fallback

Трябва да премахнете 15 винта и 5 скоби, за да смените маслото на Mustang GT

Тази процедура при модела на Ford е сериозно предизвикателство (ВИДЕО)

Най-накрая успявате да се сдобиете със своята кола-мечта - чисто нов Ford Mustang, моделна година 2024. Идва време за смяна на маслото и вие решавате, че ще спестите пари от посещение в сервиз, тъй като се практичен човек и смятате, че можете да се справите с подобни неща.

Освен това разполагате с помещение и оборудване, така че подобна „операция“ не би трябвало да бъде проблем. Оказва се обаче точно обратното и това ви става ясно още в самото начало, когато влизате под колата, за да източите старото масло. Там откривате голям черен панел, покриващ двигателя. В него обаче няма няма отвор или вратичка, през които да стигнете до филтъра и пробката за източване.

Всичко това става ясно от видео, публикувано от компанията Late Model Restoration, която се е специализирала в ремонти и обслужване на Ford Mustang. Оттам посочват, че предишното поколение на Mustang GT е имало вратичка за достъп до масления филтър, но новото няма. И сега за смяна на маслото се налага демонтиране на целия капак на двигателя, който се държи на 20 крепежни елемента - 15 винта и 5 пластмасови скоби.

Самият процес не е сложен, но ако нямате електрически инструмент (винтоверт), отнема доста време. А ако помещението, в което се извършва смяната на маслото, не разполага с подемник, процедурата става още по-трудна и най-вече неудобна.

Публикуваното видео показва целия процес на смяна на маслото, което става лесно, след като капакът не пречи. Поставянето му обратно на място обаче се оказва много по-трудно от свалянето, тъй като предната част не иска да влезе на мястото си.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Петърчо, сигурно не знаеш, но като си купиш нова кола, тя няколко години е в гаранция и за да важи тази гаранция, сменяш маслото в оторизиран сервиз. Най-често тази гаранция е 5 години! Масло и филтър може да се сменят и отгоре, без да махаш нищо друго, но сменяш ли ги по стандартния и най-добър начин, на първо място ти трябва канал или подемник. След това на всеки съвременен автомобил махаш кората под двигателя, която се крепи минимум на 6 винта!
  • #4
    анонимен ( преди 9 месеца )
    То ще е еднократно развиване
  • #3
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Гледах видеото, статията е изсмукана от пръстите на автора.
  • #2
    РУК ( преди 9 месеца )
    До 1 - И редовното дърпане с прахосмукачката често води до развиване на много повече от 15 винта и 2 скоби ..... Почти няма дизелов двигател на който да не се налага сваляне на кората под двигателя за да сме смени маслото, която рядко е с под 10 винта. Голям зор, че на 15 000км, ще се развият няколко винта. А от "гравитационното" източване на маслото на двигателя и трансмисията по добро няма. С прахосмукачка е все едно да ти издърпат фаш киите през устата, вместо да се изтропаш нормално ...
  • #1
    анонимен ( преди 9 месеца )
    В някои модели на ваг и не само са решили че повдигането е отживелица - филтъра е на удобно някъде в горната част, а маслото го дръпваш с "прахосмукачката".
fallback
Последни