Въпреки че гиганти като Toyota, Lexus, Honda, Acura и Nissan са известни по цял свят и доминират на глобалния пазар, японската автомобилна индустрия може да се похвали с интригуващ асортимент от „скрити съкровища“. Тук ще покажем колекция от по-малко известни японски производители, всеки със своята различна история и уникална автомобилна визия.
От пионерската технология на електрически превозни средства до създаването на чудеса, движени от производителността, тези по-малко известни японски марки тихомълком изграждат своята ниша в конкурентния автомобилен пейзаж. Обединявайки традицията с авангардни постижения, техните превозни средства предлагат нова гледна точка върху дизайна, инженерството и устойчивостта.
10 японски марки, за които вероятно никога не сте чували (ГАЛЕРИЯ):
Името Dome директно се превежда като „детска мечта“. Основана през 1975 г., компанията прави забележително навлизане в света на автомобилите с първото си творение, Dome-Zero, спортен автомобил за обществените пътища. Представянето на този автомобил оставя хората изумени поради иновативния му клиновиден екстериорен дизайн, напомнящ на емблематични модели като Lancia Stratos и Lamborghini Countach.
Dome бързо разширява дейността си, превръщайки се в една от първите компании, които разработват и изграждат 25% аеродинамичен тунел, демонстрирайки своя ангажимент към динамични идеи и безгранична енергия. Тя получава признание за своя опит в проектирането и производството на състезателни автомобили за различни категории моторни спортове, включително Формула 1. Сътрудничейки с различни състезателни отбори и производители, Dome е посветена на създаването на високопроизводителни състезателни автомобили.
Едно от забележителните постижения на Dome идва в края на 80-те и началото на 90-те години, когато проектира и произвежда шасита за отбори от Формула 1. Dome F101 и Dome F102 се състезават през сезоните на Формула 1 през 1989 и 1990 г. Въпреки предизвикателствата на ожесточената конкуренция във F1, присъствието на Dome е отбелязано и оценено.
Въпреки това най-популярната кола на Dome остава Dome Zero, прототип на спортна кола, показан на 48-ото автомобилно изложение в Женева през 1978 г. Разработката е водена от амбицията на основателя Хаяши да се състезава в престижното състезание „24 часа на Льо Ман“. Това представлява значителен скок в напредъка в автомобилната технология за малките японски производители.