 16 поредни месеци на растеж. Резултатът за декември е общо 1 048 727 регистрирани автомобила (-3,8%).

Българският пазар е с най-голям ръст

Основните пазари, движещи растеж за цялата минала година, са Италия (+18,9%), Великобритания (+17,9%), Испания (+16,7%) и Франция (+16,1%), докато Германия отбелязва +7,3 %.

На континентално ниво най-силен ръст, отчетен от Асоциацията на производителите на автомобили (ACEA), е отчетен от някои по-малки пазари като България и Хърватия - съответно +31,5% и +31,3%, но също така Белгия (+30,1%), Гърция (+27,7%), Португалия (+26,9%) и Кипър (+26,8%). Само Норвегия (-27,2%) и Унгария (-3,4%) отбелязват спад. 

Електромобилите изпревариха дизелите

През 2023 г. електрическите автомобили заемат 15,7% от пазарния дял (те бяха 13,9% през 2022 г.) и за първа година изпреварват дизеловите автомобили, които имат 11,9% (те бяха с 14,5% миналата година). Така електрическото задвижване вече отстъпва само на бензиновото и хибридното.

Резултатите за 2023 г. показват, че автомобилите с бензиново задвижване отбелязват лек ръст като продажби, но спад в пазарния дял - от 36,6% през 2022 г. на 35,7% през миналата година. В същото време леките и пълните хибриди отчитат растеж - от 23,4% през 2022 г. на 26,4% през 2023 г.

Пазарни дялове според задвижването за 2023 г:

Бензин: 35,7%

Хибрид (MHEV+HEV): 26,4%

Електричество (BEV): 15,7%

Дизел: 11,9%

Plug-in Hybrid (PHEV): 7,7%

Други (LPG, метан, етанол, водород): 2,5%

Коя марка записва най-голям растеж?

Марката с най-постоянен растеж през цялата 2023 г. е Tesla със забележителните +56,9%, следвана плътно от Lexus (+53,6%), Alfa Romeo (+52,1%), Suzuki (+41,6%) и Cupra (+40,9%) ). Добре се представят още Smart (+30,8%), Mazda (+30,2%), Land Rover (+27,1%) и Skoda (+26,3%).

От друга страна, Mitsubishi (-25,1%), Honda (-9,8%), Fiat (-3,4%), DS (-3,1%), Citroen (-1,5%) и Jaguar (-0,4%) отбелязват спад на продажбите.

Ако се разглеждат пазарните дялове по групи, се вижда, че Volkswagen остава начело с 25,9% от европейските регистрации, следван от Stellantis (16,6%), Renault Group (9,7%), Hyundai Group (8,6%) ) и BMW Group със 7,1%. Следват Toyota Group (6,9%), Mercedes-Benz (5,5%), Ford (4,0%) и Tesla (2,9%).

Кой производител продаде най-много автомобили в Европа през 2023 г?

Лидер по продажби на нови автомобили в Европа е VW Group с 3 324 705 единици, следван от Stellantis - 2 128 625, Renault Group - 1 242 293, Hyundai Group - 1 106 467, и BMW Group - 913 955. След тях се нареждат Toyota - 888 770, Mercedes-Benz - 710 433, Ford - 518 371 и Tesla - 366 326 бройки.

fallback
  • #19
    До 15 ( преди 10 месеца )
    Да, като влезе в сервиза наистина забравяш за нея :)))))
  • #18
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 8 бравоТи или си най-умния, или гроздето е кисело. Какво лошо има, ако имаш възможност, да си купиш лоша кола? С банка или не?И какъв точно роб ставаш на банката?
  • #17
    До 15 ( преди 10 месеца )
    Всъщност по западния свят масово ползват това, което тук наричаме "оперативен лизинг", т.е. наем с ограничения в пробега и някои други условия. Евентуално плащаш някаква начална вноска, след това плащаш месечна такса и накрая връщаш колата или плащаш остатъчната стойност, за да я придобиеш. Ако ли не, връщаш я и тя се явава първоначалната вноска за следващата. Затова и сега настават интересни времена, защото тази година започват да изтичат обичайните 3-4 годишни такива лизинги на ковидните коли.
  • #16
    анонимен ( преди 10 месеца )
    ти нов автомобил купувал ли си а подържал ли си фирмените сервизи са тотал щета а инженерния отдел е по малък маркетинговия както се казва нови автомобили купуват хора които нямат пари да си подържат старите
  • #15
    До 8 ( преди 10 месеца )
    Като се замислиш лизинга е за нова кола по-малкия дявол отколкото поддръжка на стар премиум. С новата кола забравяш за проблеми 6-7 години. 10 годишен премиум може да ти скъса нервите и джоба за това време (джамбази, квартални сервизи, уж оригинални части ;). Премиум за 30х лв срещу нова кола за 60-70 с новата ще си кормуваш 5-6 години може и 8 и после пак ще я продадеш за 25-30 х лв. Сиреч избива си парите поне двойно.
  • #14
    анонимен ( преди 10 месеца )
    26,4% хибриди, което са около 3,4 млн. Само че от тях повечето са микрохибриди, които са си чисти бензинови. Само Тойота продава хибриди, а тя е продала 880 хил. От тях да кажем 60% са хибриди, значи половин милион. Останалите 2,9 млн. трябва да са в категорията бензин.
  • #13
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Като гледам коментарите, или болшинството имат силно развито саркастично чувство, или са невиждани народни ударни инструменти. За съжаление е второто.
  • #12
    Неразбирач ( преди 10 месеца )
    Дуднем ние за цените на всички нови коли, пък продажбите хвърчат. Не я разбирам тая работа и няма да се изненадам ако дойде време за реване, защото тая работа без заборчване не става. То и при имотите е подобна история, та да видим ще ли ги бъде тези вавилонски кули, стъпили върху пясък от кредити.
  • #11
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Ходих гледах конкретно Киа, еми същото дори като двигатели по-зле но на двойни цени, бях се засили но след като текущата ми кола върви и не съм имал никакви проблеми скип на новото, иначе тези зелени таксита Тесла са по-нагли от ганцо паркирал на синя зона и зареждащ на суперчарджър на тънкана, да им имам бизнесмодела ей ***!
  • #10
    Грета Тунберг ( преди 10 месеца )
    До 4.Той митичния знае за виаграта,но не му действа.Само Тесли са му в главата.
fallback
Последни