fallback

Автомобилът на Xiaomi - 2,78 секунди от 0 до 100 км/ч и 800 км пробег

Електрическият седан SU7 ще получи специална система за управление

Производителят на смартфони Xiaomi официално представи първата си кола - електрическия седан SU7. Неговата най-мощната версия ще ускорява от до 100 км/ч само за 2,78 секунди. Освен това, моделът е оборудват с огромен брой технологии, чието внедряване трябва да гарантира място на Xiaomi сред лидерите в световната автомобилна индустрия.

Размерите на седана са дължина 4997 мм, широчина - 1963 мм и височина - 1440 мм, като разстоянието между двете оси е 3000 мм. Топ-версията на седана се задвижва от два електромотора със съвкупна мощност от 673 к.с. и 838 Нм, като максималната скорост е 265 км/ч. Базовият вариант има един електрически двигател с 299 к.с., като тук ускорението до 100 км/ч е 5,28 секунди.

Благодарение на батерията с капацитет 101 кВт/ч и аеродинамичен коефициент на съпротивление от само 0,195 (във версията без лидар на покрива), новият електромобил ще измине до 800 км с едно зареждане, докато за базовата версия са посочени 668 км.

Серийният SU7 ще получи четири модификации, които ще се различават по мощност и пробег в зависимост от батерията и моторите. Минималният обхват ще е 628 км, като при бързо зареждане само за 15 минути ще могат да се добавят 510 км.

В кабината на седана ще има 7,1-инчов инструментален панел и 16,1-инчов централен дисплей, както и 56-инчова видима диагонална проекция върху предното стъкло. Медийните възможности ще се контролират от процесора Qualcomm 8295 и най-новата операционна система Xiaomi, която беше една от технологиите, представени заедно с електрическия автомобил.

Производителят твърди, че новата операционна система ще се превърне в пълноценна екосистема за всички устройства на Xiaomi. Тя, например, ще осигури безпроблемна интеграция на джаджи в медийното пространство на електрически автомобил, което ще позволи използването на преносими таблети като екрани за пътниците отзад. Въпреки развитите медийни възможности, интериорът на електрическия автомобил запазва физическите бутони и превключватели.

Xiaomi разработи цяло семейство електрически двигатели, които имат ефективност над 98%. Обявени са няколко опции за мощност, започващи от 299 к.с. и 400 Нм до 578 к.с. и 635 Нм. Обещават се високотехнологични батерии с подобрена защита и висока ефективност на работа - когато са интегрирани в новата платформа, те на теория могат да осигурят пробег до 1260 километра.

Компанията ще използва използва технология за леене под налягане за големи части в производството на електрически автомобили, за които е разработила 9100-тонна преса (тази цифра е рекорд). Този подход ще опрости производството, ще намали цената му и ще увеличи скоростта.

Освен това, Xiaomi е готов със собствена автономна система за управление, чийто хардуерен комплекс ще се състои от лидар, 11 камери с висока разделителна способност и една и половина дузина радари. Информацията от тях ще се обработва веднага от два чипа Nvidia Drive с производителност до 508 TOPS.

Първите бройки от Xiaomi SU7 ще се появят в официалните шоуруми на марката през първото тримесечие на следващата година, но цените все още не са обявени. Компанията твърди, че по отношение на управлението електрическият автомобил ще бъде сравним с Porsche Taycan, а по отношение на технологиите ще надмине Tesla Model S.

Още снимки на първия автомобил на Xiaomi - вижте в галерията:

​​​​​​​

fallback
  • #26
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    В статията става въпрос Точно за преса за отливане, а не за преса за огъване на алуминиеви панели. Рециклирането на алуминий е много по-екологично от рециклирането на стомана. А към това има бонус, че се спестяват стотици машини за рязане огъване и заваряване, работни места и енергия. Изрязаната отпадъчна ламарина трябва да се складира, да се превози до пещта за разтопяване, там да се направи на ламарина, пак транспорт и пак рязане - седмици до месеци. При алуминия след часове вече пак е отлят
  • #25
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Търсил си неправилни неща. Затова ти казах че всичко което си написал е на 180 градуса. При Тесла модел S и Х панелите - врати калници и капаци са направени от алуминий и трудно се ремонтират. Но по-голямата част от автомобила е направена от стомана. При пикапът на Тесла, Тесла модел y, допускам и при новата модел 3 highland цялата долна част на шасито е от алуминиева отливка вместо стотици огънати и заварени ламарини. А панелите са от стомана. Ремонтират се стандартно, с изключение на пикапа
  • #24
    Лудория ( преди 11 месеца )
    Е, аз за това писах за модел 3, а не модел Y. Защото за него имаше цветни картинки с обяснение кое от какъв материал е направено и най-важното за мен, защо е направено така. Никъде не споменавам модел Y по тази причина, за него не намерих при бързо търсене. Потърсих и за самото Xiaomi, но не намерих и за него. В самата статия имаше и обяснение защо е по-трудно да се работи с алуминий при ремонти - различните технологични изисквания към оборудването и умението на монтьорите.
  • #23
    Badboy ( преди 11 месеца )
    Скоро време в портфолиото на А1 на изплащане с договор за колко месеца ли
  • #22
    Чук ( преди 11 месеца )
    Митбастера вземаш молив и записваш : скоро дойчен авариен премиум дръгелен ще сглобяват на ишлеме "съмнителни" китайци! Отваряш записаното след три години и онанираш от кеф, че много познаваш хаха ха ха
  • #21
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Tesla започна да използва персонализирана преса OL 6100 CS Giga Press в края на 2020 г. за производството на части на шасито за Tesla Model Y . Изстрели от разтопен алуминий с тегло 80 килограма (180 lb) се инжектират в леярската форма в студена камера със скорост от 10 метра в секунда ( 36 km/h). Времето на цикъла е ~80-90 секунди, което позволява начална производителност от 40-45 завършени отливки на час, или ~1000 отливки на ден.
  • #20
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Tesla започна да използва персонализирана преса OL 6100 CS Giga Press в края на 2020 г. за производството на части на шасито за Tesla Model Y . Изстрели от разтопен алуминий с тегло 80 килограма (180 lb) се инжектират в леярската форма в студена камера със скорост от 10 метра в секунда (22 mph; 36 km/h). [6] Времето на цикъла е ~80
  • #19
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Докато аз говоря с факти, А вие с предразсъдъци, предположения и пълно отричане на фактите без да сте ги проверили, качеството на дискусията ще продължава да си е същото. Заяждане на дребно и лични нападки и обиди. Не визирам тебе Точно така че не го приемай лично, но единственото което се опитвам да постигна е да ви провокирам критичното мислене, което се изразява в проверка на нечие ТВЪРДЕНИЕ, преди да го приемете за ФАКТ. С една проверка ще видиш, че грешиш и всичко е на 180
  • #18
    Лудория ( преди 11 месеца )
    Не мисля, че всички електрически автомобили се правят от алуминий. Не съм проверил, но все пак само в Тесла модел S и X има повече алиуминий. В модел 3 е повечко евтината стомана. Така че това за алуминия, се отнася за моделите, дето не се продават по много бройки. Тя и стоманата се рециклира, между другото. :)
  • #17
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Ще чакаме новини за коли Редми и Поко. Иначе тая ще е сериозна цифра. На тях целта им не е да правят електрически коли, а самоуправляващи се коли, тъй че са в съвсем друга категория. Жалко, че съм *** и няма да мога да си купя такава, щото аз хич не обичам да карам. Иначе най-добре ако направят телепорт.
fallback
Последни