Канада забива още един пирон в ковчега на двигателя с вътрешно горене, като обяви план за въвеждане на нулеви вредни емисии. Неговият окончателен вариант беше одобрен, като включва забрана за продажба на нови автомобили, които генерират емисии от 2035 г.
Преди това да се случи, производителите на автомобили, работещи в Канада, ще трябва да спазват други разпоредби. Започвайки с моделната година 2026, най-малко 20% от колите, продадени от компания за една година, ще трябва да бъдат ZEV (превозни средства с нулеви емисии). До 2030 г. този дял ще се увеличи до 60%, като крайната цел е продажби само на ZEV до средата на следващото десетилетие.
Трябва да се отбележи, че и в Канада няма да бъде забранено използването на автомобили с ДВГ след 2035 г. Освен електромобили, захранвани с батерии и електромобили с водород, превозните средства с нулеви емисии могат също да бъдат plug-in хибриди, които могат да работят само с електричество. Тези PHEV обаче трябва да работят в електрически режим да определено разстояние.
В момента транспортният сектор е отговорен за около една четвърт от общите емисии на парникови газове в Канада. Със заложената цел за 2035 г. властите предвиждат всички замърсяващи лекотоварни превозни средства да бъдат премахнати от пътищата до 2050 г.
Канада е последната страна, която оказва натиск върху автомобилните производители да преминат към автомобили с нулеви емисии. По-рано тази година ЕС реши да забрани продажбите на нови автомобили, които генерират емисии от 2035 г., но превозните средства с ДВГ, работещи със синтетични горива, ще бъдат разрешени.
Великобритания, което вече не е част от ЕС, също се е насочила към тази дата, което обаче е петгодишно забавяне в сравнение с първоначалния план. Държави като Норвегия, Израел и Сингапур поставят още по-агресивни цели пред автомобилните производители да преминат към електромобили. По подобен начин все повече и повече щати в САЩ възнамеряват да приемат тези стандарти през следващите години.