Електрификацията е процес, който засяга глобалния автомобилен сектор. Това не изключва и Русия, въпреки че Москва не се справя много добре на индустриално ниво, предвид многобройните санкции, наложени ѝ от Запада заради войната в Украйна.
Засега има малко информация за тази задвижвана с батерия кола, която събра учудените погледи на автомобилните ентусиасти след публикуването на първите снимки в интернет пространството и стана жертва на канонада от подигравателни коментари.
Възникват множество въпроси около превозното средство. Първо: защо изглежда така? Каросерията представлява сглобка от части от различни автомобили, с предница, на която изпъкват много малки кръгли LED фарове, решетка, която наподобява уста, и две куки за теглене. Отстрани можете да забележите преувеличено високата линия на колана и двете дупки, чиято употреба не е уточнена.
Колелата са твърде малки спрямо размерите на каросерията, а като допълнителна странност може да се добави и степенката за качване, която напомня тази на бронираните ванове.
Няма изображения, които да показват как изглежда колата отвътре.
Автомобилът трябва да влезе в серийно производство през 2025 г., като разработката е изцяло дело на Русия въпреки няколкото компонента, които идват от Китай.
По всяка вероятност батериите, електродвигателите и други части ще се доставят от Пекин, докато производството е поверено на руската компания „Автотор“, която ще използва своя завод в Калининград.
По-рано през декември руският концерн отрече снимките на прототипа Amber да имат нещо общо с бъдещия сериен модел. От пресслужбата на „Автотор“ заявиха, че демонстрационното превозно средство, разработено от Московския политехнически университет, не е електрическият автомобил, който компанията ще пусне в продажба след две години.
Въпросният тестови автомобил е направен от части от каросерията на Lada Vesta. Той е предназначен да изпробва системите на превозни средства от категория L7.
От „Автотор“ добавят, че през 2024 г. ще бъдат пуснати първите пет екземпляра от серийно произведения Amber, като мащабната монтажна дейност ще започне в края на следващата година или през 2025 г.