fallback

Разглобяване на V8 двигател на Mercedes показа често срещан проблем

Щетите по популярния мотор на германската марка са сериозни (ВИДЕО)

Само защото един двигател е монтиран на автомобил от най-висок клас от реномирана марка, не означава, че той не може да създава проблеми. Като пример за това YouTube-каналът I Do Cars посочи мотора Mercedes-Benz M278 - 4,7-литров туин-турбо V8, поставян на модела ML550.

Двигателят беше разглобен, което разкри сериозни проблеми вътре в цилиндрите. Още от самото начало нещата не вървят добре. При стартирането на мотора се чуват странни пукащи звуци, а върху свещите се забелязват много отлагания. Всмукателните отвори имат много въглерод върху клапаните, което е повече от нормално за двигател с директно впръскване.

В допълнение, един от обтегачите във веригата за синхронизация е разхлабен, което предполага, че някой друг е работил по този двигател в миналото. Маслото в мотора също е с лошо качество, а филтърът е пълен с тънки парчета метал, което обещава сериозни неприятности.

Проблемите стават очевидни веднага щом се свалят цилиндрите. Няколко цилиндъра имат дълбоки прорези. Водещият във видеото отбелязва, че тези ожулвания са не само достатъчно дълбоки, за да се усетят с нокът, но се напипват и с ръка. Буталата също са сериозни износен.

Mercedes-Benz поставя двигателя M278 на различни модели, включително някои модели в класовете E, S, CL, CLS, ML и GL. Подобни проблеми се появяват и при AMG-версията на този мотор (M157). Това се отнася и за друг агрегат - M276 V6.

Водещият не посочва причина за проблема, но в различни форуми на Mercedes-Benz собственици на автомобили с такива двигатели се опитват да дадат обяснения. Някои твърдят, че това се дължи на прекалено големия интервал между смените на маслото, който производителят препоръчва. Други пък са на мнение, че това е проблем с буталния пръстен.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Немците никога не са правили много качествени двигатели. Мерцедес навремето имаха няколко здрави дизела и това е. И също 1.9 на VW. Останалото е много зле. Ремонтът и обслужването им е кошмар. Цените на частите са абсурдни. И още като отвориш капака да почнеш да разглобяваш и се хващаш за главата и почваш да се чудиш това от инженери ли е правено или от индианци? За да смениш някакви елементарни неща трябва да разглобиш цялата предница. Никога няма да стигнат японците по качество!
  • #13
    Hans ( преди 11 месеца )
    Мерцедес приключи 2005 година.Двигател се прави от чугуний , а не от алуминий....
  • #12
    М111 ( преди 11 месеца )
    Проблема е както конструктивно производствен недостатък, така и изкл високия интервал за обслужване.И за двете производителя няма да бъде откровен. Новите Benz-ове имат грижи и с двете. Отделно в извън гаранционната експлоатация повечето собственици неглижират типа масло и неговите модификации. Предоверяване на "моя майстор" или просто нехайство, факти.Другото е заложено като "слабо място" от завода. За съжаление освен завода, вече и майстора нямат интерес проблема да бъде избегнат.
  • #11
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Това със смяната на маслото е спорно, препоръката е веднъж годишно или 20-30 хил км. Идеята е че ако жулиж градско е трудно на навъртиш толкова пробег за една година
  • #10
    АЗ ( преди 11 месеца )
    Истината за V8 е само HEMI.
  • #9
    ТозиКойто ( преди 11 месеца )
    Хайде пак правим клипчета с някакъв мотор, пребит от каране без обслужване. Проблема го има още от m272-273. Става въпрос за локално прегряване в следствие на детонации заради кофти гориво на първо място и след това и заради официални сервизи, които сменят масло не по-рано от 25к км.
  • #8
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Пълен фейк, тези не са ли чували че имаш мерцедес и останалите
  • #7
    Петков ( преди 11 месеца )
    Ти да видиш, този мотор няма покритие от Никасил.само алусил, което не е покритие, а сплав за блока.Не се слага газ, защото е с директно впръскване.Колкото и често да се сменя маслото,вече предишният собственик му е разказал играта , защото вярва на производителя.
  • #6
    Румбо ( преди 11 месеца )
    Всъщност най-добре е маслото да се сменя на 10К км, ама ако цилиндрите не са чугу*нени и това няма да помогне.
  • #5
    Jm3 ( преди 11 месеца )
    Нещата са простички: слагайте хубаво синтетично масло не по-рядко от веднъж годишно без оглед на изминатите километри и проблемите ще клонят към нула. Коене ной-доброто масло? Liqui Moly. Но по принцип Castrol, Total и другите сериозни марки също стават, синтетичните обаче, никакви минерални или полу. Но което и да е - веднъж годишно!
fallback
Последни