В навечерието на всяка Нова година Automedia.bg прави традиционната си справка за най-евтините автомобили на българския пазар. Но след бурното развитие на цените в последните три години вече ни е малко неудобно да използваме думата "евтини". В края на 2018 в класацията ни имаше цели 12 модела с начална цена под 20 000 лева. Отдавна вече няма нито един. През 2019 имаше 20 коли с цена под 25,000 лева. Миналата година бяха само три. Сега няма нито една. Ако тенденцията се запази, догодина 30,000 лева може да се окаже долната граница.

Kia Rio - един от няколкото достъпни автомобили, които изчезват от българския пазар през 2024
Достъпните автомобили не само поскъпват, но и постепенно изчезват. През 2024 у нас вече няма да се предлагат Ford Fiesta, Kia Rio, Nissan Micra - в миналото редовни членове на клуба на най-евтините. Производството на Volkswagen Up! приключва с края на 2023. А предстоящата година ще е последна за модели като Renault Megane и Ford Focus.
От друга страна, голяма част от поскъпването в периода 2021-2023 беше продиктувано от дефицита на пазара и от необикновено силното желание на хората да харчат пари след пандемията. Сега дефицитът е до голяма степен преодолян, а потребителските нагласи започват да стават по-скептични. Вече виждаме осезаемо поевтиняване при някои електрически модели - възможно е през 2024 то да се пренесе в по-малка степен и при конвенционалните модели.
Преди да видите списъка с най-евтините нови коли у нас, едно уточнение: използвали сме официално публикуваните от вносителите ценови листи и сме включили само леки автомобили.
25-те най-евтини нови коли в България през 2024 (ГАЛЕРИЯ):
DFSK Glory 500 - 38 900 лева
Hyundai i30 - 39 700
Kia Ceed - 39 990
Opel Crossland - 40 580
Toyota Corolla седан - 41 250
Renault Captur - 41 390
Nissan Juke - 41 590
Volkswagen T-Cross - 41 644
Seat Arona - 41 710
Volkswagen Polo - 41 776
Citroen C4 - 42 348
Volkswagen Taigo - 42 718
Renault Megane Sedan - 43 390
Citroen C3 Aircross - 43 481
Fiat Tipo - 44 310 (2020 - 24 500 лева)


0