fallback

Автоматикът придърпва. Колко време още може да се кара?

Прекъсванията в трансмисията понякога крият опасности за други агрегати

Съвременните автоматични трансмисии са доста надеждни, но техният ресурс не е неограничен. Първите признаци на неизправност са прекъсвания в работата, изразяващи се в лошо превключване, потрепвания, придърпване и забавени реакции при активно ускорение. Възможно ли е от това поведение да се разбере кои елементи от машината ще трябва да бъдат ремонтирани и колко дълго машината ще продължи да се движи?

Дефектни опори

Придърпване може да се получи, дори когато колата стои на едно място. При превключване на селектора от режим „Паркиране“ (P) в режим в „Движение“ (D) може да възникне разклащане, което засяга не само трансмисията, но и двигателя. В този случай първата стъпка е да се провери техническото състояние на опорите на двигателя и скоростната кутия.

Ако са силно износени, захранващият блок може да скочи при натоварване. Разклащането често е придружено от почукване. Не се препоръчва да управлявате такъв автомобил, тъй като вибриращият двигател води до разрушаване на други опори, както и на преобразувателя на въртящия момент и други механични връзки.

Ниско ниво на маслото

Ако опорите на двигателя и скоростната кутия са в ред, ще трябва да проверите нивото и състоянието на трансмисионното масло. Според експерти, дори когато нивото спадне с 0,5 литра под минимално допустимото, тялото на клапана започва да работи нестабилно, което води до прекъсвания на работата на кутията. Собственикът на автомобила ще трябва да открие причината за изтичането на масло и да попълни нивото му.

Дефектни сензори

По време на работа блокът за управление на автоматичната скоростна кутия използва информация, получена от редица сензори. Например сензорите за масовия въздушен поток или положението на дросела предоставят важни данни за подготовката на сместа и работата на двигателя.

Ако сензорите лъжат, тогава управляващият блок няма да може да смени предавките навреме, ще възникнат несъответствия в работата на силовия агрегат и трансмисията, поради което се появяват трептения при превключване. Например, 6-степенна автоматична трансмисия на Aisin може да дърпа поради дефектен EGR клапан, което влияе върху промяната на въртящия момент на двигателя.

Окислени соленоиди

Дефектните соленоиди на тялото на клапана са една от най-честите причини за потрепване при превключване на скоростите. Тези клапани контролират налягането на хидравличното масло. Те служат за осигуряване на функционалността на блокиращия съединител на преобразувателя на въртящия момент и за компресиране на многодисковия съединител. Лошо функциониращият клапан не само причинява дръпване, но също така увеличава риска от повреда на други технически системи.

В случай на вътрешна електрическа или механична неизправност, соленоидите на тялото на клапана се сменят с нови, тъй като не могат да бъдат ремонтирани.

Замърсен хидравличен блок

Хидравличният блок е много важна част, която представлява метална плоча, състояща се от главни хидравлични канали с набор от клапани и сензори за управление. Той служи за разпределяне на налягането на трансмисионната течност вътре в машината, което е необходимо за навременно превключване на предавките.

По време на работа на машината се получава естествено износване на механични елементи вътре в устройството, което води до запушване на трансмисионното масло с фрикционен прах и метален абразив. Продуктите от износване постепенно се утаяват вътре в тялото на клапана, което с течение на времето води до вкисване на соленоидите.

Като цяло устройството е надеждно и може да изкара 10 000-20 000 км в това състояние. Но не можете да отлагате ремонта, защото мръсното масло може да доведе до необратими повреди на канали, клапани и съединители. Ако се появи трептене, хидравличният блок се отстранява и измива.

Ако автоматичната скоростна кутия „рита“, когато включите режим „движение“, това показва необходимостта от ремонт на хидравличната плоча. Ако машината трепне при спиране или ускоряване, това също показва проблеми със съединителите.

Изгорели съединители

Прекъсванията в работата на кутията поради повреда на пакетите на съединителя се срещат често. Тези технически възли служат за блокиране на елементите на планетарните предавки, като те са тези, които получават налягане на маслото. Поради изтощение или прегряване, съединителите могат да се плъзгат, причинявайки потрепвания при превключване.

Фрикционните съединители са трудни за ремонт, така че те се сменят като едно цяло. Няма смисъл да отлагате ремонта, тъй като дефектният детайл много бързо замърсява маслото с продукти на износване и води до повреда на други елементи на кутията.

fallback
  • #6
    Вярно е ( преди 9 месеца )
    Имах същия проблем с моя Aisin поради неправилно работещ АГР вентил установен с диагностика. Не беше дори нужна смяна, само демонтаж с почистване и пак монтаж. Появи се отново на около 50 000км след смяна на маслото, бях при специализиран сервиз в Германия където ме увериха че е от маслото. Фини частици полепват по превключващия магнетвентил и понякога от паркинг към движение преритва. Последва почистване на кутията и смяна на маслото. Сега работи без проблем и има 230 000км. навъртяни.
  • #5
    анонимен ( преди 10 месеца )
    6-та година вече.
  • #4
    анонимен ( преди 10 месеца )
    максимум 5000 км. най-добре веднага да ходи на сервиз
  • #3
    Народ ( преди 10 месеца )
    Потедните умотворения на Пешко! Вкиснати соленоиди, измити хидравлични блокове! Петре дребното мозъче в клетата ти кратуна е вкиснало! Извади го и го измии! ***!
  • #2
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Мемфис, щом толкова дълго го държат при положение, че виждат какви ги "твори", значи е нечий и няма отърваване. Даже в екипа, създаващ телевизионния вариант, го пишат - смятай... :-(
  • #1
    Мемфис ( преди 10 месеца )
    Петре,петре- кога най после ще те изгонят, некадърник!
fallback
Последни