Пазарът за класически автомобили в България се развива с шокиращо темпо напоследък. Това пролича още в справката ни за най-интересните регистрирани олдтаймери за първото полугодие, но става особено видимо с извадката за втората половина на годината (без дори да включваме декември). Докато в миналото класическата сцена у нас се крепеше на отделни ентусиасти и на отделни бройки, попаднали по чудо в България, сега става дума за сериозна инвеститорска вълна.

Този впечатляващ Mercedes 300 SL спечели тазгодишния Конкурс за елегантност у нас. В България вече има немалко колекционерски автомобили от световна класа. Снимка КОЛЕЛА
В резултат у нас вече са регистрирани немалко машини, които биха намерили място и в най-престижните конкурси за елегантност, и чиято цена достига 7-цифрени суми в евро. В което впрочем няма нищо чак толкова изненадващо, като отчетем, че в десетилетието на рекордно ниски банкови лихви класическите автомобили са повишили стойността си средно със 185% (данни на консултантската компания Knight Frank).
Всъщност интересните класики, появили се в България от юли насам, са толкова много, че дори не успяхме да ги сведем до обичайния Топ 25. Подборката ни за първата половина на годината можете да видите тук.
30 от най-интересните класики, дошли в Бългрия през 2023 (ГАЛЕРИЯ):
В края на 80-те първите поколения на BMW M5 се радват на огромен интерес. Mercedes по онова време още не разполага с AMG поделението си и, за да отговори на удара, наема Porsche да конструират спортна версия на Е-класата, като използват петлитровия V8 от SL. Готовият проект се оказва по-широк от поточната линия в Зинделфинген, затова компонентите за 500Е се произвеждат от Mercedes, после се доставят в завода на Porsche в Цуфенхаузен, там автомобилите се сглобяват, след което се откарват с камиони обратно до Зинделфинген за боядисване. След изсъхване на боята се връщат при Porsche за монтиране на двигателите и финална окомплектовка. И накрая отново се връщат в Зинделфинген за финална инспекция и дистрибуция към дилърите. Благодарение на тази сложна схема производството на един автомобил отнема не няколко часа, като при обикновената W124, а цели 18 дни. Днес оцелелите бройки от този автомобил са чудесна инвестиция (две са внесени в България тази година), а цените на добре запазените екземпляри вече клонят към шестцифрени суми.


0