fallback

Евро 7 ще забави появата на евтини електрически автомобили

Смекчените правила за вредни емисии удължават живота на градските бензинови модели

Електрическата кола наистина ще бъде достъпна за всеки, когато пазарът започне да предлага евтини модели на ток. Очакваше се това да стане съвсем скоро, но както показват плановете на производителите, ще са необходими поне още няколко години, за да узреят определени технологии и технически решения, които са необходими за намаляване на цените.

Всичко това беше ясно и преди навлизането на стандарта за вредни емисии Евро 7, който обаче беше смекчен. И тази промяна, въведена от властите в ЕС, е на път да предизвика опасна верижна реакция, категорични са медиите в Германия.

Факт е, че производителите на автомобили са планирали да спрат да продават малки коли преди края на десетилетието, тъй като новите лимити на емисиите щяха да повишат цената им до такава степен, че да ги направят нерентабилни. Решението на ЕС за Евро 7 променя сценария, тъй като така задвижваните с бензин градски автомобили и ванове ще могат да останат на пазара за по-дълго време.

При това положение навлизането на алтернативни превозни средства с нулеви вредни емисии в сегменти А и B не е толкова спешно. И водещите производители променят плановете си в тази посока. Volkswagen, например, реши да отложи производството на ID.2 за май 2026 г., след като първоначално то трябваше да започне през 2025 г.

Причината е проста - сегашното Polo се продава в Германия за 22 000 евро (във Франция то струва 21 390 евро). Бъдещото ID.2 трябва да излезе на пазара за около 25 000 евро, което означава, че ще бъде с около 10% по-скъпо. Изправени пред подобна ситуация, във Volkswagen смятат, че могат да продължат да продават Polo и при Евро 7, като появата на ID.2 не е толкова спешна.

И ако плановете на Volkswagen вече бяха разкрити, то не е ясно какво мислят останалите водещи производители като Stellantis и Renault. Към момента те твърдят, че ще се придържат към обявените планове. А това означава, че Stellantis след Citroen e-C3 ще пусне цялата серия от малки коли на ток от други марки в концерна.

На свой ред другият френски производител ще отговори с Renault 5, Renault 4 и Twingo, а Tesla се готви да започне производство на Model 2, чийто основен пазар ще бъде именно Европа.

fallback
  • #14
    Бумеранг ( преди 9 месеца )
    Няма да станат евтини. Ще станат по-скъпи. Все още не е изигран коза със синтетичните горива. А и защо си мислите все за евтин ток? Защо си мислите, че някой ще остави народа ей така, да се вози за без пари? Замислете се бе!!! Колата е форма на свобода и точно това се опитват да възстановят ***-да ни отнемат свободата на движение! Сега ще викнете: Ама я виж транспорта по света! Да, ама кой свят! И да ама този транспорт не е твой и не го командваш ти!!! Точно за час може да спре всичко!
  • #13
    до 10 ( преди 9 месеца )
    Като въртиш из града и околностите и бълваш по цял ден, вземи си Leaf. Хем ще си 5 бона годишно напред само от гориво. Никой не е длъжен да ти диша изгорелите газове.
  • #12
    до 3 ( преди 9 месеца )
    Оправдания. НовитеSiemens локомотиви карат 130-140. Що не карат с 240 като в Италия и Германия? Щото тука частника нарежда на чиновниците да бутат авто-транспорта, за да се харчи гориво и БДЖ да се разпадне, докато там ЖП транспорта е стратегически. Отделно тук народа обича хамалогията с геврека и да се вътри с пари, за да не му кажат, че е беден, щом не е с колата. Навън тея неща са ги надраснали в градове от няколко века. При нас са 1-во, 2-ро поколение с обувки по исторически и др. причини.
  • #11
    Реално ( преди 9 месеца )
    Няма кво да зрее. Литиевите клетки са на пазара 91-ва (Sony). Първата кола с такива, Nissan Prairie Joy EV, е на пазара от 1995-та. Няма кво да зрее. Просто лапачката е голяма и не искат да свършва. В сервизите в София масово записването е за след месец. Оринали са се от еднодневки и нямат време за една диагностика. Натрyпали отстрани планини от хвърлени мотори - еднодневки. Лапачката е страшна. Ремонти, горива и изгорели газове. Ама не е лyд тоя де яде баницата. Като има шарани, ще има тарикати
  • #10
    анонимен ( преди 9 месеца )
    До тези, които са цъкали - на 5 - ами я идете да живеете в Лозен, Герман, или Мрамор, Бистрица и подобни райони на София и разчитайте само на ГТ. А после сменете София с Пловдив, Варна примерно. Я си помислете къде са големите магазини и идете до Икеа с ГТ, А може и до Метро, и после си носете покупките с ГТ. Еми подобна е картинката "на запад"
  • #9
    Пешко ( преди 9 месеца )
    Едно време ходех на училище с рейса, не чаках мама и тати да ме возят с колата. То тогава нямаше и толкова коли. Сега и мама с кола и тати с кола и бати с кола. Колкото да правят задръствания.
  • #8
    Един от многото ( преди 9 месеца )
    все ми е едно за електричките и пазара им
  • #7
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Който прави автомобили с двг до последно ще спечели най-много.
  • #6
    анонимен ( преди 9 месеца )
    ... голмия трафик в града е "паразитен" - прдимно от търкаляне на деца от/до училище или по разни извънучлищни занимания - защото е под достойнстовто да ходи с ГТ или с колело (дори и на запад).
  • #5
    анонимен ( преди 9 месеца )
    3-ти, да така е, но ще е малко по трудно, защото слвд 2СВ целия им живот е изгредн по американски модел - т.е живееш извън града, траибва ти кола. Затова и градовете им са разслани толкова. Да ползваш ГТ - да, нищо лошо, но не и ако живееш в покрайнините на града, където ГТ не е цвете за мирисане,(дори на запад). А конкренто в Германия, да разчиташ само на влак д се придвижваш е като да чакаш печалба от лотарията.
fallback
Последни