fallback

Защо се срина пазарът на plug-in хибридите в Германия?

Спиране на субсидиите доведе до свиване на продажбите с цели 40%

Един от най-големите пазари на нови автомобили в Европа - този в Германия, отчита значителен спад (40%) на продажбите на електрифицираните автомобили, които могат да се зареждат от мрежата. По информации на портала insideevs.com регистрациите на нови леки коли в Германия през ноември са 245 701, което е спад от 5,7% спрямо предходната година. Въпреки това за 11 месеца на 2023 г. се отчита ръст на продажбите с 11,4%, като общият брой на продадени нови автомобили е 2 602 726.

Спадът в сегмента на хибридите (PHEV) се дължи на намаляването на държавните стимули за електрически превозни средства (BEV), което се отрази негативно на продажбите. Общите регистрации на нови зареждащи се електрически превозни средства през ноември е 63 066, което е спад от 39% на годишна база и представлява 25,7% от общия брой (спад от 39,4% спрямо предходната година).

Регистрации на зареждащи се електрифицирани автомобили за ноември:

BEV: 44 942 (спад от 22%) - пазарен дял от 18,3%.

PHEV: 18 124 (спад от 59%) - пазарен дял от 7,4%.

Общо: 63 066 (спад от 39%) - пазарен дял от 25,7%.

От началото на годината в Германия са регистрирани повече от 627 000 нови електрифицирани (зареждащи се) леки автомобили, което представлява около 24% от общия брой. Броят на изцяло електрическите превозни средства се е увеличил с 28% на годишна база до 469 565 единици. Броят на PHEV обаче е намалял с 46% - до 157 830 единици.

Най-продаваните марки през ноември:

Mercedes-Benz: 7740 регистрации (3121 BEV и 4619 PHEV)

BMW: 7614 регистрации (5594 BEV и 2020 PHEV)

Volkswagen: 6792 регистрации (5784 BEV и 1008 PHEV)

Tesla: 4923 BEV регистрации

Skoda: 4594 регистрации (3588 BEV и 1006 PHEV)

Audi: 4210 регистрации (2765 BEV и 1445 PHEV)

Seat: 3364 регистрации (1566 BEV и 1798 PHEV)

От началото на годината Mercedes-Benz води по брой регистрации на plug-in автомобили с 71 507продажби, следван от Volkswagen със 71 280. Tesla е на трето място с 59 684 нови регистрации.

Най-продаваните електромобили:

1. Tesla Model Y - 43 097 регистрации (ръст от 54%)

2. Volkswagen ID.4/ID.5 - 32 897 регистрации (ръст от 86%)

3. Volkswagen ID.3 - 20 697 регистрации (ръст от 26%)

4. Skoda Enyaq iV - 20 313 регистрации

5. Fiat 500 Electric - 19 607 регистрации

6. Audi Q4 e-tron - 16 696 регистрации

7. Cupra Born - 14 940 регистрации

8. Tesla Model 3 - 14 734 регистрации

fallback
  • #14
    До 8 ( преди 1 година )
    "колко процента са 43097 Тесли Y,в общата картинка?"2. Volkswagen ID.4/ID.5 - 32 897 регистрации (ръст от 86%)Продажбите на Тесла модел y са 131% от продажбите на следващия в класацията..."Как ги сметна тези 131%? Не се заяждам, просто питам.
  • #13
    Мда ( преди 1 година )
    VW Group с 105 543 продадени електромобила в топ 8, Тесла с 57 831 продадени. Математиката е отношения между числата, а не цифри извадени от контекста. Постояно се говори за някаква доминация на Тесла, а математиката показва друго. Със същия успех след година когато Тесла няма да имат дори най-продавания модел, може да ги сложите в класацията за най-продаван модел в бял цвят или червен цвят.
  • #12
    Гост ( преди 1 година )
    ***,ако смяташ работата всеки ден и общуването с семейство вечер за криене,то ти си за лечение.Човек без семейство, работа и приятели,изявяващ (не)знанието си по форумите е за специализирано лечение в клиника.
  • #11
    MythBuster ( преди 1 година )
    Математиката е точно наука и разликата между и 2% е 100% повече от 1%. Тесла моделУ има1,65584084% от продажбите и статистиката сочи, че няма друг модел с толкова висок процент. Други въпроси имаш ли? За разлика от гост аз винаги отговарям точно и ясно. Той все още не знае 8 % Колко повече е от 3% и вече трета седмица го смята и се крие като мишка за да не разберем, че не може да го сметне.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    МитЕ, 43000 Тесли от 2,6 милиона автомобила са между 1 и 2 процента.
  • #9
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Така е, значи ако прилагаме твоята логика, ФВ както сега са с 83% ръст до година-две ще са първенци, нали така? " За година не, но ако се запази за две години volkswagen ще задмине продажбите на Тесла с около 15 000 бройки. Цифрите са си цифри и на конкретен и ясно зададен въпрос, винаги може да се даде Ясен категоричен и точен конкретен отговор с цифра и потвърждение или корекция на казаното от събеседника. Точно така се води конструктивен диалог а не като гост, който не може да смята!
  • #8
    MythBuster ( преди 1 година )
    "колко процента са 43097 Тесли Y,в общата картинка?"2. Volkswagen ID.4/ID.5 - 32 897 регистрации (ръст от 86%)Продажбите на Тесла модел y са 131% от продажбите на следващия в класацията, при положение, че това не е един, а ОБЩИТЕ ПРОДАЖБИ на два модела. Някакви други въпроси за МОДЕЛИ имаш ли?
  • #7
    Анонимен ( преди 1 година )
    До3.Митичен ***,при 2,6 милиона автомобила продадени за 11 месеца на 2023 г.,колко процента са 43097 Тесли Y,в общата картинка?
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    4 след махането на бонуса,не само хибридите оттичат. Електричките и те. Болшинството продажби бвха само заради далавери с бонуса + разни дреболии като гратис паркиране. Но то замина, а ако седиш зареден таксата е повече от глоба за неправилно паркиране.
  • #5
    Трендове мрендове ( преди 1 година )
    Така е, значи ако прилагаме твоята логика, ФВ както сега са с 83% ръст до година-две ще са първенци, нали така? Все пак знаем от теб, че не е важно какво е било и какво е сега, а е важно "тренда" какъв е и какво ще бъде в бъдеще. Тая година 83%, другата още 83% и ей ги де са два, три, пет милиона електрички продадени за година. Ха-ха, измя се гарванът на развален испански.
fallback
Последни