Пазарът за класически автомобили в България се развива с шокиращо темпо напоследък. Това пролича още в справката ни за най-интересните регистрирани олдтаймери за първото полугодие, но става особено видимо с извадката за втората половина на годината (без дори да включваме декември). Докато в миналото класическата сцена у нас се крепеше на отделни ентусиасти и на отделни бройки, попаднали по чудо в България, сега става дума за сериозна инвеститорска вълна.

Този впечатляващ Mercedes 300 SL спечели тазгодишния Конкурс за елегантност у нас. В България вече има немалко колекционерски автомобили от световна класа. Снимка КОЛЕЛА
В резултат у нас вече са регистрирани немалко машини, които биха намерили място и в най-престижните конкурси за елегантност, и чиято цена достига 7-цифрени суми в евро. В което впрочем няма нищо чак толкова изненадващо, като отчетем, че в десетилетието на рекордно ниски банкови лихви класическите автомобили са повишили стойността си средно със 185% (данни на консултантската компания Knight Frank).
Всъщност интересните класики, появили се в България от юли насам, са толкова много, че дори не успяхме да ги сведем до обичайния Топ 25. Подборката ни за първата половина на годината можете да видите тук.
30 от най-интересните класики, дошли в Бългрия през 2023 (ГАЛЕРИЯ):
Днес славното някога британско име MG се носи от китайски електромобили. Но това MGB е останка от времето, когато марката означаваше елегантни спортни автомобили (макар че и по онова време ги произвеждаше не оригиналната Morris Garages, а British Motor Corporation). MGB бе спортно купе с три врати и 2+2 места, произвеждано от 1962 до края на 70-те. Имаше дори версия с V8, но тук не става дума за нея. Общо от MGB и наследника му MGC са произведени над 523,000 автомобила, така че това не е кой знае колко рядка кола. Но елегантността й не може да се отрече.


0