fallback

Porsche показа интериора на електрическия Macan

Германският производител разкри и част от характеристиките на модела

Porsche показа първо изображение на интериора на новото Macan EV, като то показва високотехнологичен дизайн, който не се различава от този на новите версии на Panamera и Cayenne. Разработеният от германците изцяло електрически SUV се очаква да дебютира на пазара догодина, присъединявайки се към гамата като втория изцяло електрически модел на Porsche след Taycan.          В основата на езика на интериорния дизайн на все още неназования електрически Macan са типичните фокусирани върху водача елементи, характерни за всички модели на Porsche, включително опционалния централен хронометър, наличен като част от пакета Sport Chrono. Под него се намира основният 12,3-инчов сензорен екран, който работи с нов интерфейс на Porsche с по-голяма интеграция на функции за електрическо задвижване, като интелигентно маршрутизиране в рамките на сателитната навигация и актуализации на живо относно обществената зарядна инфраструктура.

Зад познатия волан има извита арматурна група, която е напълно конфигурируема и може да показва всичко - от широкоекранно картографиране до традиционни циферблати.          На арматурното табло има допълнителен дисплей за пътника до шофьора, който, както при другите модели на Porsche, не се вижда от водача, докато колата е в движение. И двата екрана са интегрирани в черна лента, минаваща по таблото, която съдържа и превключвателя за избор на шофиране.

Macan EV предлага и разширеното използване на интериорно амбиентно осветление – елемент, който Porsche исторически прилага фино в сравнение с конкуренти като Audi и Mercedes. 

Централната конзола също така включва същия контролен панел на климатика, както при наскоро представените Cayenne и Panamera. Но без никакви механични елементи между седалките, Macan получава нещо като плаващ мост с допълнително място за съхранение отдолу.

    Ще трябва да изчакаме, докато видим произведените за пазара екземпляри, за да сме абсолютно сигурни, но материалите в кабината и качеството на изработката са така солидни, а пространството отзад използва добре сравнително дългото междуосие на Macan.

За първи път конвенционалната версия на модела беше показана през 2013 г., като дебютира на пазара година след това. Оттогава са продадени над 800 000 екземпляра, като последните актуализации по дизайна са направени през 2021 г. след подобни през 2018 г.

През 2015 г. Macan се превърна в най-продавания модел на Porsche, затвърждавайки своята роля в гамата на германците с още шест подобни постижения до 2022 г.

Преди да покаже окончателния сериен модел, Porsche сподели някои технически данни за електрическия Macan. Мощността е 612 к.с. (над 450 kW), с въртящ момент от около 1000 Нм и пробег от над 500 км с едно зареждане на батерията, независимо от версията и оборудването. По отношение на зареждането са необходими само четири минути, за да бъде осигурен пробег от 100 км благодарение на 100 kWh батерия.

Електрическият Macan е изграден на новата платформа PPE. Това е архитектура, посветена на електрическите автомобили, разработена от Porsche в сътрудничество с Audi. Платформата е еквивалентът на платформата MLB, която групата Volkswagen използва при много модели, понякога дори за електрически коли: Audi A4, Audi A5, Audi A6 , Audi A7, Audi A8, Audi Q5, Audi Q7, Audi Q8 , Audi e-tron, Volkswagen Touareg, Bentley Bentayga , Lamborghini Urus , Porsche Cayenne.

PPE е мащабируема и гъвкава модулна платформа, която може да бъде конфигурирана с нисък или повдигнат под и батерия, за да се използва като база при седани, комбита, кросоувъри и SUV автомобили.

Другата електрическа платформа, използвана в момента от групата Volkswagen за своите модели от висок клас, се нарича J1. Тя обаче не е толкова универсална, като се използва при изграждането на Porsche Taycan и неговите производни Sport Turismo и Porsche Taycan Cross Turismo, както и Audi e-tron GT.         Окачване и управление

Отпред има двоен носач, чиито геометрии и настройки на пружините и амортисьорите са проектирани да осигурят отзивчивост, прецизно управление и стабилност в права линия. Задното окачване е многораменно. 

Системата Porsche Torque Vectoring Plus, която е монтирана на най-скъпата версия на електрическия Macan, прилага независимо от режима на задвижване управление за подобряване на сцеплението, стабилността и страничната динамика.

Амортисьорите също са с електронно управление PASM (Porsche Active Suspension Management), което също се предлага като опция за версиите, оборудвани със спирални пружини  Системата реагира на пътните условия, скоростта, надлъжното и страничното ускорение, натиска на педала на газта, управлението и регулирането на движението.

Когато става въпрос за версията, оборудвана с въздушни пружини, всеки режим на шофиране променя настройката на пътния просвет, спускайки или повдигайки автомобила в зависимост от скоростта, за да подобри аеродинамиката и или за справяне с неравности. 

Конфигурацията на колелата на електрическия Macan също следва традицията на Porsche: размерите на предните и задните гуми са диференцирани, за да се адаптират към разпределението на теглото, което е изместено към задната част, за да се подобри сцеплението и динамиката на шофиране. Колелата могат да достигнат до 22 инча.

Новото електрическо Porsche Macan е оборудвано със система за завиване на задните колела, която намалява радиуса на завиване (11,1 м) и подобрява стабилността при шофиране при високи скорости. До 80 км/ч задните колела завиват в посока, обратна на предните колела, с максимален ъгъл на завиване на задния мост от пет градуса при паркиране.

Това виртуално скъсяване на междуосието води и до по-добра реакция при завиване. При над 80 км/ч задните колела се въртят в същата посока като предната ос.    

fallback
  • #1
    q ( преди 1 година )
    Яко
fallback
Последни