fallback

Volkswagen Arteon продължава да се движи по ръба

Атрактивният седан беше спрян за втория най-голям пазар в света

Намаляването на интереса към седаните в последно време е на път да се окаже фатален и за Arteon. Volkswagen обяви, че от 2024 година няма да предлага четиривратият модел на американския пазар, което е неочаквано с оглед на досегашните индикации за бъдещето на автомобила.

Както е известно, германският производител реши да предлага новото поколение на Passat само като комби, за да може да избегне вътрешната конкуренция с Arteon. Оказва се обаче, че луксозният седан няма бъдеще на втория по големина пазар на планетата и от следващата година производството му за САЩ ще бъде прекратено.

„Volkswagen ще продължи да представя все по-популярните Jetta и GLI в гамата си от седани, като това ще бъдат нашите основни модели, които предлагат изключителна производителност и стил“, се казва в официалното писмо до дилърите на марката.

Говорител на Volkswagen потвърди спирането на модела, което е изненадващо, тъй като през май тази година компанията публикува съобщение, в което се казва, че Arteon ще получи нова версия през 2024 г. Тя ще получи нови технологии и по-богато оборудване.

Решението за спирането на Arteon идва след изявленията на главния изпълнителен директор на германската компания Томас Шефер. Наскоро той заяви, че производството на модели със слаби продажби ще бъде спряно, като това е част от стратегията за пестене на средства.

Представен през 2017 г., елегантният седан беше отлично приет от публиката заради атрактивния си дизайн. Въпреки това, той никога не успя да запише сериозни продажби. Това важи особено за пазара в САЩ, където през тази година Volkswagen продаде дамо 1155 бройки от Arteon в сравнение с 16 224 Jetta и 38 785 Tiguan.

Не е тайна, че Volkswagen залага на електрификация на гамата си, като по-рано тази година представи седана ID.7 за Европа. Този модел предлага мощност до 296 к.с. и пробег от 700 км. Планира се и високопроизводителна версия ID.7 GTX, която ще развива 550 к.с.

fallback
  • #15
    До #12 ( преди 1 година )
    Събуди се не сме 2005та. Не преувеличавай колко била надеждна Тойота,че ставаш за смях!
  • #14
    Л.С. ( преди 1 година )
    Абе как пък на определени седани все "западащият интерес към седаните" им виновен... Как пасат, а6, 7, с и s класи такива проблеми нямат...
  • #13
    Who Cares ( преди 1 година )
    В интерес на истината - Артеон бе най-сполучливия ФВ модел, но е твърде скъп за "народен" бранд. Затова и никой не го купува, точно както моделите на Алфа Ромео.
  • #12
    Who Cares ( преди 1 година )
    Не бих се учудил ако Фолксваген последва Артеон. Твърде скъпи, за поддръжката въобще и дума не отварям за "народни" коли. Един *** по-долу сравнил ФВ с Тойота, Хюндай и Киа. Хайде за псолдените два ти е поростено да не знаеш, но за Тойота?! Тойота е найнадеждната кола продаваща се в Америка (след Лекзус, който е пак Тойота), А ФВ е един от последните. ФВ - гаранция 3 години, Хюндай и КИА -10 години!
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Кое му е атрактивното на тази кола?
  • #10
    Турбо ( преди 1 година )
    По коментара ти личи, никога не си купувал нова кола на лизинг."Сериозна" лихва от 3,45% и вноска от около 1000 лева за 5 годишен лизинг на автомобил за 100 х.лв.
  • #9
    И.а. ( преди 1 година )
    Махат пасат за да не се конглокира с артеон. Ок а t cross не се ли конглокира с taigo и troc.
  • #8
    До 7 ( преди 1 година )
    Явно идея си нямаш какво е оперативен и финансов лизинг
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Другото което е супер странно е лизинга в България, в САЩ за около 400 долара на месец се взима на лизинг нормален автомобил кара се 5 години и се връща. Тук реално уж лизинг но реално е потребителски заем за автомобил с сериозна лихва и вноска която с тия нови цени може и 2к лева да е.
  • #6
    ili ( преди 1 година )
    Знаеш ми дядов ия в САЩ с какво са известни Фолксваген. Мога да ти кажа,че там те са над редното ниво докато Тойота,Киа и Хюндай са най-евтините и най-ниското ниво.
fallback
Последни