Технологиите за подпомагане на водача в новите превозните средства стават все повече, което води и до поскъпване на автомобилите. Съответно се увеличават и разходите за ремонт, при това сериозно, като причината за това са най-вече именно модерните технически системи.
Проучване на Американската автомобилна асоциация (ААА) показва, че средно 37,6 процента от разходите, свързани с ремонта на щети от катастрофа, отиват само за коригиране и калибриране на сензорите и камерите, използвани за усъвършенствани системи за управление. Това включва не само функции като адаптивен круиз-контрол и асистент за поддържане на лентата, където се задействат радари и камери, но по-стари технологии като задни сензори за паркиране.
„Превозните средства, оборудвани с по-сложни системи за безопасност, са много по-често срещани сега, особено след като те трябва да бъдат оборудвани с функция за аварийно спиране. Заради тези технологии разходите за ремонт се увеличават, тъй като няма как те да не бъдат поправени, защото, ако не работят, возещите се в автомобила са подложени на огромен риск", коментира Грег Бранън, директор в AAA.
Според оценките на Асоциацията, ремонтът и правилното калибриране на радарни сензори добавят от 500 до 1300 долара към сметката за ремонт. Ултразвуковите сензори, често използвани за помощ при паркиране, добавят между 300 и 1000 долара, а системите за камери на предното стъкло са допринесли с 900 до 1200 долара.
Оказва се още, че системите за наблюдение на мъртвата точка и за съраунд изглед (пространството около колата), които включват сензори и/или камери в страничните огледала, добавят между 800 и 1600 долара към разходите за ремонт. Това може да представлява до 70% от цената на подмяната на цялото огледало.
Докато такива системи със сигурност добавят разходи от всички страни, няма съмнение, че тези функции спасяват животи. Проучване на Застрахователния институт за пътна безопасност (IIHS) установи, че при автомобилите, оборудвани с автоматично аварийно спиране, шансът за сблъсък е с 43% по-малък, а съобщенията за наранявания при подобни инциденти са с 42% по-малко.