fallback

Опитен механик предупреди защо Tesla на старо не е добра идея

Покупката на употребяван електромобил от тази марка крие доста рискове (ВИДЕО)

Покупката на Tesla, дори чисто нова, е страхотна възможност за повечето хора в днешно време. Но все пак трябва да сте наясно, че някои неща могат да се объркат, при това сериозно. Може да нямате двигател и резервоар за гориво, но това не означава, че тези електромобили не могат да усложнят живота ви. И затова е добре да се вземат предпазни мерки.

Факт е, че някои от моделите на Tesla са доста скъпи, но по-достъпните Model 3 и Model Y могат да бъдат добър вариант за всекидневно ползване. С тях собственикът получава и достъп до надеждната мрежа Supercharger, което намалява притесненията относно пробега.

Когато обаче погледнете задълбочено какво представляват тези така наречени автомобили с нулеви емисии, нещата не изглеждат толкова розови. Те имат проблеми със сглобката и батериите, а материалите в салона често са със съмнително качество.

Предлагат и някои скъпи функции за самостоятелно управление, като те са придружени от обещания за още-по-впечатляващи актуализации на софтуера от разстояние, които обаче често дават грешки. Прибавете към това скъпото извънгаранционно обслужване и нещата сериозно натежават на джоба на собственика.

Ето един пример - при Tesla беше открит проблем с окачването, който засегна голям брой автомобили. Какво се случва, ако той се появи, когато собственикът е на път и то излезе от строя? Това, впрочем, се отнася и за модели на други марки - Hyundai и Kia, например, скоро проведоха сервизни акции заради потенциални рискове от запалване.

В случая обаче става въпрос за Tesla на старо. Точно такъв автомобил - Model 3 Longe Range, купен наскоро за 43 000 долара, беше закаран в сервиза на Скоти Килмър. Той е механик с огромен опит, като има собственик канал в YouTube, където дава съвети на потребителите.

Килмър се нуждае от по-малко от минута, за да открие първите проблеми с употребявана Tesla. Той твърди, че гумите се износват три пъти по-бързо, защото батериите на електромобила са твърде тежки. Това може да бъде предотвратено с промяна на стила на шофиране, което е трудно, тъй като този Model 3 с два двигателя предлага впечатляващ висок въртящ момент. И кара шофьора си да натиска здраво педала на газта.

Механикът посочва още, че Tesla продава електрически автомобили с изкуствено ограничена мощност. На Килмър не му харесва, че съществува надстройката „Acceleration Boost", като вярва, че ако не получавате нещо в пълния му вид, не бива да плащате допълнително за него. Той критикува колите на Tesla, че нямат класически OBD II порт. Автомобилите на марката имат конектор, скрит в централната конзола, но ще ви е необходим адаптер, за да получите достъп до повече данни и да научите повече за определени кодове за грешки. Килмър добавя още липсата на дисплей на водача (или арматурно табло) към списъка си със слабостите на Model 3 ( Model S и Model X имат такъв).

Опитният механик е наясно, че използването на няколко комплекта гуми всяка година е опасно за околната среда. Микрочастиците от тях могат да попаднат навсякъде, включително във водата и телата на пората. Килмър подчертава, че електромобилите като тези, които Tesla прави, често се бракуват след дребни инциденти, вместо да бъдат поправени. Това е още една грижа за околната среда.

Все пак Килмър открива и някои силни страни на електромобила. Сред тях е технологията, която Tesla определя като „автопилот“. Механикът допълва, че ако Model 3 Longe Range се използва като нормална кола и може да се зарежда предимно в домашни условия (или в офиса), тя може да бъде отлично решение. Преди това, разбира се, трябва да се провери дали окачването няма да се разпадне при движение по магистрала.

fallback
  • #24
    М. Петров ( преди 10 месеца )
    Кой пише тази глупости , ако разгледат Дачия трябва да не излиза от двора .
  • #23
    BhBp.bg ( преди 10 месеца )
    Прекалено раздут маркетинг за кола, която също причинява вреди на природата, макар и по друг начин. Сигурен съм, че ще изчезне както изчезнаха VHS касетите и съответния стандарт. Бъдещето е на колите с водородни двигатели, а защо не и на кораби и самолети с двигатели с термоядрен синтез. А и всички тези проблеми по окачване, тежки батерии, честа смяна на скъпи гуми не е в полза на този автомобил. Дори и да са богати, хората, които искат да предпазят природата от вреди ще се замислят струва ли си
  • #22
    Скоти Скотии ( преди 10 месеца )
    Нищо не каза. Реалната информация от сервизирането на TESLA втора ръка ще ви я дадат в сервиза на Павлик и Дунев. Накратко: има само 2 коли на автомобилния пазар без програмирано стареене (т.е. да сдадат багажа след гаранцията) и това са TESLA (без значение модела) и BMW i3. Всичко друго е ЛЕШ на квадрат.
  • #21
    може и китайски ( преди 10 месеца )
    всъщност предпочитам електрокар 2ра употреба защото ще върши работа...
  • #20
    да ви кажа ( преди 10 месеца )
    че то и на ново не е добра идея
  • #19
    Sdf ( преди 10 месеца )
    Ами първи модел сега новата 3 е доста по-добра
  • #18
    Гост ( преди 10 месеца )
    Да ви имам проблемите, Тесла на старо!
  • #17
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Скоти мрънкача признава само 2-3 пикапа на Тойота.
  • #16
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Защото ще остане гладен!
  • #15
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Бързо преглеждане на оплаквания за Model 3 дава предимно предупреждения за челен сблъсък и опасения за фантомно спиране. Имаше четири жалби, свързани с окачването, подадени за моделна година 2021, 19 жалби за 2020 г., 43 жалби за 2019 г. и 102 жалби за 2018 г. Преди това NHTSA започна разследване на дефект, свързан с кормилното управление за 2023 г. Модел 3 и Модел Ys след само 12 доклада , така че не е ясно защо агенцията не е проучила този конкретен проблем.
fallback
Последни