Пазарът за класически автомобили в България се развива с шокиращо темпо напоследък. Това пролича още в справката ни за най-интересните регистрирани олдтаймери за първото полугодие, но става особено видимо с извадката за втората половина на годината (без дори да включваме декември). Докато в миналото класическата сцена у нас се крепеше на отделни ентусиасти и на отделни бройки, попаднали по чудо в България, сега става дума за сериозна инвеститорска вълна.

Този впечатляващ Mercedes 300 SL спечели тазгодишния Конкурс за елегантност у нас. В България вече има немалко колекционерски автомобили от световна класа. Снимка КОЛЕЛА
В резултат у нас вече са регистрирани немалко машини, които биха намерили място и в най-престижните конкурси за елегантност, и чиято цена достига 7-цифрени суми в евро. В което впрочем няма нищо чак толкова изненадващо, като отчетем, че в десетилетието на рекордно ниски банкови лихви класическите автомобили са повишили стойността си средно със 185% (данни на консултантската компания Knight Frank).
Всъщност интересните класики, появили се в България от юли насам, са толкова много, че дори не успяхме да ги сведем до обичайния Топ 25. Подборката ни за първата половина на годината можете да видите тук.
30 от най-интересните класики, дошли в Бългрия през 2023 (ГАЛЕРИЯ):
В историята на моделите с най-дълъг живот, Renault 4 заслужава почетно място. Френското работно конче се прави от 1961 чак до 1994, като е сглобявано във Франция, Алжир, Мароко, Словения, Мексико, Колумбия, Португалия, Австралия, Чили, Италия, Уругвай, Аржентина, Испания, Белгия и Ирландия. През 1978 се появява "върховата" верися GTL, с двигател с работен обем 1108 куб. сантиметра (сериозно надграждане над оригиналните агрегати, които са с 603 или 747 куб. см). Renault 4 никога не е притежавало какъвто и да било блясък, но е обичано по същия начин, по който и вдъхновилият го Citroen 2CV.


0