fallback

Проверката на тези 3 системи на автомобила е задължителна

При тях често проблемите са скрити и откриването им е много трудно

Скритите дефекти са може би най-неприятното нещо, което една кола може да поднесе на собственика си. В крайна сметка такъв дефект е трудно уловим, а предпоставките за възникване на определена повреда са просто невъзможни за разпознаване. Разказваме ви за някои от за най-опасните такива.

Всеки уважаващ себе си собственик на кола обикаля колата си, преди да седне зад волана. Най-малкото, за да се прецени дали има повреди по частите на каросерията. В края на краищата дори птичи изпражнения на покрива, колоните или капака могат бързо да „изядат“ боята и да причинят ръжда. Ето защо проверката на автомобила е задължително правило преди пътуване. Но какво точно да гледаме.

Гуми

Специално внимание трябва да се обърне на колелата. По-точно на гумите, в които са „обути“. Именно гумите често създават проблеми по време на експлоатация и дори могат да са причина за сериозни инциденти. Например малък дефект, драскотина или ожулване, лесно може да се превърне в сериозна цепнатина поради динамични натоварвания по време на шофиране.

Но докато микродефектите върху гумения слой са доста трудни за визуално откриване, т.нар. "балони" се видими. И ако, уви, има такива, очаквайте неприятности: скоро гумата ще започне да изпуска въздух или просто ще се спука. Вярваме, че няма нужда да ви казваме какво може да се случи ако това стане по време на движение.

Спирачки

Всяка съвременна кола има индикатор за нивото на спирачната течност. По правило тази икона е отговорна за работата на спирачната система като цяло и се появява, след като нивото на спирачна течност намалее. Или говори за други проблеми - по-специално за критично износване на спирачните накладки или за повреда в ръчната спирачка. Но често той се включва късно. Поради тази причина въпреки наличието на този индикатор е добре сами да проверявате за наличието на спирачна течност в казанчето.

Нещо повече: спирачната течност трябва да се сменя периодично и не след определен пробег, а поне веднъж на две години. По този начин можете да избегнете „кипенето” на течността поради механични промени, както и загубата на еластичност на спирачните механизми и пълната им повреда.

Волан

Леката или, обратно, тежка сила при работа с волана не трябва да се свързва само с промените в метеорологичните условия или вида на пътната настилка. Често такова поведение на волана показва износване на кормилния механизъм. Има няколко причини за това: прекомерно излагане на влага, мръсотия и химикали, както и разхерметизиране на уреда.

За да не се натъкнете на проблем с волана по време на шофиране, по-добре е да не бъдете мързеливи и да инспектирате колата за възможни проблеми. Премахването на дефекта ще помогне да запазите не само контрола върху колата, но и собствения си живот.

fallback
fallback
Последни