fallback

Авангардно одеяло помага на пожарникари да гасят електромобили

Новият метод беше успешно тестван от огнеборците в Колорадо (ВИДЕО)

Спонтанното запалване на батериите все още е едно от най-слабите места на съвременните електрически автомобили. Справянето с подобен пожар е много трудно, но наскоро пожарникари тестваха успешно нов метод.

Огнеборците от Колорадо (САЩ) установиха експериментално, че специално противопожарно одеяло е много полезно при гасенето на електрически автомобили. Рано сутринта на 10 януари диспечерът получава съобщение, че се е запалил електрически кросоувър Jaguar I-Pace, моделна година 2019. Колата е пламнала по време на зареждане в гаража. Пристигналите на повикване пожарникари видели стълб дим и пламъци да излизат от гаража. Първото нещо, което направили, било да предприемат мерки за предотвратяване на разпространението на огъня към жилищна сграда.

След това пушещият Jaguar I-Pace е изтеглен на алеята с помощта на пикап Ford и покрит със специално одеяло, за да се предотврати повторно запалване на литиево-йонната батерия и да се предпазят хората от токсичните изпарения. Освен това огнеборците са покрили с покривало и втората кола в гаража - хибриден кросоувър Hyundai Tucson, който също е обгорял силно.

След това и двете коли са натоварени на влекач и откарани на специална площадка, където ще останат до спадане на температурите и отпадане на опасността от пожар. Както показва практиката, при електрическите автомобили съществува огромен риск от повторно запалване на батерията.

Новото приспособление за гасене на пожари на електромобили тежи 28 кг и служи за прекъсване на подаването на кислород от батериите. Цената на едно такова одеяло е между 3000 и 5000 долара, но то е за предпочитане пред обикновеното заливане на електромобила с вода, което не само отнема време и е трудно, но и нанася допълнителни щети, защото оттичащата се вода може да бъде и токсична. Вариантът с потапяне в контейнер с вода също е по-труден, тъй като не навсякъде има такъв.

За щастие в този случай противопожарното одеяло си свърши работата и няма пострадали при инцидента. Предстои да бъде установено на какво се дължи този пожар, но в момента в САЩ е обявена втора сервизна акция на Jaguar I-Pace заради потенциален проблем с батерията. Тя включва дори автомобили, чиито батерии вече са били ремонтирани.

fallback
  • #9
    Гост ( преди 10 месеца )
    Абе те електрокарите нали не се палеха?
  • #8
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Това одеало не е никаква новост. Написаното В статията са пълни глупости. Както вече са писали, не можеш да изгасиш вече запалена литиево йонна батерия нито с одеяло, нито със спиране на притока на кислород, нито пък ако я потопиш във вода. Поливането с вода служи за охлаждане на съседните батерии, за да не достигнат до температура да се запалят . Одеялото също не гаси батериите, но пречи на пламъците да се разпространят до съседни предмети и автомобили. Особено на паркинги, включително подземни
  • #7
    Лудория ( преди 10 месеца )
    Като разбрах, отидох в сервиз, за да ремонтират - смениха бутилката, всички маркучи до зареждачката и самата зареждачка. Старата бутилка била без възвратен клапан (пиша за случай преди повече от 10 години) и сложиха с такъв. От тогава не съм имал проблеми... Уви, понякога знанието идва по трудния начин.
  • #6
    Лудория ( преди 10 месеца )
    Като стане пожар в тунел, гледаш посоката на дима и вървиш в обратната без значение колко е близко изхода. При закрит паркинг пак не го мисли, надолу и по-далечко от горящите. При паркинг няма значение кой ще се запали. Автомобилите са близко един до друг, имат много пластмаси и ще си горят... Аз съм имал инцидент със стар мой автомобил с LPG - спукан маркуч и газта изтече в подземен паркинг, където ходят да пушат на закрито. Нищо не се запали или да гръмне. Зависи от количеството навярно.
  • #5
    РУК ( преди 10 месеца )
    Цената е между 3000 и 5000 долара ....и е направено от синтетични материали, основно от иначе много мразения петрол.То не беше потапяне в подвижни басейни, зариване в контейнер с пясък, сега завиване с одеяло и възглавнички!А като стане в тунел,закрит паркинг какво правим?А като станат електричките 80% от всички коли,каквито са мечтите на безмозъчните зомбите?Одеялото за 5000 долара ще е част от аптечката на всяка кола ли?Докато батериите са по 500 кг, може да си ги гасите с онаясиработа!
  • #4
    анонимен ( преди 10 месеца )
    А докато гори колата, как точно ще я покрият с това одеало? Ами ако е в гараж и не могат да я изтеглят толкова лесно (примерно многетажен паркинг и е на горен етаж)
  • #3
    Друг Гост ( преди 10 месеца )
    До 2 - заради диференциала - дясното колело е на земята и се върти назад, а лявото е във въздуха и се върти на обратно, защото основното предаване е неподвижно. Относно одеалото - то почти нямаше огън - колата си беше бая изгоряла. Интересно ми е какъв ще е ефекта от одеалото при горящ автомобил
  • #2
    Лудория ( преди 10 месеца )
    Ако някой гледа клипа, може ли да обясни защо колелата на Jaguar-а се въртяха напред, докато го теглеха назад?!
  • #1
    Самозадоволяване ( преди 10 месеца )
    Не съм 100% сигурен, но ми се струва, че според разни писания във вездесъщия Интернет, като пламнат литиевите батерии те сами си "произвеждат" кислород, така че това твърдение от статията "служи за прекъсване на подаването на кислород от батериите" може би означава, че батерията кротко ще си гори под одеалото?
fallback
Последни