fallback

EС започна проверка на три китайски производителя

BYD, Geely и SAIC се разследват за държавни субсидии, позволяващи намаляване на цените в Европа

BYD, Geely and SAIC - това си имената на три китайски производители, които влизат в „черния списък“ на Европейската комисия. Те са заподозрени в получаване на субсидии от китайската правителство в продължение на повече от 10 години за насърчаване на производството на електрически автомобили.

Според агенция Reuters, представители на властите в Брюксел вече са пътували до Китай, за да извършат проверки на трите компании. Разследването беше обявено през септември от председателя на ЕК - Урсула фон дер Лайен, в отговор на притесненията от навлизането на китайските марки на Стария континент.

Подозренията са, че производителите от Китай ползват държавна подкрепа, за да предлагат своите превозни средства на Стария континент на по-ниски цени от европейските компании. Разследването ще продължи 13 месеца, като първа на въпросите на ЕК трябваше да отговори Great Wall, а сега под прицел са още три производителя - BYD, Geely и SAIC

Засега няма официално потвърждение както от изпълнителната власт на ЕС, така и от китайското правителство и производителите. Известно е обаче, че засега от разследването се спасяван някои западни марки, които имат производствени центрове в Китай, а именно Tesla, BMW и Renault.

Ако обвиненията на Брюксел бъдат доказани, това може да доведе до налагане на наказателни тарифи на китайски марки. Това означава добавяне на такси към сегашните мита от 10%. Подобен ход е считан за необходими, тъй като експертите от индустрията предвиждат китайските производители да достигнат пазарен дял в Европа от 15% през 2025 г., благодарение на цените на новите им автомобили, които са с 20% по-ниски (средно) от произведените в ЕС.

fallback
  • #22
    Лудория ди Вин ( преди 11 месеца )
    И още нещо любопитно. Нашите решиха да вземат една таксичка от някаква тръба, минаваща през България, от която няма такси, няма отклонение към България (кой я платил май не се знае) и хоп един задвратник от Унгария. Я има такса, я Шенген през крив макарон. И нашите - добре де, добре. Няма такси, няма нищо, Шенген искаме. Звучи ли ти политическо силно?
  • #21
    Лудория до Вин ( преди 11 месеца )
    Е, защо да е наглост да се дръвче? Нашите като не се дръвчат какво? Ще си помислим, ще видим. А Унгария - ей ти ги тия 10 милиарда, само излез да можеш да подкрепим Украйна. ;) Четене, прав си, ама то зависи и какво четеш, и как го обмисляш... само четене без замисляне преди години го наричахме "зубрене" и нито една мисъл не оставаше в главите на милите ни съученици по него време.
  • #20
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Българският евразиец си мечтае да живее под някой чужд я султан, я император, я диктатор. Така му е най-добре, защото сам не може да мисли, а всеки провал в живота си оправдава с поговорката "цар далеко, а Бог високо". Затова си мисли, че ЕС е поредния диктатор, над който няма думата.
  • #19
    Вин ( преди 11 месеца )
    Лудория # Повечко четене му е майката, не писане по форумите! Има достъпни статистики за стандарт на живот, инфлация, цени на горивата и др., в които вашите "информации" не излизат, ама, щом пишете!!! Да не говорим, че Унгария дръпна напред, когато в началото на 90-те направи бързо приватизация и привлече западните инвестиции, че сега има наглостта да се дръвчи! А за Китайски "инвестиции"- бягайте крачета, да бягаме!
  • #18
    Лудория ( преди 11 месеца )
    Да, зависими сме от ЕС, защото в нашата страна няма политики, които да са в защита на държавата. Както навярно знаеш, в нашата страна политиките се спускат - я от ЕС, я от САЩ, преди от СССР... забелязваш ли една липса? Няма такива наши. Дори унгарците са по-добре, въпреки че живеят в условна демокрация и все щели да ги изхвърлят от ЕС. Ама гушат, гушат. И си живеят по-добре, и китацайци инвестират, и ЕС, и руснаците продават евтинко... Тук кой инвестира?
  • #17
    Лудория ( преди 11 месеца )
    Определено не харесвам политиките на ЕС, а теб като те чета - добре, че не си живял по времето на Османското "присъствие", защото доводите да останеш част от тази държава, щяха да бъдат като настоящите за ЕС. Само да подскажа, че за ЕС ние сме евтини работници, на които могат да пробутват втората употреба и некачествените стоки. Не, че за останалия свят сме нещо друго, не се заблуждавам. Но тук е мястото да имаме поне наши добри политици, за да можем да ни се подобрява положението.
  • #16
    Дън Сяо Пин ( преди 11 месеца )
    Да си гледат бежанците и прайдовете еврогейците-там им е силата....
  • #15
    Пияната тояга ( преди 11 месеца )
    Европа щяла да ги проверява, ама китайците още не са разбрали.
  • #14
    ьгжьжс ( преди 11 месеца )
    Фолксваген не ползват ли субсидии...?
  • #13
    Вин ( преди 11 месеца )
    Егати озлоблението срещу ЕС и икономиката от която сме част и тотално зависими! Ами, нали при падане на продажбите на европейската автоиндустрия, ние като поддоставчици ще загубим пазар и съкратим хора, ерго доходи?! Каква полза от "евтините" благинки, когато обеднееш?!
fallback
Последни