Въпреки че гиганти като Toyota, Lexus, Honda, Acura и Nissan са известни по цял свят и доминират на глобалния пазар, японската автомобилна индустрия може да се похвали с интригуващ асортимент от „скрити съкровища“. Тук ще покажем колекция от по-малко известни японски производители, всеки със своята различна история и уникална автомобилна визия.
От пионерската технология на електрически превозни средства до създаването на чудеса, движени от производителността, тези по-малко известни японски марки тихомълком изграждат своята ниша в конкурентния автомобилен пейзаж. Обединявайки традицията с авангардни постижения, техните превозни средства предлагат нова гледна точка върху дизайна, инженерството и устойчивостта.
10 японски марки, за които вероятно никога не сте чували (ГАЛЕРИЯ):
TommyKaira, базирана в Киото японска компания за настройка и производство на автомобили, е основана през 1968 г. от Йошикадзу Томита и Кику Каира. През годините компанията печели признание за своите персонализирани автомобили, някои от които се появяват в популярни игри като Gran Turismo и Forza Motorsport.
Първоначално TommyKaira се фокусира върху модифициране на вече съществуващи модели, произведени от Nissan и Subaru, прилагайки значителни подобрения, които повишават тяхната производителност и подобряват дизайна. Тази отдаденост на съвършенството в крайна сметка утвърждава TommyKaira като реномирана марка.
Компанията решава да се впусне в създаването на свой собствен оригинален дизайн, което води до раждането на ZZ.Той е произведен в Норфолк, Англия. Първото му поколение, стилизирано от TommyKaira и Такуя Юра от Mooncraft, може да се похвали с отчетлив и визуално впечатляващ външен вид, включващ хармонична комбинация от класически и модерни елементи. Дизайнът на автомобила безпроблемно интегрира аеродинамични характеристики с ретро елементи, кулминиращи в уникална естетика.
Под капака първото поколение ZZ се задвижва от 2,0-литров четирицилиндров двигател с атмосферно пълнене SR20DE със 178 конски сили, произведен от Nissan. Грешка на японското министерство на транспорта от 1999 г. обаче води до краха на проекта ZZ. Ведомството променя изискванията за челен сблъсък, преминавайки от европейски към американски стандарти, което води ди промени в съответствието на ZZ.