Porsche разполага с нов свръх високопроизводителен Taycan, който току-що постави рекорд за най-бърза обиколка на Северната дъга на „Нюрбургринг" за електрически седан. Производителят от Щутгарт все още не е разкрила подробности за модела, като съобщава единствено, че това е „предсериен Taycan“, който е най-бързото електрическо Porsche, излизало някога на легендарната писта.
Постижението на електромобила е 7:07.55 минути, което е с цели 17,681 секунди по-бързо от предишния рекорд на Tesla Model S Plaid (7:25.231 минути). За сравнение, сегашният Taycan Turbo S е с 26 секунди по-бавен, докато времето на абсолютния хегемон сред електромобилите Rimac Nevera е 7:05.298 минути.
Porsche обещава да пусне видео с рекордната обиколка в средата на март, когато ще съобщи и още подробности за самия автомобил. Тогава трябва да излезе информация и за обновения „цивилен“ Taycan, което идва в средата на жизнения цикъл на модела.
Според непотвърдена информация, новата топ-версия ще се казва Taycan Turbo GT, като тя е оборудвана с три електромотора със съвкупна мощност от 1000 к.с., както и с усъвършенствана система за контрол на сцеплението. Не е ясно дали оборудването включва и нова батерия, но това вероятно е така. Предполага се, че тя включва инвертори от силициев карбид, тъй като от Porsche обявиха, че работят върху такава технология.
Германският производител съобщава, че неговият пилот Ларс Керн е записал няколко обиколки, като всички те са били почти едно и също време.