fallback

Търсите надеждна и достъпна кола, която не се чупи дори след 200 000 км?

Втората генерация на Skoda Octavia определено заслужава внимание

Искате нова кола, но предвид бюджета на средностатистическия българинн, тази кола трябва да е употребявана, а болшинството такива "нов внос" са на реални километри от над 200 000. Кои са най-добрите такива коли? Една от тях определено е Skoda Octavia. 

Говорим за второто поколение на модела и по-конкретно за фейслифт версията на тази втора генерация. При тази Skoda итериорът е просторен, багажникът е огромен, окачването е здраво и най-важното не е скъпа... Има ли обаче минуси тази Octavia  и какви са те?

Формално това не е седан, а лифтбек, който е по-добър по отношение на практичност и функционалност. На пазара за употребявани автомобили у нас можете да намерите такава 13-14 годишна кола с реален пробег от около 200 хил. км. Ако търсите минимална цена, то ще трябва да се задоволите с ръчна скоростна кутия. Автоматиците са доста по-скъп, а и не се славят с особено добра надеждност.

Базовият двигател 1.4 (80 к.с.) е доста капризен и не особено издръжлив. Най-добрият избор е 8-клапанният BSE 1.6 със 102 конски сили с разпределено впръскване на горивото и с ангренажен ремък. 1.6 BLF със 115 конски сили има 16 клапана, директно впръскване и верижно ангренажно задвижване и също е сред препоръчителните агрегати.

Той, подобно на BSE 1.6 със 102 конски сили също може да измине 300-350 хил. км, но на много по-висока цена от непретенциозния 8-клапанов двигател, който има само един системен проблем - изтичане на въздух през пукнатини в пластмасовия колектор.

Версиите с турбо 1.4, 1.8 или дизел 2.0 също не са лош вариант, но те са по-скъпи от гореспоменатите варианти. А и не са толкова издръжливи. Статистиката на TUV показва, че средно и трите турбо двигателя изкарват малко над 150 хиляди км.

Роботът DSG-7 , съчетан с 1.4 TFSI, е дует с кратък живот. Ръчната скоростна кутия е много издръжлива и  ако се борави внимателно с нея, може да издържи над 300 хиляди км. Шестстепенната автоматична AQ250 (Aisin TF-60SN) издържа над 250 хиляди км, но изисква много прецизна поддръжка.

Иначе втората генерация на Octavia, която се прави от 2004 до 2011 година е една от най-добрите коли от тези години. А фейслифтът е още по-добър. Вариантът комби пък е и още по-практичен. Окачването и каросерията са много стабилни, като броят на дребните повреди е малък. Тази кола е по-скъпа от Focus, например, но пък е по-здрава.

fallback
  • #16
    Пропов ( преди 4 месеца )
    Шкода съм карал 120L навремето. Мотора отзад - голям кеф. Но сега в 21ви век голямо комби с 1.6 мотор с има няма 100 коня, това е перверзия бе хора. Че даже и 1.4 с турбо ли е с компресор ли е, с двете едновременно ли - още по зле. Това едва дърпа себе си, пък е комби все пак. като му сложиш 200 кила матрял/багаж и натвариш колегите/ семейството - мъъкааа. Тоя мотор ще хвърли водите на някой баир. Поне 2.0 TDI, от там нагоре виждам смисъл в тази кола.
  • #15
    Anonymous ( преди 4 месеца )
    Моята Октавия 2 с 2.0 TDI сигурно не е знаела, че двигателят изкарва малко над 150 хиляди км, и изкара 280 хиляди преди да я продам.
  • #14
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тази Шкода на снимката я имах купена нова сив металик. Това е Октавия 2-ра генерация преди фейслифта. Беше с 1,6 мотора 102 к.с. Това с окачването е пълна лъжа. След първата година се разтропа цялата кола. Скърцане и шумове в купето да искаш. Доста шумна се оказа, доста проблеми имах и доста неща смених. Като цяло не е никак надеждна. С двигателя проблем не съм имал, но е мъртвец. Да вдигнеш 100 е цяла вечност и изпреварванията са голям проблем. Това ми беше първата и последна Шкода.
  • #13
    Реалист ( преди 4 месеца )
    Какво се чудите има платени статии за наивници, автокъщите са пълни със залежали коли.
  • #12
    Вин ( преди 4 месеца )
    До#5 Прецаква се резбата от пренатягане, понеже ги мързи да си купят нова дивтунга!
  • #11
    Ник ( преди 4 месеца )
    Тука повече драскачи, отколкото разбирачи. Повече от половината вероятно дори не са се качвали в Шкода, камо ли в Октавия. Карал съм първа, а сега и втора генерация и мога да кажа само положителни неща. Окачването на колата е здраво. Моята е с 2.0 TDI PD 8V и за 6 години до сега се държи отлично. Разход, динамика на мен са ми достатъчни.Спокойно се пътува дори и когато е пълна колата, а с огромния багажник нямаш ядове къде ще сложиш всичкия багаж. Единствен минус е по твърдото окачване.
  • #10
    Факт ( преди 4 месеца )
    Товя недоразумение само психично увреден може да го закупи ново старо все тая
  • #9
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Toyota / Lexus
  • #8
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Авторът на статията надали някога е стъпвал в България и дори не си е помислил за българските пътища когато е писал статията. Ако не ставаше въпрос за skoda, а за друга по глобална марка, имаше огромна вероятност дори да не е стъпвал в Европа и да не е чувал за съществуването на България.
  • #7
    abv ( преди 4 месеца )
    Не е вярно.Този от статията явно не е на ти с автомобилите.Окачването на тези шкоди се разхлопва много бързо по нашите пътища.Това важи за всички генерации до 2010 г.Даже и варианта им 4х4 е със слабо окачване.Фолксваген Груп не произвежда най-добрите бензинови мотори.Като най-надежден е 2.0 fsi 150 k.c..Аз лично препоръчвам 1.9 tdi с ръчна скоростна кутия.
fallback
Последни