"И макар вестниците да наричаха убийството „престъплението на века“, Гоулдман знаеше, че бяха едва в 1906 и до края на века оставаха още деветдесет и четири години", писа Е. Л. Доктороу в шедьовъра си "Рагтайм". Горе-долу в същата ситуация сме и ние: от ХХI век е изминала по-малко от една четвърт. Но това не спира неуморните шегаджии от Top Gear да правят свой списък на най-големите автомобилни издънки на столетието. Запазвайки едно наум за оставащите 76 години до края на века, решихме да подберем 25-те най-любопитни сред тях.
25 от най-големите издънки на ХХI век (ГАЛЕРИЯ):
Alfa Romeo Spider Type 939
Погледнете само физиономията на тази кола, ефектните светлини, изчистените, но смели линии, прекрасните пропорции... Няма нищо изненадващо, че за този дизайн Джорджето Джуджаро получи наградата Compasso d'Oro през 2004.
А сега си представете колко зле трябва да е този автомобил като управление и поведение, за да се превърне в пазарен провал ВЪПРЕКИ този външен вид.
Произвеждана не от Alfa Romeo, а от Pininfarina в малката фабрика на ателието в Сан Джорджо Канавезе, Spider бе кабрио версията на Brera, но очевидно създадена, докато инженерите са били в удължена обедна почивка. Шасито имаше устойчивостта на купа топъл хумус. Управлението създаваше чувството, че кормилната уредба е направена от картон. Предварително накиснат във вода. А механизмът на мекия покрив имаше навика да яде сенниците. Spider си остава прекрасно изглеждащ автомобил и всеки от нас би искал да го има паркиран на улицата пред къщи. Стига само да не е негов.
Погледнете само физиономията на тази кола, ефектните светлини, изчистените, но смели линии, прекрасните пропорции... Няма нищо изненадващо, че за този дизайн Джорджето Джуджаро получи наградата Compasso d'Oro през 2004.
А сега си представете колко зле трябва да е този автомобил като управление и поведение, за да се превърне в пазарен провал ВЪПРЕКИ този външен вид.
Произвеждана не от Alfa Romeo, а от Pininfarina в малката фабрика на ателието в Сан Джорджо Канавезе, Spider бе кабрио версията на Brera, но очевидно създадена, докато инженерите са били в удължена обедна почивка. Шасито имаше устойчивостта на купа топъл хумус. Управлението създаваше чувството, че кормилната уредба е направена от картон. Предварително накиснат във вода. А механизмът на мекия покрив имаше навика да яде сенниците. Spider си остава прекрасно изглеждащ автомобил и всеки от нас би искал да го има паркиран на улицата пред къщи. Стига само да не е негов.