Пилотeн проект за производство на резервни части от суровини от нарязани клони с рециклирана пластмаса показва доста обещаващи резултати. Цената на такива части и аксесоари е значително по-ниска от класическите технологии, като в същото време качеството и ресурсът на новите резервни части не са по-лоши от съществуващите, които се вграждат в автомобилите в момента.
При това технологията е такава, че не се унищожават маслинови масиви. Подрязването на маслинови дървета по време на прибиране на реколтата създава 7 милиона тона отпадъци годишно. Именно това провокира инженерите на Ford в Кьолн (Германия), да стартират изследователски проект, наречен COMPOlive. В хода на изследването са разкрити възможностите за използване на клони от маслинови дървета за производството на авточасти за нови автомобили.
За експериментите използват въпросните отпадъци от маслиновите дървета от Андалусия, Испания. Суровините, получени след тяхното смилане, се комбинират с също обработена рециклирана пластмаса в съотношение 40% влакна от маслинови дървета и 60% рециклирана полипропиленова пластмаса. Това вещество се нагрява и от него под налягане се образува желаната част.
По време на тестването на прототипи на тези биокомпозитни части инженерите стигат до заключението, че те са леки, издръжливи и здрави. Това означава, че Ford потенциално може да намали не само количеството пластмаса, използвано в производството на автомобили, но и да намали въглеродните емисии от производството на авточасти. Освен това има потенциал за използване на новия материал в още повече рециклирани и възобновяеми части в автомобилите.