fallback

20-те най-здрави 8-годишни автомобила

Цели седем японски модела влизат в Топ 10 на TUV, но надали ще познаете кой е най-напред от тях

Кои употребявани автомобили са надеждни и кои са постоянен източник на проблеми? Трудно е да се даде точен отговор, защото до голяма степен нещата зависят от начина на употреба и поддръжка на всяка отделна кола. Но все пак годишната класация на германската Асоциация за технически инспекции (TUV) дава някои насоки. Не бива да я приемате съвсем буквално, защото TUV борави основно с констатирани повреди по време на техническите прегледи, и не разграничава дреболии като изгорели крушки от по-сериозни проблеми, изискващи скъпи ремонти. Но все пак това е единствената подобна класация, почиваща на обективни факти, а не на допитвания до собствениците. След като ви представихме заключенията от доклада за 2024 в секциите на 12-13 годишните автомобили, и на 10-11-годишните, сега идва ред и на онези на възраст 8-9 години, тоест произведени през 2014 и 2015.           20-те най-надеждни коли на 8-9-годишна възраст (ГАЛЕРИЯ):

         Opel, по традиция средняк в класацията, тук има два модела в Топ 25 - произвежданият все още в Корея Mokka и второто поколение на Meriva, което е испанска сглобка. За сметка на това Corsa, Astra и Zafira си остават в жълтата зона. Прави впечатление резкият скок на Volkswagen Passat - в предишни години заемащ места в най-долната част на таблизата, а сега уверено попадащ в зелената зона, на 28-а позиция. Успоредно с него нагоре се е изкачила и Skoda Octavia. Renault Captur отсрамва френското автомобилостроене с доста добро представяне - 16,7% дефекти. Няма обаче нито един корейски модел в зелената и дори жълтата зона.

В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: 20. Audi Q3 - 14,6 (109 000 км), 22. Audi A1 - 14,9 (95 000 км), 23. Audi A6/A7 - 15,0 (162 000 км), 24. Opel Mokka - 15,1 (94 000 км), 25. Opel Meriva - 15,4 (81 000 км), 26. Mercedes C-Class - 15,5 (124 000 км), 27. Ford B-Max - 15,6 (81 000 км), 28. Seat Leon - 16,1 (121 000 км), 28. VW Passat - 16,1 (152 000 км), 30. Skoda Octavia - 16,3 (141 000 км), 31. Mazda 6 - 16,4 (129 000 км), 32. Ford C-Max - 16,5 (118 000 км), 32. Seat Mii - 16,5 (82 000 км), 32. Skoda Citigo - 16,5 (82 000 км), 32. Skoda Yeti - 16,5 (107 000 км), 36. Ford Kuga - 16,6 (114 000 км), 36. Smart Fortwo - 16,6 (67 000 км), 36. Toyota Yaris - 16,6 (82 000 км), 39. Renault Captur - 16,7 (84 000 км), 40. VW Up - 16,8 (82 000 км), 41. BMW Series 1/2 - 17,4 (112 000 км), 41. Skoda Superb - 17,4 (163 000 км),

В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 43. Opel Adam - 17,5 (80 000 км), 44. Skoda Roomster - 17,6 (102 000 км), 45. Skoda Rapid - 17,7 (106 000 км), 46. Mazda 3 - 17,8 (100 000 км), 47. VW Polo - 17,9 (90 000 км), 48. BMW X3/X4 - 18,0 (132 000 км), 48. Mercedes E-Class - 18,0 (164 000 км), 48. Opel Zafira - 18,0 (130 000 км), 48. VW Touran - 18,0 (137 000 км), 52. BMW Series 3/4 - 18,3 (143 000 км), 52. Mazda CX-5 - 18,3 (119 000 км), 54. Opel Astra - 18,4 (120 000 км), 55. Skoda Fabia - 18,5 (97 000 км), 56. Opel Insignia - 19,1 (148 000 км), 57. VW Beetle - 19,2 (85 000 км), 58. Citroen C1 - 19,3 (80 000 км), 58. Peugeot 308 - 19,3 (119 000 км), 60. VW Tiguan - 19,5 (112 000 км), 61. Nissan Qashqai - 19,8 (103 000 км), 61. Opel Corsa - 19,8 (88 000 км), 63. Seat Alhambra - 20,1 (141 000 км), 63. Toyota Aygo - 20,1 (80 000 км)

В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 65. Hyundai ix20 - 20,2 (80 000 км), 65. VW Caddy - 20,2 (137 000 км), 67. Kia Picanto - 20,6 (73 000 км), 67. Peugeot 208 - 20,6 (84 000 км), 69. Ford Fiesta - 20,9 (91 000 км), 70. Renault Scenic - 21,1 (103 000 км), 71. Kia Rio - 21,3 (90 000 км), 72. Nissan Micra - 21,5 (73 000 км), 73. Hyundai ix35 - 21,7 (105 000 км), 74. Fiat Panda - 21,8 (75 000 км), 75. Citroen Berlingo - 21,9 (121 000 км), 76. Renault Twingo - 22,2 (67 000 км), 76. VW Sharan - 22,2 (147 000 км), 78. Peugeot 2008 - 22,3 (95 000 км), 79. Ford S-Max - 22,5 (152 000 км), 80. Ford Focus - 22,6 (122 000 км), 81. Kia Ceed - 22,7 (111 000 км), 82 .Citroën C3 - 22,8 (90 000 км), 82. Hyundai i10 - 22,8 (72 000 км)

В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: 84. BMW 2 Active Tourer - 22,9 (105 000 км), 84. Ford Ka - 22,9 (74 000 км), 84. Renault Clio - 22,9 (90 000 км), 87. Kia Sportage - 23,6 (111 000 км), 87. Seat Ibiza - 23,6 (101 000 км), 89. Fiat 500 - 23,8 (74 000 км), 89. Mini - 23,8 (86 000 км), 89. Smart Forfour - 23,8 (71 000 км), 92. BMW X5/X6 - 23,9 (145 000 км), 93. Ford Galaxy - 24,7 (159 000 км)         Dacia Dokker е най-проблемният автомобил производство 2014-2015, показва докладът на TUV         В червената зона попадат не само "обичайните заподозрени" - по-бюджетни италиански и френски модели, но и забележимо по-скъпи автомобили като Kia Sportage, Ford Galaxy и дори BMW X5 и X6. А Серия 5 на баварците дори намира място сред 10-те най-проблемни модела, заедно с Ford Mondeo и Renault Megane. Тук е и цялата гама на Dacia, като последното място e за Dokker, най-продавания нов автомобил в България през по-голямата част от последното десетилетие. Впрочем това не е особена изненада: говорим за евтин лекотоварен модел, който по правило се експлоатира безмилостно и се поддържа с по-малко внимание от онова, което получават частните, семейни автомобили.

НАЙ-ПРОБЛЕМНИТЕ 10: 94. Hyundai i30 - 25,3% повреди (108 000 км среден пробег), 95. BMW Series 5/6 - 25,4 (160 000 км), 96. Hyundai i20 - 25,7 (85 000 км), 97. Ford Mondeo - 26,1 (156 000 км), 98. Dacia Sandero - 26,5 (91 000 км), 99. Renault Megane - 27,4 (119 000 км), 100. Dacia Duster - 28,5 (106 000 км), 101. Dacia Logan - 29,1 (108 000 км), 102. Fiat Punto - 29,7 (86 000 км), 103. Dacia Dokker - 32,2 (111 000 км)

 

   

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Според немците купувайте немското. Здраво било. ВАГ и БМВ. :D
  • #6
    Ъхъ ( преди 11 месеца )
    Да си купиш кола на 200к км трябва да симумопобъркан и да очакваш че е надеждна
  • #5
    До 1 ( преди 11 месеца )
    и МакДонълдс продават повече "телешки" бургер от колкото Kikunoi Honten телешки Кобе стек, но това не значи, че на МакДонълдс шитните са качествена храна, нали?
  • #4
    РУК ( преди 11 месеца )
    До 4 - по странното е, че немски бангии който в класацията за 10 годишни бяха в зелената зона,с аргумента - "силно развита сервизна мрежа в Германия" което гарантирало добра поддръжка, в 8 годишната класация са в червената зона!Т.е не само не грохват,а регенерират!:-)А говорим за едно и също поколение примерно на X5/X6!TUV, ADAC, AMS, AutoBild са толкова обективни спрямо немските производители,колкото вестник Работническо дело беше към БКП!Толкова за доверието в тези "класации"
  • #3
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Само преди седмица имаше друга позоБна класация на ТЮВ, за 10-годишните коли, и резултатите бяха доста различни. Означава ли това, че между 7 и 10 години някои коли, основно немски, изведнъж грохват?
  • #2
    анонимен ( преди 11 месеца )
    15 процента зелено, 23 процента червено и тези хора броят смяната на акумулатор за повреда и тези 15 процента може да са скъсани вериги, толкова за подобни класации.
  • #1
    popa ot razgrad ( преди 11 месеца )
    как може да си сред най-проблемните и едновременно да си сред най-продаваните...става въпрос за Дачиите...
fallback
Последни