fallback

Китай поставя рекорд по производство на автомобили

Резултатът е два пъти по-висок от този на ЕС и Великобритания взети заедно

Нито пандемията, нито влошаването на отношенията със САЩ заради Тайван попречиха на Китай уверено да увеличи производството на леки автомобили. През периода януари-октомври на тази година в страната са произведени 20,7 млн превозни средства. В същото време в Европейския съюз и Великобритания за 10 месеца на тази година производството изостава от цифрите от преди четири години с 22,5%, възлизайки на 10,4 милиона единици, сочи статистиката.

Лидери по спад на автомобилното производство тази година сред европейските страни са Финландия, където то се срина 4,5 пъти - до 20 000 бройки, Словения, която показва спад от 3,3 пъти - до 61 200 единици, както и Румъния с намаление производството от 2,5 пъти - до 160 300 бройки. В челната петица по този показател влизат още Холандия (спад от 2,4 пъти - до 65 000 единици) и Франция (1,7 пъти - до 759 300 единици). Единствено Белгия успява да увеличи производството, но само със скромните 1% - до 222 000 бройки.

Събитията от последните четири години все още оказват влияние върху динамиката на продажбите на автомобили в европейските страни - резултатът за 10 месеца на тази година е с 20,22% по-нисък от 2019 г. Продажбите на леки автомобили са намалели най-много в Словения (с 33,34% - до 42 300), Австрия (с 29% - до 201 800), Унгария (с 28,33% - до 91 400, Испания (с 24,63% - до 798 400) и Финландия (с 22,88% - до 75 000).

В същото време Китай увеличава не само производството, но и продажбите, които през тази година са нараснали с 20% спрямо 2019 г. В страната са продадени 20,6 млн автомобила, като тези показатели са постигнати и благодарение на увеличаващата се производствена база. По последни данни в Поднебесната империя работят 437 автомобилни завода, което е почти 4 пъти от ЕС (80) и Великобритания (36) взети заедно.

Китай има сериозни преимущество и при работната ръка - около 30 милиона души работят в автомобилната индустрия, което е повече от два пъти повече от Европа (12,9 милиона души). В същото време в Европа, на фона на влошеното през последните години положение с производството на автомобили, се наблюдава намаляване на броя на заетите пряко в тяхното производство - с около 10%. В същото време обаче се увеличава бройката на служителите в поддържащите сектора предприятие - с 6,5%.

Едновременно с това обаче се отчита намаляване на потреблението на въглевороди в ЕС. Според Международната агенция по енергетика, през януари-август тази година Европа е намалила потреблението на газ в годишно изражение с 15,2%, на петрол - с 11,6%, на въглища - с 20,5% и на уран - с 2,5%. Възобновяемите енергийни източници обаче не компенсират тази загуба – използването им се е увеличило само с 4,5%. В резултат на това производството на електроенергия намалява с 4,7%.

fallback
  • #14
    Еджбж ( преди 11 месеца )
    Автомобилите няма как да станат "потребителска електроника". Изискванията за температурата, влага, вибрации и най-вече безотказност тежат много на дизайна и цените. Софтуер, софтуер, ама и там е тегаво откъм гаранция за незабиване.
  • #13
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 12. Ти сам го каза за потребителската електроника. И това не важи само за нея. До преди няколко години имаше 30 или 40% мито за внесените от Китай фотоволтаични панели, за да се защити европейското производство. Въпреки това 80-90% от инсталираните в Европа фотоволтаици бяха китайски. В момента същото е и с батериите. А ръстът на производството е продимно заради електромобилите. Тепърва предстои излишъка им. Досега имаше недостиг. Излишъка ще идва в Европа на по-ниски цени независимо от митат
  • #12
    до 11 ( преди 11 месеца )
    Не точно, защото транспорта, митата и съгласуването към местното законодателство не са малко пари, отнесено към цената на продукта. Това е видно от многобройните новини за "коли" по 5-10 хил. долара в Китай и Индия, които на практика са непродаваеми в Европа. Да, не е същото като в строителството, но и същота като при потребителската електроника. Някъде по средата е (видно и от цените), но дяволът, казват, бил именно в детайлите.
  • #11
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Груба грешка е да сравняваш строителния сектор на Китай с автомобилния сектор. Ако построиш сграда, можеш да я продадеш само на човек, който иска да живее Не просто в тази държава, Не просто в този град, дори не и точно в този квартал, а в точно това местоположение в квартала. Един произведен автомобил в която и да е произволна точка на света, може да бъде продаден в която и да е друга произволна точка на света, а след това да бъде препродаден в безброй пъти в безброй произволни точки по света.
  • #10
    Вин ( преди 11 месеца )
    Само китайците са три пъти повече от европейците, да не говорим, че заливат със стоки азиатския регион, че и други части на света! Бълването на продукция дотирана от държавата, не е добра дългосрочна политика, доказано от строителния им сектор!
  • #9
    анонимен ( преди 11 месеца )
    В Китай има безбрежни открити паркинги пълни с гниещи нереализирани "коли". Авто индустрията там точно повтаря строителната и целта е същата - смучене на държавно финансиране и помпане на китайския балон пред чуждите инвеститори. Така се поддържа "растежа" на положителни нива и всичко е тип-топ..е без природата ама на кой му пука, зеленото не е на мода на изток от запада.
  • #8
    анонимен ( преди 11 месеца )
    То половината от Китайското производство е трудно да се нарекат коли, сапунерки, нещо като рикши.
  • #7
    356 ( преди 11 месеца )
    Не всяко нещо, което прилича на автомобил, движи се като него и т.н е автомобил. Най големия упрек за колите досега бе в това, че повечето производители умишлено пускаха всяка иновация, екстра и качество, на нереално висока цена и се стигаше до масовата продажба на евтини но непълноценни коли, сменяеми на 4-5 години "чакащи" следващия по-добър фейс. Това е пагубно и за екологията и за икономика. Еволюцията на колите сочи към постигане на дълговечността им, а не в некачествените им мил.множества.
  • #6
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Аз лично очаквам когато една кола е с примерно 30к долара MSRP да може да си я вземеш за 25к или 20к, това е конглокенция това е борба за пазара. Не някакви жълтури да ми обявяват кола уж 50к долара и тук бам 100к долара начална цена Киа EB9.
  • #5
    q ( преди 11 месеца )
    бавно произвоството напуска Европа. Нищо инфлуенсърите и политиците остават.
fallback
Последни