fallback

Dacia Duster получи по-здрав дизайн и хибридно задвижване

Новото поколение на популярния SUV е загубило дизеловия двигател

Dacia процъфтява под чадъра на Renault, като се има предвид, че евтината румънска марка има две от най-популярните коли в Европа. До октомври Sandero беше най-продаваният автомобил на Стария континент, докато Duster стигна до Топ 15. Сега румънската марка представя третото поколение на модела, което залага на силните оръжия на своите предшественици.

Стилът на новия SUV е добре познат, защото още през 2021 г. Dacia представи концепцията Bigster - по-голям модел, който ще се настани над Duster в гамата на марката. Изглеждайки по-здрав от предшественика си, този SUV без излишни украшения има допълнителна пластмасова облицовка на каросерията и по-здрави предпазни плочи, за да подчертае всъдеходния си характера. Той използва мотив "Y" за светлините и има дръжки на задните врати, интегрирани в C-колоните.

С дължина 4343 мм новият Duster има почти същата дължина като своя предшественик. Това обаче е истински модел от следващо поколение, тъй като използва различни основи чрез преминаване към по-сложната платформа CMF-B. Това помага за увеличаване на товарния капацитет с 6% - до 472 литра. Освен това пътниците отзад получават повече място за краката от преди. За допълнителна практичност опционалният багажник на покрива може да издържи до 80 кг.

В интериора се залага на твърди пластмаси, които трябва да издържат на изпитанието на времето. Не е задължително те да изглеждат красиво, но намерението на Dacia е да разработи издръжлива кабина, като същевременно не харчи много пари за нея. Все пак има 7-инчов цифров инструментален панел и 10,1-инчов сензорен екран, леко наклонен към водача.

Има също до четири осветени USB порта, безжично зареждане на смартфон, звукова система с шест високоговорителя и поддръжка за безжични Android Auto и Apple CarPlay. Конвенционални бутони за настройките на климатика са запазени, както и контролите на волана.

От гамата на модела отпадат дизеловите двигатели, в това и изпитаният от времето 1,5-литров dCi на Renault го няма. Вместо това, новият Duster ще се предлага с агрегат TCe 130 - 1,2-литров с турбо и три цилиндъра. Той работи по цикъла на Милър и използва мека хибридна настройка, като може да се комбинира с предно предаване или задвижване на четирите колела. Скоростната кутия е 6-степенна механична, а от Dacia твърдят, че разходът на гориво е намалял с 10% в сравнение с неелектрифицираната версия на същия двигател.

Двигателят ECO-G 100 работи с пропан-бутан (LPG), като тази версия може да измине 1300 км с 50-литров резервоар за газ и 50-литров резервоар за LPG, напълнени догоре. Първият се намира под задната седалка, докато вторият се намира под пода на багажника, чийто капацитет остава непроменен. Не само пропан-бутанът е значително по-евтин от бензина, тъй като Dacha твърди, че емисиите на CO2 са по-ниски с 10% в сравнение с еквивалентен само бензинов двигател.

Най-важната новост по отношение на задвижването е приемането на хибридна настройка, наследена от комбито Jogger. Той съчетава атмосферен 1,6-Митров двигател с два електрически мотора, батерия с 1,2 кВт/ч батерия и автоматична скоростна кутия. Единият от електромоторите доставя 49 к.с., докато другият служи като стартер/генератор. Duster Hybrid 140 поддържа регенеративно спиране и задвижването му винаги стартира в електрически режим.

Румънският производител твърди, че разходът на гориво е намален средно с 20% и с до 40% при градско шофиране, като се предполага, че до 80% от шофирането в града ще бъде на електричество.

Все пак новият Duster си остава и с добра проходимост извън пътя, като предлага пътен просвет от 217 мм във версията с AWD. Моделът има система за контрол на скоростта на спускане, която автоматично ще регулира скоростта, за да позволи плавно спускане. Тя работи до 30 км/ч и може да се активира дори при движение на заден ход. Има и пет режима на шофиране, от които да се избирате - Auto, Snow, Mud/Sand, Off-Road и Eco.

Продажбите на третото поколение на Duster ще стартират през следващата година. От пускането на оригиналния модел преди 13 години Dacia е продала над 2,2 млн бройки от Duster, като от 2018 г. той е най-продаваният SUV за физически лица в Европа. Компанията-майка Renault ще предложи собствена версия на модела на пазарите, на които Dacia не е представена.

Още снимки на новия Duster - вижте в галерията:

fallback
  • #26
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Добре си е колата като за тези пари толкова, като цяло вече купуването на нова кола е безумие, особено електричка за 5 години цената на някои пада с 70%. Лично аз бих я взел но си имам кола която ми върши работа и не карам офроуд, ако карах едва ли бих взел това точно.
  • #25
    Факт ( преди 11 месеца )
    Добре че са махнали дизела все пак няма нормален който да го купи и да дава 3лв за литър
  • #24
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Можеше просто да направят 1.6 литровия двигател с турбо и да не се занимават с глупости с тия хибриди. Сега трябва да избираш между 2 куци магарета. 1.2 с 3 цилиндъра и трубо или 1.6 с 4 цилиндъра без турбо но пък "хибрид" с ел мотор щото нали трябва да сме модерни. Още една сложна система за която след време даде фира и ремонта и ще е невъзможен.
  • #23
    До долния ( преди 11 месеца )
    За да е изобщо луксозна трябва да има нещо луксозно в нея кое е луксозното в Шкода се пита
  • #22
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Ти двойка ли имаше по български език? Знаеш ли какво е сравнителна степен? А прочете ли с какво сравнява?
  • #21
    Смех ( преди 11 месеца )
    Кое и е луксозното на Шкода кой модел на Шкода е луксозен
  • #20
    до 14 ( преди 11 месеца )
    (продължение) Разликата между ниския среден клас и бюджетния е една много тънка линийка. Дачия с всяко поколение я настъпва все повече. Шкода отдавна е твърдо по-луксозна марка от японските.
  • #19
    до 14 ( преди 11 месеца )
    "малко по-висок от средния клас" - никой неутрален анализатор дори не би си помислил подобно нещо. Японските марки заемат най-ниския етаж на средния клас, което повече от ясно си личи по предлаганото оборудване, материали, двигатели, ниския комфорт, слабото обезшумяване, слаби спирчки, непривлекателния дизайн и много др. Клиентската база е също толкова показателна, особено в Америка - най-бедното население, което може да си позволи нова кола.
  • #18
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Всичко хубаво и накрая с един двигател тип гавра. Малка, градска кола не бих взел с 3 цилиндъра, а какво остава за голям джип 4х4. Един бензин тип мазда 2.5, 200 коня, атмосферен или еквивалентен 2.0 дизел и щеше да е идеално
  • #17
    баш задръстеняк ( преди 11 месеца )
    начии с туй моторчи 1.0 литра и батерийка ААА ше фърчи задръстера! баш кът за мене!!
fallback
Последни