fallback

Ето един нормален електромобил само за 18 000 евро

В края на живота си, Chevrolet Bolt EV е по-достъпен и от Dacia Spring

Дори и след повече от десетилетие на масовия пазар, електромобилите не успяват да бъдат достъпни по начина, по който бяха конвенционалните автомобили в миналото. Но има и изключения: в САЩ в момента може да се купи електрически модел за едва 19 995 долара, или приблизително 18 200 евро. Това е с около 5 000 евро по-малко от цената на най-достъпния електромобил в Европа в момента - Dacia Spring, при това става дума за кола от доста по-висок клас.                  Въпросната кола е Chevrolet Bolt EV, която в миналото се предлагаше и в Европа като Opel Ampera-E. Но има и две уловки: първо, това е цена за последните производствени бройки, защото Bolt EV бе спрян в края на декември и най-вероятно няма да получи ново поколение. И второ, цената е след данъчен кредит. От 1 януари в САЩ данъчните отстъпки за електромобили бяха орязани осезаемо, но Bolt EV още е в обхвата им, при това отстъпката вече може направо да се приспадне от цената. Така колата, която при дебюта си струваше около 37 000 долара, а сега е намалена на 27 495 долара, може на практика да бъде придобита за 19 995 долара.

Най-евтиният електромобил на българския пазар в момента е 3.7-метровата Dacia Spring, чиято пътническа версия започва от около 46,000 лева, или 23,000 eвро (но без отстъпка и субсидия, разбира се). По-евтино се продават някои електрически четириколки като Citroen Ami и BAW Pony, но те дори не се класират като леки автомобили.                  Докато Bolt предлага 4.16 метра дължина, 200 конски сили максимална мощност и 417 км пробег с едно зареждане, измерено по тестовия цикъл на ЕРА. Батерията е 66 киловатчаса.

Главният недостатък на Bolt е относително бавното зареждане на фона на моделите на Tesla или Hyundai например. Заради намаляващия интерес GM реши да спре производството на модела и да го замени с електромобили от следващо поколение. Но при дилърите има достатъчни количества от Bolt за месеци напред, твърде USA Today.      Още снимки на Chevrolet Bolt EV вижте в ГАЛЕРИЯТА:

       

 

 

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 10 месеца )
    За Европа тази кола на такава цена щеше да е трепач, ама за Америка с тези големи разстояния не е много ок. За БГ си е просто идеална, с едно зареждане може да прекосиш България без проблем.
  • #13
    Моето мнение ( преди 10 месеца )
    За тия пари предпочитам остарял 5 годишен премиум, поне ще знам че ще държи. Например : Mercedes-Benz E 220 / произв. Декември 2019 - 19 хил ойро. 4 годишен. Или пък : Ауди А6 / произв. 2018 - пак 19 хил. ойро. 5 годишно.Или : BMW 520 / произв. 2018 - отново 19 К ойро. 5 годишно. И ще се чувствам много по-г*зар на фона на тази сапунерка. Сега ще кажете, че съм хейтър, а не обективен. Знам ви аз.
  • #12
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "Един Приус ще бие прехваления Модел S на 1000 км с повече от час, без да се напъва особенно." Приуса със сигурност няма да се напъне, но дали няма да напънеш семейството си като ги заточиш за осем часа без храна и вода и дори ходене до тоалетна, вързани за седалката без да мърдат? Все бъркате теория с практика. А практиката показва, че хората ОБИКНОВЕНО имат по-голяма нужда от спиране, отколкото електромобилите. Разбира се тук сте се събрали единият % от изключенията на това правило.
  • #11
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Я помисли пак? 7:55ч за 1000км с Приус? Модел S Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%. Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин. На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин. Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч Виж сам: youtu.be/QpwSXMu1K2M
  • #10
    Leberknoedl ( преди 10 месеца )
    До 9: Електрокарите си остават неуместни за дълъг път. Един Приус ще бие прехваления Модел S на 1000 км с повече от час, без да се напъва особенно.
  • #9
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "А дали в Европа за под 18000 евро би се продавало? Аз силно бих се замислил." Ето това е електромобил какъвто си представят антиелектриците. Електромобил който става единствено и само за градско, заради бавното зареждане. Зарежда с 200-250 км/ч. При теста за 1 000 км са му необходими около 14 часа за да ги измине. Както можеш да видиш във видеото на 46:30 минута в таблицата, осемгодишна Тесла модел s изминава маршрута за 12ч. Нова Тесла за около 9 часа. https://youtu.be/Pfy2zA3y95c
  • #8
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "Тази цена и изобщо цялата статия е малко като реклама от типа, "Полет до Милано за 20 евро!". Всички знаем, че хилядите условия и такси означават, че "такова животно нема" ето че сам си си го казал. Стоиш пред клетката на жирафа и казваш че таково животно нема. Затова пътувате десетки часове с автомобила и плащате повече, хвалейки се, че сте пропътували 10 часа само с пет минути спиране за зареждане. Аз предпочитам да стигна за 20 евро. Точно толкова струва! Има такова животно.
  • #7
    Leberknoedl ( преди 10 месеца )
    Милиарди от данъкоплатците изсипани за субсидии за електрокари, а резултатите - трагикомични. А когато спрат субсидиите какво ще се случи, някой сеща ли се?
  • #6
    до 1 ( преди 10 месеца )
    Колкото по- не разбираш, толкова повече обясняваш :D Няма съществени разлики в цените на американския и европейския пазар. Все още има разлика в задвижванията, но и това скоро ще се промени, ако чичо Бидон го изберат пак по пощата
  • #5
    Самолет ( преди 10 месеца )
    Тази цена и изобщо цялата статия е малко като реклама от типа, "Полет до Милано за 20 евро!". Всички знаем, че хилядите условия и такси означават, че "такова животно нема" и е невъзможно да има, и накрая цената е доста по-различна.
fallback
Последни