Пазарът за класически автомобили в България се развива с шокиращо темпо напоследък. Това пролича още в справката ни за най-интересните регистрирани олдтаймери за първото полугодие, но става особено видимо с извадката за втората половина на годината (без дори да включваме декември). Докато в миналото класическата сцена у нас се крепеше на отделни ентусиасти и на отделни бройки, попаднали по чудо в България, сега става дума за сериозна инвеститорска вълна.

Този впечатляващ Mercedes 300 SL спечели тазгодишния Конкурс за елегантност у нас. В България вече има немалко колекционерски автомобили от световна класа. Снимка КОЛЕЛА
В резултат у нас вече са регистрирани немалко машини, които биха намерили място и в най-престижните конкурси за елегантност, и чиято цена достига 7-цифрени суми в евро. В което впрочем няма нищо чак толкова изненадващо, като отчетем, че в десетилетието на рекордно ниски банкови лихви класическите автомобили са повишили стойността си средно със 185% (данни на консултантската компания Knight Frank).
Всъщност интересните класики, появили се в България от юли насам, са толкова много, че дори не успяхме да ги сведем до обичайния Топ 25. Подборката ни за първата половина на годината можете да видите тук.
30 от най-интересните класики, дошли в Бългрия през 2023 (ГАЛЕРИЯ):
Това е италианският отговор на американския Willys Jeep, произвел толкова силно впечатление върху населението на Апенините през 1944-1945. Производството на Fiat 1101 Campagnola започва през 1951 и продължава чак до 1973. Между 1974 и 1987 е произвеждано второто поколение - 1107 Nuova Campagnola. Първата генерация е с 1.9-литров мотор, втората - с двулитров, макар че има и малка серия с дизелови двигатели. Campagnola е произвеждана по лиценз от Zastava и дори от Renault, а освен това е основен източник на вдъхновение за румънските конструктори на ARO.


0