Въпреки че гиганти като Toyota, Lexus, Honda, Acura и Nissan са известни по цял свят и доминират на глобалния пазар, японската автомобилна индустрия може да се похвали с интригуващ асортимент от „скрити съкровища“. Тук ще покажем колекция от по-малко известни японски производители, всеки със своята различна история и уникална автомобилна визия.
От пионерската технология на електрически превозни средства до създаването на чудеса, движени от производителността, тези по-малко известни японски марки тихомълком изграждат своята ниша в конкурентния автомобилен пейзаж. Обединявайки традицията с авангардни постижения, техните превозни средства предлагат нова гледна точка върху дизайна, инженерството и устойчивостта.
10 японски марки, за които вероятно никога не сте чували (ГАЛЕРИЯ):
През 70-те години на миналия век японските автомобили започват да набират популярност в САЩ поради изместването на пазара към по-малки, икономични автомобили, предизвикано от петролната криза от 1973 г. Японските коли стават толкова популярни, че местните производители, като General Motors, Ford Motor Company и Chrysler, трябва да полагат усилия за да се конкурират.
В отговор на нарастващия успех на японските марки, правителството на САЩ им налага ограничение върху износа на превозни средства, което притиска тези компании, тъй като ограничава способността им да максимизират печалбите на доходоносния американски пазар. За да заобиколят този проблем, няколко японски производители решават да създадат луксозни подразделения на своите марки, което им позволява да продават по-скъпи превозни средства и да спазват разпоредбите на САЩ, като същевременно увеличават печалбите си.
Една такава луксозна марка е Amati, представена от Mazda през август 1991 г. като част от нейния план за разширяване, заедно с марките Autozam, Eunos и ɛ̃fini, с амбициозната цел да стане третият по големина производител на автомобили в Япония.
За съжаление, моментът на стартиране на марката Amati не се оказва удачен, съвпадайки със спукването на балона при цените на японските активи в началото на 1992 г., което води до колапс на японската икономика и впоследствие до отпадането на Amati.
Amati 500, който е известен в САЩ като Mazda Millenia, е единственото превозно средство на марката, което си проправя път до американския пазар. Този седан с четири врати е проектиран с акцент върху качеството, надхвърлящо това на съществуващите автомобили Mazda, като се отличава с превъзходно качество на интериорната пластмаса, прецизно пространство на панела и по-дебело покритие на боята.
В крайна сметка, въпреки първоначалното си обещание, луксозната марка Amati просъществува кратко, поддавайки се на икономическите предизвикателства. Тя все пак оставя след себе си Mazda Millenia като доказателство за своето амбициозно, но в крайна сметка неуспешно начинание на американския пазар.