Пазарът за класически автомобили в България се развива с шокиращо темпо напоследък. Това пролича още в справката ни за най-интересните регистрирани олдтаймери за първото полугодие, но става особено видимо с извадката за втората половина на годината (без дори да включваме декември). Докато в миналото класическата сцена у нас се крепеше на отделни ентусиасти и на отделни бройки, попаднали по чудо в България, сега става дума за сериозна инвеститорска вълна.

Този впечатляващ Mercedes 300 SL спечели тазгодишния Конкурс за елегантност у нас. В България вече има немалко колекционерски автомобили от световна класа. Снимка КОЛЕЛА
В резултат у нас вече са регистрирани немалко машини, които биха намерили място и в най-престижните конкурси за елегантност, и чиято цена достига 7-цифрени суми в евро. В което впрочем няма нищо чак толкова изненадващо, като отчетем, че в десетилетието на рекордно ниски банкови лихви класическите автомобили са повишили стойността си средно със 185% (данни на консултантската компания Knight Frank).
Всъщност интересните класики, появили се в България от юли насам, са толкова много, че дори не успяхме да ги сведем до обичайния Топ 25. Подборката ни за първата половина на годината можете да видите тук.
30 от най-интересните класики, дошли в Бългрия през 2023 (ГАЛЕРИЯ):
На пръв поглед тази машина няма място между класическите мерцедеси и ферарита. Но Volvo 244 и останалите варианти от серията 200 заслужават респект по две причини. Първо, останаха в производство почти 20 години, между 1974 и 1993. И второ, това са някои от най-дълговечните коли, познати на човека. В "клуба на милионниците" на Volvo има цели три такива - на американката Елън Крист, навъртяло доказани 1.77 милиона километра, на сънародника й Алекс Кайд - 2.41 милиона, и на финландеца С. Е. Макинен - 2.62 милиона километра. Дори и на Горубляне няма чак такива герои.


0