fallback

Ето какво стана с електромобилите в китайските студове

Хибридните модели устояха доста по-добре на зимното време, пише Beijing News

Аномалните студове в Северен Китай отново посочиха основния недостатък на електрическите превозни средства и мрежите за зареждане за тях. По-специално, шофьорите започнаха да се оплакват повече от „безумно бавно зареждане“, като някои от тях дори сравните електрическите автомобили с покрити със сняг „безполезни ледени скулптури“.

Както съобщава изданието Beijing News, през миналата седмица в Пекин е имало огромни проблеми с инфраструктурата за зареждане. Заради студовете процесът на зареждане на батериите се забавя толкова много, че наличните зарядни станции в града не бяха достатъчни за всички.

Също така собствениците на електрически превозни средства се оплакаха от значително намаляване на производителността на батерията и в резултат на това двойно намаляване на резерва на мощност. Някои писаха, че са били принудени да се откажат от отоплението на кабината, което не е никак приятно в подобни условия.

Самите производители на електрически превозни средства отчитат влиянието на студа и още при разработката на нов модел го тестват задълбочено при зимни условия. Например, популярният в Китай кросоувър Huawei Aito M7, предлаган като електрическо превозно средство и хибрид, премина специален „студен тест“ преди излизането си на пазара, при които се появиха проблеми. Те бяха открити и минивана Voyah Dreamer, който също се предлага както като електромобил, така и като plug-in хибрид.

Опитите на автомобилните компании да намерят решение на тези проблеми засега са неуспешни, като не се очаква това да се промени в близко бъдеще. Според някои експерти студеният климат е по-подходящ за plug-in хибриди, отколкото за чисто електрически превозни средства.

Това обаче, поне засега, не оказва влияние върху продажбите на електромобили на най-големия пазар в света. Тяхната популярност в Китай продължава да расте, докато зареждащите се хибриди постепенно губят позициите си.

fallback
  • #18
    Чун Чан ( преди 10 месеца )
    Купувайте си китайчета дето нямат подгрев на абтеряита и се мъчат да се заредят на студено. Повечето марки, които им е важно какво продават да го предвидили и студовете не им пречат . Например в НОрвегия си нямат такива драми, а там и студ и електромобили да искате
  • #17
    Лудория ( преди 10 месеца )
    Това за този Нисан е интересно. Верно, че са пуснали само около 30 бройки, но са ги тествали доста. И са изпратили модела на север, за да може да се тества от някой друг вместо от екип на фирмата. Пише също, че след 6 години се е развалил и са го върнали на Нисан. За изненада, ремонта бил някакъв откачил се кондензатор. Батериите са имали загуби или както там се нарича в рамките на допустимото, но както се предполага - не е споделено с журналисти. Но защо не са продължили?!
  • #16
    PLAID ( преди 10 месеца )
    На 31-то Токийско изложение 1995г. е представена първата в света кола с литиева батерия - Nissan Prairie Joy EV, след което същата служи безпроблемно 6 години в японската база на Северния полюс (Ny-Alesund, Svalbard) като доказателство, че това са най-надеждните коли в екстремни условия: работят безотказно в екстремен студ, наводнения, пресечен терен, вулканичен прах и пр.
  • #15
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Всеки анти електрик прави световна статистика като погледне през терасата и ти не правиш изключение. Каквото видите през терасата това всичкото е в световен мащаб. Ако не видите ferrari като се покажете през терасата значи такава марка не съществува. След като днес си се разкарвал по-къс ръкав значи е фалшива новина това че в Пекин има бедствено положение и температури от минус 18 градуса, през лятото пак е имало абсолютен рекорд с над 40 градуса в същия Пекин.
  • #14
    Гост ( преди 10 месеца )
    Мити4ен климатолог ,днес в този мразовит ден се разходихме в Морската градина по къс ръкав щерката кара колело.Ако не си чувал,зимата в Сибир,Канада, Аляска и Харбин температура пада до минус 50 градуса.
  • #13
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    До 13. Всъщност при тези температури вероятно доста електромобили имат проблеми. Навярно не всеки електромобил има подгрев на батерията, което е единственото решение за бързо зареждане при отрицателни температури. От Тесла са измислили хитро решение, като пускат ток на статорите на електрическите двигатели по около 5 kW на двигател, което загрява антифриза за който циркулира през батерията и така загряването става по-бързо. Едни българи произвеждат "секси бутонс" с които може да си подгрееш пред
  • #12
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Айде бе цял Китай кара електрички, бай *** все им намира кусури. Изостаналите мозъци, не могат да приемат нищо ново.
  • #11
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    До 11. Не знам за да се заяждате ли го правите или наистина вярвате на предразсъдъците си и не можете да видите информацията дори, когато я четете в прав текст. Поне статиите не четете ли преди да ги коментирате? В статия в която се говори за аномални студове в Китай, абсолютни рекорди откакто се правят измервания, температури под минус 40 градуса, ти стоиш пред клетката на жирафа, гледаш го с очите си и продължаваш да твърдиш, че таково животно нема и нема как да има.
  • #10
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    МитЕ,аз се чудя защо в България зимата не вали сняг а дъжд,защо се топят ледниците в Алпите,а то било от студените зими.Говори се за отмяна на Зимните олимпийски игри заради липсата на сняг и високи температури през зимата.
  • #9
    анонимен ( преди 10 месеца )
    В Норвегия нямат проблеми със студа, но там делът на китайските електромобили е малък.
fallback
Последни