Автомобилните производители се насочват към електричеството и едновременно с това засилват свързаността на своите автомобили – добавяйки функции, интерфейси и операционни системи, познати от нашите смартфони и таблети.
Цялата тази свързаност върви с потенциални клопки. „Като цяло сигурността се превръща във все по-голямо предизвикателство“, коментира Сам Абуелсамид, старши анализатор в консултантската фирма Guidehouse Insights. „Тъй като превозните средства стават все по-свързани, при тях се появяват повече варианти за атака“, добавя той.
Но тези разработки също така ще стимулират осезаеми промени в начина, по който персонализираме и пътуваме с колите си. Ето един поглед към някои от новите и изненадващи начини, по които можем да използваме нашите автомобили.
5 авангардни технологии, които идват в автомобилите (ГАЛЕРИЯ):
Сателитното радио е сред първите системи в автомобила, които изискват месечно плащане. В бъдеще функции като автономно шофиране, или дори отопляеми седалки, може да се предлагат и чрез абонаменти.
Потребителите ще могат да включват и изключват тези абонаменти според нуждите, осигурявайки гъвкавост, изтъква Ким от AutoPacific. А производителите на автомобили могат да избегнат високите разходи от изграждането на превозни средства с различни характеристики. Вместо това те биха могли просто да оборудват всички автомобили с един и същ хардуер и да активират дистанционно артикулите, за които абонатите са готови да платят.
Това може да включва хардуер, за който предвиденият софтуер все още се разработва - като усъвършенствани системи за подпомагане на водача или системите за безопасност. Автомобилните производители също ще получат непрекъснат поток от приходи, особено полезен по време на капиталоемкия преход към електромобили.
„Това е нещо, което решава проблема с намаляването на маржовете при новите автомобили, тъй като индустрията се електрифицира“, казва Ким.
Въпреки че някои изследвания показват, че има липса на потребителско търсене или интерес към абонаментните услуги, според Ким те „се превръщат в такава норма в неавтомобилните индустрии и това ще се пренесе върху автомобилната, независимо дали ни харесва или не“.