fallback

Ето един нормален електромобил само за 18 000 евро

В края на живота си, Chevrolet Bolt EV е по-достъпен и от Dacia Spring

Дори и след повече от десетилетие на масовия пазар, електромобилите не успяват да бъдат достъпни по начина, по който бяха конвенционалните автомобили в миналото. Но има и изключения: в САЩ в момента може да се купи електрически модел за едва 19 995 долара, или приблизително 18 200 евро. Това е с около 5 000 евро по-малко от цената на най-достъпния електромобил в Европа в момента - Dacia Spring, при това става дума за кола от доста по-висок клас.                  Въпросната кола е Chevrolet Bolt EV, която в миналото се предлагаше и в Европа като Opel Ampera-E. Но има и две уловки: първо, това е цена за последните производствени бройки, защото Bolt EV бе спрян в края на декември и най-вероятно няма да получи ново поколение. И второ, цената е след данъчен кредит. От 1 януари в САЩ данъчните отстъпки за електромобили бяха орязани осезаемо, но Bolt EV още е в обхвата им, при това отстъпката вече може направо да се приспадне от цената. Така колата, която при дебюта си струваше около 37 000 долара, а сега е намалена на 27 495 долара, може на практика да бъде придобита за 19 995 долара.

Най-евтиният електромобил на българския пазар в момента е 3.7-метровата Dacia Spring, чиято пътническа версия започва от около 46,000 лева, или 23,000 eвро (но без отстъпка и субсидия, разбира се). По-евтино се продават някои електрически четириколки като Citroen Ami и BAW Pony, но те дори не се класират като леки автомобили.                  Докато Bolt предлага 4.16 метра дължина, 200 конски сили максимална мощност и 417 км пробег с едно зареждане, измерено по тестовия цикъл на ЕРА. Батерията е 66 киловатчаса.

Главният недостатък на Bolt е относително бавното зареждане на фона на моделите на Tesla или Hyundai например. Заради намаляващия интерес GM реши да спре производството на модела и да го замени с електромобили от следващо поколение. Но при дилърите има достатъчни количества от Bolt за месеци напред, твърде USA Today.      Още снимки на Chevrolet Bolt EV вижте в ГАЛЕРИЯТА:

       

 

 

fallback
  • #24
    PLAID ( преди 9 месеца )
    С петролна кола нямаш пари: отиват за гориво и ремонти (от 10л, 9 отиват в канала/800 движещи се чарка). Нямаш здраве: СМОГ и отровни газове. Нямаш динамика: съединител буксува, бучи и не върви. Нямаш кола, а ретро чайник. С кола на ток имаш свобода: зареждаш навсякъде: дом/вила/МОЛ/DC станция-20 мин. Имаш пари: 2лв/100, 0 поддръжка, 0 ремонти, рекуперация при спиране, безплатно паркиране. Имаш пространство: преден и заден багажник. Тишина.Чист въздух. Имаш настроение. Имаш престиж. Имаш всичко!
  • #23
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    "До 17: Каква математика, какви 40 минути? Като съм спрял да съм тръгнел по-бързо че да съкратя времето с 3-4-5 минути.. ти жена и деца очевидно нямаш........" точно защото имам, никак не мога да си представя как ще изминем 1000 км само с 4 спирания по 10 мин. както е направил този в клипа за да измине 1000 км с електромобил. Ти можеш ли с твоето семейство? Морето ми е на 300 км, обикновено пълня резервоара преди да тръгна и ми стига за да се върна, но спираме минимум веднъж в посока. МИНИМУМ!
  • #22
    До 13 ( преди 9 месеца )
    Съгласен съм, само че това са 3 банални немски примера за кола до 5 год. А аз мога да дам още 50 други примера за коли ( като по-добра инвестиция от тази ), които не са толкова премиум, но също си заслужават. И да, бих избрал нещо на 4-5 год за тия пари. Комплексарите могат пък за 30 бона да си вземат и от първите X6-*** на БМВ - а дори и да се наложи сериозен ремонт на двигателя (дори основен) ще излезе в пъти по-малко от нова батерия за синьото нещо.
  • #21
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Както казваха учителите по математика, не може да сравняваш круши с ябълки. Цената "спринт" след отстъпки, субсидии и данъчни облекчения е почти два пъти по-ниска от тези 20 хиляди долара
  • #20
    Leberknoedl ( преди 9 месеца )
    До 17: Каква математика, какви 40 минути? Като съм спрял да съм тръгнел по-бързо че да съкратя времето с 3-4-5 минути.. ти жена и деца очевидно нямаш, щом си представяш че така стават нещата. Повтарям: автомобилът е за да ти служи, не ти на него, кое е трудно за проумяване, г-н Радиоточка?
  • #19
    Жалко, но факт ( преди 9 месеца )
    Смятай какво търсене пада щом дори на тези цени, дилърите имат количества за месеци напред...
  • #18
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    Това се прави само ако искаш да поставяш рекорди и си жертваш спокойствието и удобството. Ако семейството направи само две спирания, едното за обяд, а другото за тоалетна кафе и цигара, то автомобилът ще зареди над 80% преди да е свършил обяда и е възможно да трябва да бъде преместен. На второто спиране ще са достатъчни 10-15 минути и няма да има нужда от трето спиране. Дали някога си пътувал 10 часа със семейството си? По-малко спирания ли щяхте да направите хипотетично? Надали!
  • #17
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    "Със сигурност семейството няма да е доволно да спирам 5 пъти за по 15 мин" ех ама не я научихте тази математика толкова години. Задача за трети клас - Колко е 5 по 15? Анти математиците имате трудности затова ще подскажа С риск да получа единица от другарката - Това са 75 минути, А в примера който съм ти дал има четири спирания за общо 40 минути. Средно около 10 минути на спиране. Това е направено за да се съкрати времето с 3-4-5 минути защото до 50% се зарежда най-бързо.
  • #16
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Само бавното зареждане е недостатък на шевролета. Преди теслата карах Шевролет Волт (статията е за Шевролет Болт, има разлика) 5-6 години. Адски здрава кола излезе. Нищо не и се счупи за толкова време и над 200 хил. навъртяни километри. Всяка вечер се зареждаше в контакта. Реално караш без пари.
  • #15
    Leberknoedl ( преди 9 месеца )
    До 12: Със сигурност семейството няма да е доволно да спирам 5 пъти за по 15 мин, когато електрощайгата реши, наместо да спра 1 път за колкото си искаме. Автомобилът е за да ти служи, не ти на него. Колкото по-бързо го проумеете, толкова по-бързо ще ви светне защо електрощайгите няма да се наложат, въпреки прахосаните милиарди.
fallback
Последни