fallback

Испанците вече купуват коли като българи

Най-продаваният автомобил в страната е Volkswagen Golf, при средна възраст 15.1 години

Заради драстичното поскъпване на новите автомобили все повече европейски пазари заприличват на българския - с все по-лошо съотношение между нови и употребявани коли, и все по-висока средна възраст. Добър пример е Испания, където по данни на Ideauto над 60% от продадените коли втора ръка са били на възраст над 10 години. Най-продаваният автомобил в Испания през 2023 (данни за първите 11 месеца) е Volkswagen Golf, точно както и в България. Испанците са купили общо 63 603 бройки от германския хечбек през годината, като средната възраст тук е 15.1 години.                   На второ място е Renault Mégane с 61,096 продажби и средна възраст 14.6 години, а на трето - Seat Ibiza с 55,862 продажби (14.3 години). Челната десетка се допълва от Seat Leon, Ford Focus, Citroen C4, Renault Clio, Opel Corsa, Opel Astra и Citroen C3. При нито един от тези модели средната възраст на продадените коли не е по-малко от 10 години. Всъщност най-"нови" са малолитражките С3 - средна възраст 11 години.

Освен класация на реално продадените автомобили, Ideauto предлага и справка кои модели са били най-търсени в платформите за обяви. И тук начело е VW Golf, но по-нататък подреждането изглежда по съвсем различен начин - с изключение на класирания четвърти Seat Leon, челната десетка се състои само от германски премиум модели на BMW, Audi и Mercedes. Според Ideauto това са колите, които испанците биха си купили, ако можеха да си ги позволят.

Този списък доста напомня на реалния Топ 10 по продажби на българския пазар втора ръка, където намират място цели шест модела на германската премиум тройка, плюс VW Golf, VW Passat и Opel Astra. За разлика от Испания обаче, у нас съотношението нови-стари автомобили постепенно се подобрява. Според справката на Automedia.bg за регистрациите през 2023, то е вече 1 към 4.88 - най-ниското в по-новата история.           Най-продаваната кола втора ръка в Русия е Kia Rio. В Топ 10 попадат пет корейски и два китайски модела            За сравнение в Русия през тази година съотношението нови към стари автомобили е едно към 5.7. Най-продаваните коли втора ръка на руския пазар са били, в низходящ ред, Kia Rio, Hyundai Creta, Hyundai Solaris, Lada Vesta, Cherry Tiggo 7, VW Polo, Renault Captur, Cherry Tiggo 4, Kia Sportage и Kia Rio X-Line.       

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Отгоре на всичкото тази глоба не е купуваш 1.0 95 коня Поло - плащаш 200 евро, купуваш 3.0 Туарег плащаш 2000 евро. Ами и двете плащат по равно средно аритметично.
  • #8
    анонимен ( преди 10 месеца )
    То да не говорим и че тези еко стандарти са малко пародия. Още 2018-та въведоха изискване за макс 100гр СО2/км при положение че тогава само една шепа 1.5/6 дизел и някои хибриди го покриваха. После 2019-та дойде WLTP и се оказа че всички всъщност бълват 20-тина % повече. В момента изискването е за 95гр и освен плъгините друг ДВГ не го покрива (а знаем каква пародия е техния тест за разход и емисии). Резултата от тези изисквания е глоба за всеки грам над нормата която реално клиента я плаща.
  • #7
    До долния ( преди 10 месеца )
    Е, да не можеш да влезеш в град, колко пък да не можеш. То Евро 7 щеше да започва да властва тия дни, Великобритания още 2030 щяха да спират продажбите на ДВГ-та, Германия наслагаха разни табели, и т.н., и т.н. Тя тая работа не е като оная, а е повече като новогодишна резолюция, че от Нова Година тръгвам на фитнес. На 2ри януари залите са пълни с народ, но на 10ти вече ги няма. Политиците се напинят да обещават екология и решения като на циг..ка сватба, но изтрезняването е неизбежно в един мо
  • #6
    До долния ( преди 10 месеца )
    Глупости масово на Запад се карат нови коли хибриди и електрички има и кирайски но нищо общо с фв най много са МГ.Старите коли отиват по гробищата щото никъде в град вече не можеш да влезеш с тях.
  • #5
    q ( преди 10 месеца )
    както написах в един коментар преди - дотука беха Го-четата с 20 годишни прениуми. Цяла Европа минава на стари коли - така че цените нагоре в пъти за тресящите се и пушещи дръндолети. Всеки се досеща че се задава това което стана в Русия - сглобяване на китайски марки с руски добре познати имена. Оня ден VW се хвалят с модел на JAC, дето още не са му измислили немското име. След 5 години всичко ще е така, кеф ти Грундик, кеф ти Телефункен, кеф ти Фипипс, кеф ти Сони - ама от Китай.
  • #4
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Колко да заприличва малко са вече голф 5 които са в движение.Да си купиш втора ръка кола днес е като да си купиш фабрика 44-та година.
  • #3
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Дизела достигна в пика си 50-тина % пазарен дял само защото беше обявен за екологичен и получаваше данъчни облекчения. В Германия преди няколко години при 60% дял на служебните автомобили имаше 40% дял на дизела - дори бизнеса не кара на 100% дизел при положение че данъчно, функционално и икономически му е изгодно. А немец за лична кола да купи дизел, значи планира да я сцепи от каране.
  • #2
    До долния ( преди 10 месеца )
    Къде я тая чернза мъзга в Европа по дял нови коли само в Германия си купуват дизелите доказано боклукчава технология ниско оборотен двг малка литроеа мощност висока първоначална цена скъпа подръжка и тн.
  • #1
    Реално ( преди 10 месеца )
    Докато се внася черна мъзга, ще е мръсотия, болести и беднотия.
fallback
Последни