fallback

Илон Мъск посочи главния съперник на Tesla

Милиардерът смята китайските производители за основна заплаха

Милиардерът и главен изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск каза на конференцията The New York Times Dealbook миналата седмица, че вижда китайските марки електрически автомобили като „най-конкурентните“ на неговата марка.

„Продажбите на електрически автомобили в Китай са гигантски. Китайските автомобилни компании са изключително конкурентни. Разбира се, конкурентите на Tesla са в Китай. Там много хора смятат, че Tesla ще бъде сред първите 10 автомобилни компании, следвана от девет китайски автомобилни марки. Мисля, че вероятно не грешат“, добави изпълнителният директор на Tesla.

През 2019 г. Tesla откри фабрика в Шанхай и започна да разширява присъствието си на китайския пазар. Мъск омаловажи опасенията, че китайското правителство може да има влияние върху Tesla заради това.

„Tesla има една от четирите фабрики в Китай. Китай представлява една четвърт от нашия пазар. Същото важи, между другото, и за всички останали автомобилни компании - те също правят около една четвърт от продажбите си в Китай. Така че, ако това е проблем за Tesla, това е проблем за всяка автомобилна компания ", каза той.

Както пише Business Insider , Tesla доминира глобалния пазар на електрически автомобили от години и е продала 1.3 милиона автомобила по целия свят миналата година. Сега обаче позицията ѝ е застрашена от китайски автомобилни производители като BYD.

Тази марка, в която дъщерната компания Berkshire Hathaway Inc на американския бизнесмен Уорън Бъфет е инвестирала значителни суми, въпреки че не присъства на американския пазар, е продала само 3000 електрически коли по-малко от Tesla за деветте месеца на тази година.

Докато американският пазар показва забавяне в търсенето на електрически превозни средства, което се отразява в инвестициите в тази посока от големи автомобилни производители като Ford и General Motors, китайският пазар на електрически превозни средства остава във възход.

Според Световния икономически форум Китай представлява 59% от глобалните продажби на електрически превозни средства за миналата година. Множество китайски марки, като - Seagull, Wuling, Zeekr и други - предлагат много по-евтини коли от Tesla, чийто най-достъпен модел си остава Model 3 с цена от 36 000 долара.

fallback
  • #4
    Хвалипръц ( преди 11 месеца )
    Ха-ха, Бустерчо, ти знаеш ли какво значи икономически санкции? Китайците може да произвеждат за Тесла, ама няма да могат да ги доставят. А собственото производство на Тесла е плачевно - едвам за 10 Сайбертърда събраха батерии. За следващите 10 - след нова година, ха-ха! Всичките им технологии са пропагандни партенки и въздух под налягане.
  • #3
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Пръцльо Не си тормози мозъка с непосилна дейност наречена мислене. Илон Мъск си е опекъл работата и абсолютно всички основни производители на батерии произвеждат основно за Тесла. Както китайските така и японските и корейските. Например над 80% 90% от произвеждането от panasonic батерии отиват за Тесла. Освен това Tesla вече има разрешителни и дори сграда на завод за производство на батерии в Берлин. Но разглоби машините от там и ги пренесе в САЩ, заради бюрокрацията в Германия. Може да ги върне
  • #2
    Хвалипръц ( преди 11 месеца )
    Спукана му е работата на Лъжлив Илон, след като от главните му съперници зависи към 50% от производството му. Утре супер интелигентинте евроатлантически политици като решат да наложат икономически санкции на диктаторски Китай, откъде ще вземе батерии?
  • #1
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Да префразирам. Стогодишните смятат Тесла за конкypент, но Тесла не ги смята за конкypенция. Toyota и volkswagen гонят да настигат Тесла, а Тесла ще гони китайците. Точно както говоря от години.
fallback
Последни