fallback

Автомобилът на Xiaomi - 2,78 секунди от 0 до 100 км/ч и 800 км пробег

Електрическият седан SU7 ще получи специална система за управление

Производителят на смартфони Xiaomi официално представи първата си кола - електрическия седан SU7. Неговата най-мощната версия ще ускорява от до 100 км/ч само за 2,78 секунди. Освен това, моделът е оборудват с огромен брой технологии, чието внедряване трябва да гарантира място на Xiaomi сред лидерите в световната автомобилна индустрия.

Размерите на седана са дължина 4997 мм, широчина - 1963 мм и височина - 1440 мм, като разстоянието между двете оси е 3000 мм. Топ-версията на седана се задвижва от два електромотора със съвкупна мощност от 673 к.с. и 838 Нм, като максималната скорост е 265 км/ч. Базовият вариант има един електрически двигател с 299 к.с., като тук ускорението до 100 км/ч е 5,28 секунди.

Благодарение на батерията с капацитет 101 кВт/ч и аеродинамичен коефициент на съпротивление от само 0,195 (във версията без лидар на покрива), новият електромобил ще измине до 800 км с едно зареждане, докато за базовата версия са посочени 668 км.

Серийният SU7 ще получи четири модификации, които ще се различават по мощност и пробег в зависимост от батерията и моторите. Минималният обхват ще е 628 км, като при бързо зареждане само за 15 минути ще могат да се добавят 510 км.

В кабината на седана ще има 7,1-инчов инструментален панел и 16,1-инчов централен дисплей, както и 56-инчова видима диагонална проекция върху предното стъкло. Медийните възможности ще се контролират от процесора Qualcomm 8295 и най-новата операционна система Xiaomi, която беше една от технологиите, представени заедно с електрическия автомобил.

Производителят твърди, че новата операционна система ще се превърне в пълноценна екосистема за всички устройства на Xiaomi. Тя, например, ще осигури безпроблемна интеграция на джаджи в медийното пространство на електрически автомобил, което ще позволи използването на преносими таблети като екрани за пътниците отзад. Въпреки развитите медийни възможности, интериорът на електрическия автомобил запазва физическите бутони и превключватели.

Xiaomi разработи цяло семейство електрически двигатели, които имат ефективност над 98%. Обявени са няколко опции за мощност, започващи от 299 к.с. и 400 Нм до 578 к.с. и 635 Нм. Обещават се високотехнологични батерии с подобрена защита и висока ефективност на работа - когато са интегрирани в новата платформа, те на теория могат да осигурят пробег до 1260 километра.

Компанията ще използва използва технология за леене под налягане за големи части в производството на електрически автомобили, за които е разработила 9100-тонна преса (тази цифра е рекорд). Този подход ще опрости производството, ще намали цената му и ще увеличи скоростта.

Освен това, Xiaomi е готов със собствена автономна система за управление, чийто хардуерен комплекс ще се състои от лидар, 11 камери с висока разделителна способност и една и половина дузина радари. Информацията от тях ще се обработва веднага от два чипа Nvidia Drive с производителност до 508 TOPS.

Първите бройки от Xiaomi SU7 ще се появят в официалните шоуруми на марката през първото тримесечие на следващата година, но цените все още не са обявени. Компанията твърди, че по отношение на управлението електрическият автомобил ще бъде сравним с Porsche Taycan, а по отношение на технологиите ще надмине Tesla Model S.

Още снимки на първия автомобил на Xiaomi - вижте в галерията:

​​​​​​​

fallback
  • #16
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    А като заговорихме за екология, алуминият се топи на 660 градуса, а стоманата на два пъти повече градуси. Тоест рециклирането на алуминиевите детайли изисква много по-малко енергия и съответно е много по-екологично. Да не говорим, че *** на скрап шасита могат да се разтопят директно в завода и от разтопеният метал да бъдат излети новите шасита буквално с едно действие. В другия случай топене, производство на ламарина, рязане на ламарина, огъване, заваряване, антикорозионна, боядисване.
  • #15
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Луди, Колко пъти повтаряхме, че с тази преса не се огъва, а се отливат алуминиеви отливки? За разлика от самоносещите купета сглобени от заварени ламарини, автомобилите с отлято шаси имат разглобяеми стоманени греди в деформационната зона които поемат ударите при катастрофа и много лесно се заменят с нови вместо да изчукваш ламарини, които никога вече не могат да гарантират същите деформационни качества при следващ удар. Освен това алуминият се заварява по здраво от стоманена ламарина 0,6 мм
  • #14
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Доста добро четириврато копие на Subaru BRZ/Toyota GT86
  • #13
    Лудория ( преди 10 месеца )
    И именно тук е въпроса какво стана с бленуваната екология, поради която промотират електромобилите. Те и за телефоните не искаха да се ремонтират, ама накрая започнаха усул-усул да разрешават. Ама едно 100-ина телефона в кош, друго е 100-ина електромобила на поле. Има снимки от Китай от такива коли, захвърлени поради приключил бизнес. Разбирам, че всички си мислят как евтино да сглобят автомобилите, ама май си правят оглушки за последващите ремонти и поддръжка, защото това същи влиза в екологият
  • #12
    до 11 ( преди 10 месеца )
    Какво да стане като се огъне детайла? Каквото става като огънеш таблет или телефон - хвърляш и купуваш нов. Яка екология се очертава при задаващите се хептен къси срокове на експлоатация.
  • #11
    Лудория ( преди 10 месеца )
    Това за пресата ми е любопитно - като огънеш част от този детайл при инцидент, какво правим? Защото колкото са по-големи детайлите, толкова по-трудно ще се ремонтира. И още нещо 9100 е число, а не цифра.
  • #10
    Im-ДртiйУАЙТBOY! ( преди 10 месеца )
    Ако стане РЕАЛен факт, таз машина ще се окаже ТРЕПАЧ. А по отн-ие на Цитата: Този подход ще опрости производството, ще намали цената му и ще увеличи скоростта... ТУК верното е, че ще НАМАЛИ времето, необходимо за пр-вото на 1 бройка от колата, т.е. за по-кратко време ще пускат от конвейера повече броя машини; с други думи - по този начин тази пресса ще способства за по-голямо УВЕЛИЧЕНИЕ на производителността на ГИГА-фабриката им!
  • #9
    анонимен ( преди 10 месеца )
    12-13 kwh/100 км е възможно само лятото при температура над 25 гр. През другото време варира между 15-17 kwh/100. Зимата може да стигне и до 20-25kwh/100 при температури стабилно под нулата.
  • #8
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Разбира се че теглото е проблем също, и не само аеродинамиката. Би ли ми дефинирал какво значи спокойно извънградско? Ако я карам с 140 на магистрала 12/100 квч точно толкова, колкото едно едно ДВГ ще даде 3/100 при такава скорост.
  • #7
    carpe_diem ( преди 10 месеца )
    Теглото не е чак такъв проблем, аеродинамиката е най-важна за нисък разход - теслите примерно, Ioniq 6 и още няколко модела имат разход от 12-13 kWh / 100 км при спокойно извънградско каране. Другото е ефективността на цялото нещо - 98-те процента обявена ефективност не знам доколко е възможна, ама и това доста играе.
fallback
Последни