fallback

Полицията в Калифорния среща трудности да глобява... автономните коли

Безпилотните автомобили също създават проблеми на пътя, но отговорността остава неясна

Кой получава акта за движение в превозно средство без шофьор, ако нарушава закона? Никой, ако оставите компютъра да поеме волана в Калифорния. Според нов доклад служителите на правоприлагащите органи в щата могат да издават цитати само за превозни средства с действителни водачи

 

 

NBC Bay Area получи вътрешна бележка от началника на полицията в Сан Франциско Бил Скот, в която се казва, че служителите не могат да издават актове за превозни средства в режим без водач - за каквито и да било нарушения при движение. Въпреки това, те не са напълно имунизирани от правилата за движение по пътищата, тъй като самоуправляващите се превозни средства все още са податливи на получаване на глоби за паркиране.

Настоящият закон в Калифорния не взема предвид тези нови технологии, създавайки странна правна празнина между самоуправляващите се автомобили и истинските шофьори, но не е безсилен. Щатът спря круизното роботикси на General Motors от работа в края на миналия месец, позовавайки се на опасения за безопасността, а други щати предприеха проактивни стъпки с технологията.

Тексас актуализира законите си през 2017 г., класифицирайки собственика на кола без шофьор като неин оператор, когото служителите на реда могат да санкционират за нарушаване на законите за движение, дори ако не е в превозното средство. Тази промяна може да послужи като нова правна рамка за други държави.

Автомобилите без водач и технологиите за подпомагане на водача повдигат нови правни въпроси за това кой е отговорен за превозното средство, когато то се контролира от компютър. Тази година Tesla спечели две съдебни дела относно техни автомобили, които са катастрофирали, докато са използвали автопилот, цитирайки човешка грешка в последния иск. Въпреки това решение във Флорида установи, че Tesla са знаели за проблемите с тяхната усъвършенствана система за подпомагане на водача Autopilot, което пък отвори възможност за нови искове с различен краен изход от делото.

Производителите на автомобили, компаниите и потребителите вероятно ще трябва да се ориентират в смесица от съдебни решения и нови закони, докато обществото се опитва да интегрира тези нови технологии в ежедневието. Законодателният процес в повечето държави обаче е бавен, оставяйки законови вратички, достатъчно големи, за да могат безпилотните автомобили да преминават без последствия - поне засега.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Едно време директно пребиваха собственика, а сега ще трябва да ходят по домовете, отвориха им двойна работа на куките. Ще има хора с късмет дето ще се спасят от полицейския произвол
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    #4 някаква гордост лъха от тия думи.. "ние си имаме" старлинк.. хаха малко като вица - аз и Илон Мъск общо имаме 242 милиарда долара и 542лева :)
  • #4
    манчо ( преди 1 година )
    до No 2 - че ние си имаме Скайнет... Само се казва Старлинк :-)
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Афрото ще плаща.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Еми и днешните полицаи са морално остаряли. Трябва автономни (роботи) полицаи за да глобяват автономни автомобили :) - запътили сме се към Терминатор и Скайнет.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    "да издават цитати", как не публикувахте една новина без пълно цитиране на гугъл транслейт?
fallback
Последни