fallback

Опитен механик предупреди защо Tesla на старо не е добра идея

Покупката на употребяван електромобил от тази марка крие доста рискове (ВИДЕО)

Покупката на Tesla, дори чисто нова, е страхотна възможност за повечето хора в днешно време. Но все пак трябва да сте наясно, че някои неща могат да се объркат, при това сериозно. Може да нямате двигател и резервоар за гориво, но това не означава, че тези електромобили не могат да усложнят живота ви. И затова е добре да се вземат предпазни мерки.

Факт е, че някои от моделите на Tesla са доста скъпи, но по-достъпните Model 3 и Model Y могат да бъдат добър вариант за всекидневно ползване. С тях собственикът получава и достъп до надеждната мрежа Supercharger, което намалява притесненията относно пробега.

Когато обаче погледнете задълбочено какво представляват тези така наречени автомобили с нулеви емисии, нещата не изглеждат толкова розови. Те имат проблеми със сглобката и батериите, а материалите в салона често са със съмнително качество.

Предлагат и някои скъпи функции за самостоятелно управление, като те са придружени от обещания за още-по-впечатляващи актуализации на софтуера от разстояние, които обаче често дават грешки. Прибавете към това скъпото извънгаранционно обслужване и нещата сериозно натежават на джоба на собственика.

Ето един пример - при Tesla беше открит проблем с окачването, който засегна голям брой автомобили. Какво се случва, ако той се появи, когато собственикът е на път и то излезе от строя? Това, впрочем, се отнася и за модели на други марки - Hyundai и Kia, например, скоро проведоха сервизни акции заради потенциални рискове от запалване.

В случая обаче става въпрос за Tesla на старо. Точно такъв автомобил - Model 3 Longe Range, купен наскоро за 43 000 долара, беше закаран в сервиза на Скоти Килмър. Той е механик с огромен опит, като има собственик канал в YouTube, където дава съвети на потребителите.

Килмър се нуждае от по-малко от минута, за да открие първите проблеми с употребявана Tesla. Той твърди, че гумите се износват три пъти по-бързо, защото батериите на електромобила са твърде тежки. Това може да бъде предотвратено с промяна на стила на шофиране, което е трудно, тъй като този Model 3 с два двигателя предлага впечатляващ висок въртящ момент. И кара шофьора си да натиска здраво педала на газта.

Механикът посочва още, че Tesla продава електрически автомобили с изкуствено ограничена мощност. На Килмър не му харесва, че съществува надстройката „Acceleration Boost", като вярва, че ако не получавате нещо в пълния му вид, не бива да плащате допълнително за него. Той критикува колите на Tesla, че нямат класически OBD II порт. Автомобилите на марката имат конектор, скрит в централната конзола, но ще ви е необходим адаптер, за да получите достъп до повече данни и да научите повече за определени кодове за грешки. Килмър добавя още липсата на дисплей на водача (или арматурно табло) към списъка си със слабостите на Model 3 ( Model S и Model X имат такъв).

Опитният механик е наясно, че използването на няколко комплекта гуми всяка година е опасно за околната среда. Микрочастиците от тях могат да попаднат навсякъде, включително във водата и телата на пората. Килмър подчертава, че електромобилите като тези, които Tesla прави, често се бракуват след дребни инциденти, вместо да бъдат поправени. Това е още една грижа за околната среда.

Все пак Килмър открива и някои силни страни на електромобила. Сред тях е технологията, която Tesla определя като „автопилот“. Механикът допълва, че ако Model 3 Longe Range се използва като нормална кола и може да се зарежда предимно в домашни условия (или в офиса), тя може да бъде отлично решение. Преди това, разбира се, трябва да се провери дали окачването няма да се разпадне при движение по магистрала.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 10 месеца )
    От написаното в статията няма нито един проблем, свързан с вторичния пазарен статус на колата. НИТО ЕДИН! А това за тройно по-бързото износване на гумите заради масата е потресаваща лъжа. Имам кола, която е с 200 кила повече от Модел 3, с много висока мощност, и сравнена с предишните ми коли, най-тежката от които беше 1,55 т, износването е абсолютно същото. А какво да кажат колегите с джипове по 2,4-2,8 т? Този е пълен ***. И впечатлението ми не е от сега.
  • #13
    Вин ( преди 10 месеца )
    Всъщност, изобщо не говори за проблеми при кола - втора ръка, а дава обща оценка на Тесла, според скромното му мнение! Всички споменати, по-скоро особености, а не слабости, са характерни за повечето електрически коли с висока мощност!
  • #12
    Гост ( преди 10 месеца )
    Електрокар втора употреба не е добра идея.
  • #11
    До 9 ( преди 10 месеца )
    А ми повече джанта по малко гума кои наистина отделят повече според тебе.
  • #10
    До долния ( преди 10 месеца )
    А ес класите и 7маците на бмв 90-те и те ли беха с малки гумички
  • #9
    До 6 ( преди 10 месеца )
    Навремето Гоуфовете бяха с разни гуми по 165-185мм на 13-14 цола. Сегашните кютуци базово са с 205 и нагоре мм на 17-18 цола, а често са дори и на 21 цола за джиджаните окомплектовки. Сметни колко е разликата в площта, която се търка и износва, и се върни да ни кажеш.
  • #8
    Пропов ( преди 10 месеца )
    Кола с 600 коня , 0-100 за 3 сек. и съмнително окачване - убиец, ковчег. Кола за безумци, могат да затрият не само себе си а и околните да станат невинни жертви. То така и става.
  • #7
    112 ( преди 10 месеца )
    Последниоят ред казва основният недостатък на марката ...
  • #6
    Дарк Хорс ( преди 10 месеца )
    А ДВГ хем от фпч отделяше хем от гумите.Доколкото си спомням гоУф3 не левитираше а си беше с гуми
  • #5
    Легендата ( преди 10 месеца )
    Скоти Килмър, човекът с ръце като вятърна мелница :) Той е олицетворение на поговорката, че "обущарят ходи бос", тъй като кара Тойота Селика от 94та или някъде там, а на жена му май беше взел някакъв Лексус от началото на 2000то десетилетие. Но, не е като да не разбира и да не е Ютюб икона, по която се мерят доста голяма част от автомобилните "влогъри", нищо, че всички се подхилкваме като го гледаме. А как храни всичко пластмасово и турбинирано ново, особено немско...
fallback
Последни